Skruvat.se: BRA eller DÅLIGT ?

cpu1337
3 augusti 2012 · 766 Inlägg

dennis the menace skrev:

cpu1337 skrev:

dennis the menace skrev:

Telefonsäljare är av lägre rang, för att inte säga lägst.
dom kan få fortsätta att ringa på min hemtelefon, för den svarar jag aldrig i, just på grund av såna, jag använder den bara för att ringa med, så om det är priset man får betala för att köpa billiga och bra reservdelar, så FINE!
Passar mig perfekt.

Dennis the Menace  q8~)

du är för snäll mot teleförsäljarna:) man måste ta i lite och säga ifrån så förstår dom att det inte är nån ide:)

Nåväl, men jag tror inte telefonsäljare är så långlivade, så det fylls på med nya hela tiden.
Det blir ett evigt jobb om man ska börja ryta i telefonen varje gång dom ringer, inte bra för hjärtat q8~)

några skulle sälja fillsingar till mig förut men ja sa bara att ja inte använde sånt skit helt snäll och dom har inte ringt igen efter 3-4 årsmile

Emilius Avstängd
3 augusti 2012 · 1 714 Inlägg

Vi köpte delar från Skruvat.se när vi plockade ihop polarens Honda.
Det fanns bara en vattenpump att välja på, och den skulle passa hans motor,
nej. Den var till helt fel motorserie till att börja med, så vi köpte en begagnad original,
och den begagnade original snurrade mycket lättare och kändes mer robust än den nya från Skruvat dessutom,
vattenpumpar köper jag inte där iallafall..

n_andersson
3 augusti 2012 · 689 Inlägg

Köpte hjullager till 60in där och det funkar fint. Trots en 3e del av volvos pris

Nille_war
3 augusti 2012 · 66 Inlägg

Skruvat.se Har fungerat jätte bra för mig aldrig haft problem med dom

Richtenb
3 augusti 2012 · 1 365 Inlägg

Den frågan jag ställer mig är om kvalitén verkligen är bättre än biltema? Om jag ser till mitt inköp så var fjädrarna från Lesjöfors så jag inbillar mig att de är bättre än biltemas. Stötdämparna var dock väldigt väldigt lik biltemas

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
Myller
3 augusti 2012 · 104 Inlägg

Har handlat en hel del där. Köpt kylare, bromsskivor, bromsbelägg, bromsslang, strålkastare, blinkers m.m.

Ofta samma grejjer som exempelvis Mekonomen kör med (Professional Parts), kylare från Nissens m.m.

Har fungerat riktigt bra för mig. Snabba leveranser, riktigt bra priser och inget krångel.
Kan inte annat än rekommendera dom.

RobinT
3 augusti 2012 · 231 Inlägg

grymt bra priser, och frakten är toppen tagit högst 2 dagar att få grejerna. beställde allt där när jag bytte topp på 850 glt:en allt gick på runt 2000kr + 10% rabatt på det priset. och mekonomen skulle allt gå på runt 4500kr.

fredriq Olika
3 augusti 2012 · 907 Inlägg

cpu1337 skrev:

Vita_Vargen skrev:
Beställde därifrån i tisdags för första gången, hämtade paketet idag, beställde en vänster blinkers och fick en höger. Mailade dagen innan jag beställde med en annan fråga och mailade idag angående att jag fått fel blinkers, inte fått svar på något av mailen och på telefonen ber dom en bara skicka mail... mycket dåligt!

Jag kommer nog beställa där igen, men aldrig saker jag behöver akut, priserna väger upp för mycket när det gäller bruksbilar som ska hållas på minimal utgiftnivå smile

haha ja beställde höger dörrhandtag till golf2 men fick ett vänster:P dom kan nog bevisligen inte skilja på höger och vänster iaf:)

Frågan är väl snarare om ni menar samma höger och vänster...
Alla vet inte att man anger höger och vänster i bilens färdriktning...

Mvh
Fredrik
F4S4N CAD-konstruktör
3 augusti 2012 · 1 392 Inlägg

Kanon. Köper det mesta där smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
Muttley
3 augusti 2012 ·

De är troligen inte bättre i kvalite än mekonomen. Och ligger säkert i samma med biltema.

Eftersom du letar efter någon som säljer reservdelar så sök på ebay. Tar 2-5 dagar för en vara att komma hit. Har beställt en hel del och de kan vara allt från 50-75% billigare än här i sverige med frakten.

cpu1337
3 augusti 2012 · 766 Inlägg

fredriq skrev:

cpu1337 skrev:

Vita_Vargen skrev:
Beställde därifrån i tisdags för första gången, hämtade paketet idag, beställde en vänster blinkers och fick en höger. Mailade dagen innan jag beställde med en annan fråga och mailade idag angående att jag fått fel blinkers, inte fått svar på något av mailen och på telefonen ber dom en bara skicka mail... mycket dåligt!

Jag kommer nog beställa där igen, men aldrig saker jag behöver akut, priserna väger upp för mycket när det gäller bruksbilar som ska hållas på minimal utgiftnivå smile

haha ja beställde höger dörrhandtag till golf2 men fick ett vänster:P dom kan nog bevisligen inte skilja på höger och vänster iaf:)

Frågan är väl snarare om ni menar samma höger och vänster...
Alla vet inte att man anger höger och vänster i bilens färdriktning...

de får man väll lära sig när man tar körkort om ja inte minns helt fel?smile

Boostrider Försöker iaf
3 augusti 2012 · 1 998 Inlägg

Har köpt grejer där tre gånger utan problem. 2 dagar har de tagit varje gång. Bra kvalite och de har lite volvo originaldelar så.

De var även de enda stället förutom bmw som sålde växellådskuddar...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Vw-Andreas
3 augusti 2012 · 633 Inlägg

då få jag lägga ut en minus grej

Kompisen hade köpt kamrem därifrån den höll 4tusen mil sen gick den sönder och resulterade i haveri "diesel" , dem skulle stå för reperation o skicka ner en lapp så vi kunde skicka iväg toppen till dem men de kom aldrig någon lapp.

Jag själv har bara vart med om dålig passform på vissa grejer men de har fungerat endå lite slipande så.

Volvo s60 (2003)
Volvo 740 "militery" (1988)
discokapten Kapten på disco!
3 augusti 2012 · 1 729 Inlägg

Vw-Andreas skrev:
då få jag lägga ut en minus grej

Kompisen hade köpt kamrem därifrån den höll 4tusen mil sen gick den sönder och resulterade i haveri "diesel" , dem skulle stå för reperation o skicka ner en lapp så vi kunde skicka iväg toppen till dem men de kom aldrig någon lapp.

Jag själv har bara vart med om dålig passform på vissa grejer men de har fungerat endå lite slipande så.

Ringer man inte igen då?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
yakozan
3 augusti 2012 · 333 Inlägg

Nån som har reklamerat nånting till dom nån gång? gick det smidigt?
Funderar på att köpa en katt där som enligt hemsidan ska vara som original. Men om det börjar tändas motorlampor och grejer så vill man ju kunna lämna tillbaka grejerna utan massa strul.

Audi S5 (2007)
Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 augusti 2012 · 14 048 Inlägg

yakozan skrev:
Nån som har reklamerat nånting till dom nån gång? gick det smidigt?
Funderar på att köpa en katt där som enligt hemsidan ska vara som original. Men om det börjar tändas motorlampor och grejer så vill man ju kunna lämna tillbaka grejerna utan massa strul.

Returerna för mig gick smidigt som sådant, det var bara det att man lätt får fel grejor! Det är min uppfattning om denna firma.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
dennis the menace
3 augusti 2012 · 16 Inlägg

dennis the menace skrev:
Hej

Skruvat.se, bra eller dåligt ?

Ni som läst inlägget  "Mekonomen!?!?"  förstår varför jag frågar.

Jag letade runt efter driv-knutar till min Mazda, och hittade jättebilliga kompletta driv-knutar till min bil.
dom kostar bara en tredjedel av vad Mekonomen ville råna mig på, förutom att dom ville ta ut dubbel moms.

Är det någon som har erfarenheter av Skruvats sortiment ?

Jag blev ju minst sagt glatt överraskad av deras priser, så det var ju tur att expediten på Mekonomen hade minus på IQ kontot, för det verkar som att jag kan sänka mina kostnader rejält, och lägga en del slantar på något annat roligt.

Ha en riktigt bra dag
Dennis the Menace  q8~)

Jag vill tacka för alla inlägg.

Jag tycker att jag har fått en ganska nyanserad bild av Skruvat.se, både + och -
så jag känner mig ganska trygg med att handla där.

