6794
Sök

Duktiga bilbedragare? (länk finns)

Trucker
2 710 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
Hej,

Tänkte att jag startar en diskussion om det nya sättet ligorna så fint bedrar folk på. Och att folk verkligen går med på det.. hmm

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15194114.ab

Hur kan man gå med på att ge bort bilen innan man får pengarna??

Mvh

Fart missbrukare

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 augusti 2012
Lämnar man ifrån sig bilen utan att få några pengar får man skylla sig själv

Jonas

5 198 Inlägg
2 augusti 2012
Inget nytt sätt direkt..bara det att folk våga erkänna att dom är lättlursd

Trucker
2 710 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
Volvo_Mannen Kan bara hålla med dig!

gamlingen Det är förvisso inget nytt, men att folk aldrig lär sig. O sen tycker jag att det inte finns mkt att lära sig om att man inte lämnar ifrån sig en 330 utan att få pengar. Tycker det är komiskt att han och säger "jag är från Skellefteå, där kan man köra ett hus för 370K. Tycker det låter som att han bor i en efterbliven håla..

Västerås är Sveriges 6e största stad, en 3a går på strax under millen..

Fart missbrukare

Vettemannen
2 augusti 2012
trippelturbo skrev:
Hej,

Tänkte att jag startar en diskussion om det nya sättet ligorna så fint bedrar folk på. Och att folk verkligen går med på det.. hmm

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15194114.ab

Hur kan man gå med på att ge bort bilen innan man får pengarna??

Mvh

Det kan vara så enkelt att säljaren har lite panik med stålarna samtidigt som köparen är väldigt manipulativ. Katastrofen är ett faktum för säljaren eftersom bilen är överskriven på köparen så man kan inte styrka brott. Tragiskt att detta händer igen och igen och igen trots allt som skrivs på forum och i tidningar. Man blir nog lite blind när man blir lovad snabba cash bara man skriver över bilen.

/Benny

Allfixare
1 475 Inlägg
2 augusti 2012
Typiskt aftonbladet säger jag... När vart 330 en lyxbil?

Evildan
2 augusti 2012
Panik med kr?
Godtrogen och lättledd?
En del "affärsmän" kan vara mkt övertygande.
(man ser ju bara på dessa paria som jagar svenssons utanför butiker med finfina telefonabonnemang, det fungerar ju uppenbarligen.)

Vi vänder på det, vilken privatperson skulle föra över pengarna till säljaren innan bilen är överskriven?
Lika stor möjlighet där att bli blåst av en bedragare, moment 22.
Kontrakt med alla siffror och tillvägagångssätt med betalningen är ett bra skydd men ändå inte idiotsäkert.

Fast ja som flera skriver, hur i hlvt kan man ändå gå med på att göra så, sedan som i artikeln ge dom mera pengar och en bil till för att sedan påstå att man "inte är dum i huvudet" är ändå skrattretande.
Går första affären så fel gör man inte en till med samma personer på samma vis.

1 758 Inlägg
2 augusti 2012
Klart att det är fel att blåsa folk, men lite vanligt jävla sunt förnuft får man väl ändå ha?
Skriver man under ägarbytet innan man fått betalt har man inte blivit bestulen - då har man gett bort sin bil.

Sök