Skruvat.se: BRA eller DÅLIGT ?

dennis the menace
2 augusti 2012 · 16 Inlägg

Hej

Skruvat.se, bra eller dåligt ?

Ni som läst inlägget  "Mekonomen!?!?"  förstår varför jag frågar.

Jag letade runt efter driv-knutar till min Mazda, och hittade jättebilliga kompletta driv-knutar till min bil.
dom kostar bara en tredjedel av vad Mekonomen ville råna mig på, förutom att dom ville ta ut dubbel moms.

Är det någon som har erfarenheter av Skruvats sortiment ?

Jag blev ju minst sagt glatt överraskad av deras priser, så det var ju tur att expediten på Mekonomen hade minus på IQ kontot, för det verkar som att jag kan sänka mina kostnader rejält, och lägga en del slantar på något annat roligt.

Ha en riktigt bra dag
Dennis the Menace  q8~)

40 het som 17
Mazda MX-5 2.0 RF GT Sport M6 "Juvelen TM" (2021)
Mazda 626 V6 2.5i "Mischief Toy" (1997)
Smajly
2 augusti 2012 · 3 059 Inlägg

Handlar lite då o då från skruvat till min golf och det funkar fint.. Och som du säger så är priserna väldans tilltalande.

Senast redigerat av Smajly (2 augusti 2012)

Freakydriver
2 augusti 2012 · 36 Inlägg

Jag har handlat mycket därifrån. Bra priser, billig frakt och kan rekommenderas starkt smile

Saab 9000 CSE 2,3t "Cayenne" (1996)
Saikko
2 augusti 2012 · 120 Inlägg

Köper så mkt som möjligt där ifrån.
har alltid funkat bra och inga som helst problem varken med frakt eller varorna i sig.

Och som sagt priserna..... ja vad ska man säga dom e ju grymma.

Porsche 944T "BlackOnBlack" (1988)
siiimooon Påstängd
2 augusti 2012 · 1 194 Inlägg

Dom är bra, köpte inre styrstag till 940in där i från..
Bromsskivor till V70in hade dom dock inte.

Men efter att jag beställde styrstagen så har ett försäkringsbolag ringt mig minst 10ggr, det är tydligen vanligt att det händer när man beställer från Skruvat..

Richtenb
2 augusti 2012 · 1 365 Inlägg

Funkar bra, har köpt stötdämpare och fjädrar till en gammal mazda 323 därifrån. Inga problem alls och kvalitén känns bra

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
sleepyoh
2 augusti 2012 · 1 319 Inlägg

Har bara haft dåliga erfarenheter, beställt 2 gånger. Gång nr 1 stod det 5-10 dagar frakt, efter 1 månad hade jag ej fått någonting. Ringde och avbeställde och fick tillbaka mina pengar, dagarna därpå kom det jag hade beställt. Försökte ringa dit några gånger, satt i telefon kö 20 min för att sen få 'vi kan tyvärr inte ta emot ditt samtal'. Sket i vilket då och delarna ligger orörda i lådan fortfarande då jag köpte på mekonomen istället.

Andra gången beställde jag kamrem-sats och fick allt förutom en stödrulle. Var ingen information i paketet och fick ingen information på mail eller någonting om varför den fattades. När jag ringde dit sa dom att den inte fanns i deras lager och att den skulle komma senare, eftersom jag redan börjat riva i bilen så skickade jag tillbaka deras paket och köpte på MECA istället.

Kommer aldrig mer beställa där igen.

Om någon behöver nya styrleder till en fiat strada kan ni få mina gratis.. roll

Senast redigerat av sleepyoh (2 augusti 2012)

_----------'
Vita_Vargen
2 augusti 2012 · 1 281 Inlägg

Beställde därifrån i tisdags för första gången, hämtade paketet idag, beställde en vänster blinkers och fick en höger. Mailade dagen innan jag beställde med en annan fråga och mailade idag angående att jag fått fel blinkers, inte fått svar på något av mailen och på telefonen ber dom en bara skicka mail... mycket dåligt!