I stället för att lägga 8 500.- på Mekonomen, så handlar jag på Skruvat.se för 4 500.- då har jag 4 000.- som jag kan lägga på något annat roligt. ;)


Dennis the menace  q8~)

40 het som 17
Mazda MX-5 2.0 RF GT Sport M6 "Juvelen TM" (2021)
Mazda 626 V6 2.5i "Mischief Toy" (1997)
cpu1337
3 augusti 2012 · 766 Inlägg

dennis the menace skrev:

dennis the menace skrev:
Hej

Skruvat.se, bra eller dåligt ?

Ni som läst inlägget  "Mekonomen!?!?"  förstår varför jag frågar.

Jag letade runt efter driv-knutar till min Mazda, och hittade jättebilliga kompletta driv-knutar till min bil.
dom kostar bara en tredjedel av vad Mekonomen ville råna mig på, förutom att dom ville ta ut dubbel moms.

Är det någon som har erfarenheter av Skruvats sortiment ?

Jag blev ju minst sagt glatt överraskad av deras priser, så det var ju tur att expediten på Mekonomen hade minus på IQ kontot, för det verkar som att jag kan sänka mina kostnader rejält, och lägga en del slantar på något annat roligt.

Ha en riktigt bra dag
Dennis the Menace  q8~)

Jag vill tacka för alla inlägg.

Jag tycker att jag har fått en ganska nyanserad bild av Skruvat.se, både + och -
så jag känner mig ganska trygg med att handla där.

I stället för att lägga 8 500.- på Mekonomen, så handlar jag på Skruvat.se för 4 500.- då har jag 4 000.- som jag kan lägga på något annat roligt. wink


Dennis the menace  q8~)

sen får du lägga ut dom 4500 snart igen då skruvat är biltema kvalitet och mekonomen har bara lite sämre än orginal:) visst alla har måndags x av allting men biltema och skruvat är endast kina på kina kopia för att hålla ner priserna vilket innebär barnarbetes fabriker och sånt:)

Vita_Vargen
3 augusti 2012 · 1 281 Inlägg

fredriq skrev:

cpu1337 skrev:

Vita_Vargen skrev:
Beställde därifrån i tisdags för första gången, hämtade paketet idag, beställde en vänster blinkers och fick en höger. Mailade dagen innan jag beställde med en annan fråga och mailade idag angående att jag fått fel blinkers, inte fått svar på något av mailen och på telefonen ber dom en bara skicka mail... mycket dåligt!

Jag kommer nog beställa där igen, men aldrig saker jag behöver akut, priserna väger upp för mycket när det gäller bruksbilar som ska hållas på minimal utgiftnivå smile

haha ja beställde höger dörrhandtag till golf2 men fick ett vänster:P dom kan nog bevisligen inte skilja på höger och vänster iaf:)

Frågan är väl snarare om ni menar samma höger och vänster...
Alla vet inte att man anger höger och vänster i bilens färdriktning...

Det står på deras hemsida att alla såna bemärkelser utgår ifrån förrarens position... har f.ö. fortfarande inte hört ett knyst ifrån dom...

Louksor
4 augusti 2012 · 1 915 Inlägg

Skruvat.se funkar bra och har låg fraktkostnad, är man medlem på tex jagrullar så får man även 10% rabatt.

Har handlat flera gånger där och kvaliten på delarna är bra och leveranserna är snabba. När jag köpte ett servicekit så var både oljefilter och tändstift volvo original och resterande var samma saker som mekonomen säljer. Var mkt bra pris på skruvat för kitet, jämfört med mekonomen & volvo.

Dock har det krånglat en gång med lagerstatus, stod det fanns i lager när jag beställde men de skickade aldrig samma dag trots jag beställde innan kl 12, så mailade dom dagen efter o fick snabbt svar om att det tyvärr var slut på lagret och skulle inte komma förens veckan därpå. Men en stund senare fick jag mail om att min leverans var skickad och helgen var räddad, så de måste haft nåt krångel med lagerstatus lr nåt....

Men efter senaste gången jag handlade där så blev jag uppringd av Vardia Försäkring, som de samarbetar med.. Det är väl det enda negativa om dom, telefonförsäljare brukar vara jobbiga!
Dock så var han som ringde mig väldigt trevlig och ville erbjuda mig ett bra pris på bilförsäkring.
Men efter han räknat på lite priser och vad som ingår o fick reda på vad jag hade för försäkring o pris, så tyckte han att jag hade ett bra pris o försäkring och så billigt o bra kunde inte han erbjuda, så han tyckte jag skulle ha kvar Volvia som jag hade/har och tackade för sig och önskade en trevlig fortsättning på dagen. - Varför är inte alla telefonförsäljare så?

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang