2667
Sök

Hittat ram under ladan, behöver hjälp att identifiera den

564 Inlägg
2 augusti 2012
Det ser ut som en A-Ford ram.

151 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
sverkera skrev:

njaa jag är inte så säker på de, tror dom har en X balk i mitten och inte en rak, men om det är en A-ford ram så dör jag av lycka smile

564 Inlägg
2 augusti 2012
Nej, en orginal A-Ford ram har inget kryss men det är vanligt att man lägger i det när man bygger hotrod av dem för att förstärka ramen. Jämför med denna bild:

http://www.hainesengineering.com/rhaines/model-a_030802_frame.jpg

Jävel
2 018 Inlägg
2 augusti 2012
tror också på a-ford.

You got to risk it, to get the biscuit :)

5 111 Inlägg
14 375 Inlägg
2 augusti 2012
sverkera skrev:

Det ser fan inte bättre ut!!

/Benny

Självlärd
3 083 Inlägg
2 augusti 2012
Tur du har om det är en a-ford

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Pim_Pim
2 augusti 2012
Kan det vara en a-ford ram..

Osponsrad
1 631 Inlägg
2 augusti 2012
Tror oxå på a-ford ram !

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Självlärd
3 083 Inlägg
2 augusti 2012
Är det en a-ford ram får man nog mer pengar om man säljer den till någon som håller på med såna bilar eller vill bygg rodd än om man säljer den till skrot

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

151 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
tack för alla svar! då blir det att slipa ner den och bygga hot rod nu! tack tack big_smile

14 375 Inlägg
2 augusti 2012
MCB1189 skrev:
tack för alla svar! då blir det att slipa ner den och bygga hot rod nu! tack tack big_smile

Det tycker jag du ska göra, bygg nåt fränt!

/Benny

151 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
Vettemannen skrev:
MCB1189 skrev:

/Benny

jadå! funderar på om man ska satsa på en tudor med en herrejävlar till motor smile

14 375 Inlägg
2 augusti 2012
MCB1189 skrev:
Vettemannen skrev:
MCB1189 skrev:

/Benny

jadå! funderar på om man ska satsa på en tudor med en herrejävlar till motor smile

Inte helt fel va!!! smile
En bigblockare kanske?

/Benny

151 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
Vettemannen skrev:
MCB1189 skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

En bigblockare kanske?

/Benny

ja typ en kompressor matad 477 eller nått wink men de blir ju lite dyrt, eftersom de blir första hot roden så kanske man ska satsa på nåt billigare som en 350, har hört att de e billigaste v8an att trimma smile

9 143 Inlägg
2 augusti 2012
Vettemannen skrev:
MCB1189 skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

En bigblockare kanske?

/Benny

Häftigt!! Kör hårt! big_smile big_smile

14 375 Inlägg
3 augusti 2012
MCB1189 skrev:
Vettemannen skrev:
MCB1189 skrev:

En bigblockare kanske?

/Benny

ja typ en kompressor matad 477 eller nått wink men de blir ju lite dyrt, eftersom de blir första hot roden så kanske man ska satsa på nåt billigare som en 350, har hört att de e billigaste v8an att trimma smile

Jo, det är rätt. En 350 är inte fy skam. Det går att krama mycket ur den.

/Benny

564 Inlägg
3 augusti 2012
Du kan inte trycka i allt för stor motor i en A-Ford ram, även om man boxar och lägger i ett kryss så är de ganska så veka. Bättre isf att skaffa en nytillverkad 32'a ram, de är betydligt kraftigare.

Om du kan hitta det gamla regnumret så borde det gå att göra ursprungskontroll och få fram den gamla identiteten. Om du sedan skaffar en plåtkaross (finns nytillverkade) så borde du kunna bygga om chassiet inom vad som ryms inom begreppet ombyggt fordon och få en rod med ursprunglig årsmodell så att den är skatte och besikningsbefriad.

151 Inlägg
3 augusti 2012
Trådstartare
sverkera skrev:
Du kan inte trycka i allt för stor motor i en A-Ford ram, även om man boxar och lägger i ett kryss så är de ganska så veka. Bättre isf att skaffa en nytillverkad 32'a ram, de är betydligt kraftigare.

Om du kan hitta det gamla regnumret så borde det gå att göra ursprungskontroll och få fram den gamla identiteten. Om du sedan skaffar en plåtkaross (finns nytillverkade) så borde du kunna bygga om chassiet inom vad som ryms inom begreppet ombyggt fordon och få en rod med ursprunglig årsmodell så att den är skatte och besikningsbefriad.

okej okej men en lite lätt trimmad 350 borde dom ju klara iallafall smile men detdär med att boxa, hur går det till? smile okej ska kolla i ladan efter regplåtar smile sen dedär med att köpa nytillverkad plåtkaross, har letat länge efter ett företag som gör de men hittar inget, vet du nåt? smile

Sök