Jag kommer nog beställa där igen, men aldrig saker jag behöver akut, priserna väger upp för mycket när det gäller bruksbilar som ska hållas på minimal utgiftnivå smile

Senast redigerat av Vita_Vargen (2 augusti 2012)

plankan
2 augusti 2012 ·

Handlat fläktmotor och värmepkt till saab 9000 -
tog 2 dagar och endast 29:- i frakt är närmast oslagbart big_smile
Kommer fortsätta Handla där

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 augusti 2012 · 14 056 Inlägg

sleepyoh skrev:
Har bara haft dåliga erfarenheter, beställt 2 gånger. Gång nr 1 stod det 5-10 dagar frakt, efter 1 månad hade jag ej fått någonting. Ringde och avbeställde och fick tillbaka mina pengar, dagarna därpå kom det jag hade beställt. Försökte ringa dit några gånger, satt i telefon kö 20 min för att sen få 'vi kan tyvärr inte ta emot ditt samtal'. Sket i vilket då och delarna ligger orörda i lådan fortfarande då jag köpte på mekonomen istället.

Andra gången beställde jag kamrem-sats och fick allt förutom en stödrulle. Var ingen information i paketet och fick ingen information på mail eller någonting om varför den fattades. När jag ringde dit sa dom att den inte fanns i deras lager och att den skulle komma senare, eftersom jag redan börjat riva i bilen så skickade jag tillbaka deras paket och köpte på MECA istället.

Kommer aldrig mer beställa där igen.

Om någon behöver nya styrleder till en fiat strada kan ni få mina gratis.. roll

Jag säger som dig....dålig erfarenhet. Beställde startmotor till Volvo 760. Första gången fick jag en startmotor till en högerstyrd bil, ja det skiljer på motorerna. Andra gången fick jag en startmotor till gud vet vad för bil. Fick alltså skicka tillbaks två paket. Köpte från Mekonomen istället. KLOCKRENT RÄTT från första början.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
cpu1337
2 augusti 2012 · 766 Inlägg

Vita_Vargen skrev:
Beställde därifrån i tisdags för första gången, hämtade paketet idag, beställde en vänster blinkers och fick en höger. Mailade dagen innan jag beställde med en annan fråga och mailade idag angående att jag fått fel blinkers, inte fått svar på något av mailen och på telefonen ber dom en bara skicka mail... mycket dåligt!

Jag kommer nog beställa där igen, men aldrig saker jag behöver akut, priserna väger upp för mycket när det gäller bruksbilar som ska hållas på minimal utgiftnivå smile

haha ja beställde höger dörrhandtag till golf2 men fick ett vänster:P dom kan nog bevisligen inte skilja på höger och vänster iaf:)

putte16v
2 augusti 2012 · 440 Inlägg

Beställde främre och bakre länkarmsbussning till en s60 där. Den ena passade inte (ska vara presspassning, den föll ut av egen tyngd) och den andra bussningen gav upp efter 2veckor. Grymt irriterande då jag fick göra om allt igen.

Den som inte passade fick jag iofs pengarna tillbaka på men inte den andra. Tänker i alla fall inte handla där igen.

Mekonomen har jag köpt ny kylare hos och den läckte värre än den som redan satt där så dom kan dra åt h*lvete dom också.

Volvo original kommer det att bli framöver. Lite dyrare, mycket mindre problem!

Volvo S70R "Det svenska guldet" (1998)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 augusti 2012 · 14 056 Inlägg

putte16v skrev:
Beställde främre och bakre länkarmsbussning till en s60 där. Den ena passade inte (ska vara presspassning, den föll ut av egen tyngd) och den andra bussningen gav upp efter 2veckor. Grymt irriterande då jag fick göra om allt igen.

Den som inte passade fick jag iofs pengarna tillbaka på men inte den andra. Tänker i alla fall inte handla där igen.

Mekonomen har jag köpt ny kylare hos och den läckte värre än den som redan satt där så dom kan dra åt h*lvete dom också.

Volvo original kommer det att bli framöver. Lite dyrare, mycket mindre problem!

Jag har köpt kylare till Volvon och inga problem, det är nog två år sedan + att jag köpt mycket annat som varit bra.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Smajly
2 augusti 2012 · 3 059 Inlägg

Tråden handlar om erfarenhet om skruvat.. Aktiv tråd om mekonomen finns redan.

putte16v
2 augusti 2012 · 440 Inlägg

Vettemannen skrev:

putte16v skrev:
Beställde främre och bakre länkarmsbussning till en s60 där. Den ena passade inte (ska vara presspassning, den föll ut av egen tyngd) och den andra bussningen gav upp efter 2veckor. Grymt irriterande då jag fick göra om allt igen.

Den som inte passade fick jag iofs pengarna tillbaka på men inte den andra. Tänker i alla fall inte handla där igen.

Mekonomen har jag köpt ny kylare hos och den läckte värre än den som redan satt där så dom kan dra åt h*lvete dom också.

Volvo original kommer det att bli framöver. Lite dyrare, mycket mindre problem!

Jag har köpt kylare till Volvon och inga problem, det är nog två år sedan + att jag köpt mycket annat som varit bra.

/Benny

Troligtvis hade jag bara otur. Men då dom var tvungna att skicka iväg den dåliga för trycktestning innan jag fick pengarna tillbaka så var jag ju tvungen att köpa ut en ny kylare till som jag kunde byta med.

En dålig erfarenhet som gjorde mig irriterad, handlar fortfarande småkrafs där men inget större.

Volvo S70R "Det svenska guldet" (1998)
dennis the menace
2 augusti 2012 · 16 Inlägg

siiimooon skrev:
Dom är bra, köpte inre styrstag till 940in där i från..
Bromsskivor till V70in hade dom dock inte.

Men efter att jag beställde styrstagen så har ett försäkringsbolag ringt mig minst 10ggr, det är tydligen vanligt att det händer när man beställer från Skruvat..

Telefonsäljare är av lägre rang, för att inte säga lägst.
dom kan få fortsätta att ringa på min hemtelefon, för den svarar jag aldrig i, just på grund av såna, jag använder den bara för att ringa med, så om det är priset man får betala för att köpa billiga och bra reservdelar, så FINE!
Passar mig perfekt.

Dennis the Menace  q8~)

40 het som 17
Mazda MX-5 2.0 RF GT Sport M6 "Juvelen TM" (2021)
Mazda 626 V6 2.5i "Mischief Toy" (1997)
Nybergrobin
2 augusti 2012 · 2 380 Inlägg

Jag har handlat på skruvat vid 3 olika tillfällen och jag är verkligen nöjd!

Har köpt termostat, lampor, tändmodul och oljefilter till audin och precis allt har varit rätt och funkat skitbra. Sen är det ingen nackdel att termostaten kostade 71kr på skruvat och mekonomen vill ha 300 nånting...

cpu1337
3 augusti 2012 · 766 Inlägg

dennis the menace skrev:

siiimooon skrev:
Dom är bra, köpte inre styrstag till 940in där i från..
Bromsskivor till V70in hade dom dock inte.

Men efter att jag beställde styrstagen så har ett försäkringsbolag ringt mig minst 10ggr, det är tydligen vanligt att det händer när man beställer från Skruvat..

Telefonsäljare är av lägre rang, för att inte säga lägst.
dom kan få fortsätta att ringa på min hemtelefon, för den svarar jag aldrig i, just på grund av såna, jag använder den bara för att ringa med, så om det är priset man får betala för att köpa billiga och bra reservdelar, så FINE!
Passar mig perfekt.

Dennis the Menace  q8~)

du är för snäll mot teleförsäljarna:) man måste ta i lite och säga ifrån så förstår dom att det inte är nån ide:)

dennis the menace
3 augusti 2012 · 16 Inlägg

cpu1337 skrev:

dennis the menace skrev:

siiimooon skrev:
Dom är bra, köpte inre styrstag till 940in där i från..
Bromsskivor till V70in hade dom dock inte.

Men efter att jag beställde styrstagen så har ett försäkringsbolag ringt mig minst 10ggr, det är tydligen vanligt att det händer när man beställer från Skruvat..

Telefonsäljare är av lägre rang, för att inte säga lägst.
dom kan få fortsätta att ringa på min hemtelefon, för den svarar jag aldrig i, just på grund av såna, jag använder den bara för att ringa med, så om det är priset man får betala för att köpa billiga och bra reservdelar, så FINE!
Passar mig perfekt.

Dennis the Menace  q8~)

du är för snäll mot teleförsäljarna:) man måste ta i lite och säga ifrån så förstår dom att det inte är nån ide:)

Nåväl, men jag tror inte telefonsäljare är så långlivade, så det fylls på med nya hela tiden.
Det blir ett evigt jobb om man ska börja ryta i telefonen varje gång dom ringer, inte bra för hjärtat q8~)

40 het som 17
Mazda 626 V6 2.5i "Mischief Toy" (1997)
Mazda MX-5 2.0 RF GT Sport M6 "Juvelen TM" (2021)
dan-kristian
3 augusti 2012 · 518 Inlägg

skruvat=bra. handlat några ggr utan några konstigheter.brukar få rabatter med när man handlat där till nästa gång man ska handla.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang