Stora tråden om temat Polisbilar/ Blåljus/ Civilare mm.

zemet
16 augusti 2012 · 4 037 Inlägg

it_mutt skrev:

zemet skrev:
Men asså fattar ni inte att han bara undrade och inte förstår varför man vill att bilen ska se ut som en civilbil då det leder till att man får köra om hela tiden eftersom bilar framför tror polisen ligger bakom.

Jag förstår precis vad han menar, det verkar ju jättejobbigt...

Självklart får man ha en bil som ser ut som en civilbil, frågan var varför man vill det?

Svaret på varför kan jag lätt tänka ut själv så det är inget ni behöver berätta:-)

Svaret kom ju innan; av samma anledning som folk vill ha andra fälgar, kjolpaket osv osv osv osv på sin bil?

Jo precis. Folk som sänker sina bilar så dom inte ens kan köra över fartgupp osv måste ju vara ännu jobbigare .

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Funkiee Saab älskare!
16 augusti 2012 · 4 597 Inlägg

zemet skrev:

it_mutt skrev:

zemet skrev:
Men asså fattar ni inte att han bara undrade och inte förstår varför man vill att bilen ska se ut som en civilbil då det leder till att man får köra om hela tiden eftersom bilar framför tror polisen ligger bakom.

Jag förstår precis vad han menar, det verkar ju jättejobbigt...

Självklart får man ha en bil som ser ut som en civilbil, frågan var varför man vill det?

Svaret på varför kan jag lätt tänka ut själv så det är inget ni behöver berätta:-)

Svaret kom ju innan; av samma anledning som folk vill ha andra fälgar, kjolpaket osv osv osv osv på sin bil?

Jo precis. Folk som sänker sina bilar så dom inte ens kan köra över fartgupp osv måste ju vara ännu jobbigare .

ja, det slöar ju ner trafiken ännu mer än en civil "polis" bil imo

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Smajly
16 augusti 2012 · 3 059 Inlägg

thelaughingmadman skrev:

SafetyCar skrev:
Jag tonade rutorna för att jag bodde i Landskrona.

Har ni många soltimmar i Landskrona?

Öhhhhhhhh... ja !!

Tynnerstroem
16 augusti 2012 · 345 Inlägg

Den här skulle jag gärna åka omkring i!
http://farm8.staticflickr.com/7036/7023615771_580636f45b.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7224/6877514022_3d5f85ccea.jpg
Jag vet inte riktigt vad det är, men jag är helsåld på gamla polisbilar, helst amerikanska. Men hey, en 75-78 Volvo 244 polisbil kan ju också vara sjukt cool. cool

Häftigast av dom alla är nog 1969 års Dodge Polara. Som sedd här i California Highway Patrol-outfit. Dessa hade 440s på 375 hästkrafter. Badass.
http://farm7.staticflickr.com/6238/6262225836_ace64f8a5c.jpg
Det roliga med just '69an är att från att den var ny var den den snabbaste polisbilen CHP hade haft fram till mitten av 1990-talet då de fick nya Camaros. Rätt beundransvärt egentligen.

Emilius Avstängd
16 augusti 2012 · 1 714 Inlägg

zemet skrev:
Men asså fattar ni inte att han bara undrade och inte förstår varför man vill att bilen ska se ut som en civilbil då det leder till att man får köra om hela tiden eftersom bilar framför tror polisen ligger bakom.

Jag förstår precis vad han menar, det verkar ju jättejobbigt...

Självklart får man ha en bil som ser ut som en civilbil, frågan var varför man vill det?

Svaret på varför kan jag lätt tänka ut själv så det är inget ni behöver berätta:-)

Tack. En person på hela garaget med tankegångar som räcker längre än näsan.

Får väl lov att upprepa mig för min utsökta audiens då det uppenbarligen framstod som svårtolkat trots att jag framför mina funderingar på det inhemska språket..

Citera mig gärna där jag påstår att folk köper V70 och tonar rutorna JUST FÖR att se ut som en polis.

Funkiee Saab älskare!
16 augusti 2012 · 4 597 Inlägg

Emilius skrev:
Vad är det för roligt att åka med en bil som ser ut som en polisbil?
Jag kör aldrig för fort framför en tonad Saab eller Volvo eller annat suspekt,
är det verkligen så jävla roligt att alla ligger och segar framför en jämt? Har funderat på detta fler gånger när man har puckon som köper V70 och tonar rutor och får dem att se ut som civilbilar bakom en.

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
granadadr
16 augusti 2012 · 7 287 Inlägg

mitt eget intresse för polisbilar grundar sig INTE i att leka /likna polis,,
jag funderar på att bygga en Polisbil så autentiskt som möjligt,, givetvis med enhledel undantag wink
bil??
givetvis en målad Granada smile
uk
så den blir ju INTE tagen för svensk, å INTE höstyrd, med fler undantag för orginalet,, men gillar dem

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Mack Forum- och sitemoderator
16 augusti 2012 · 26 136 Inlägg

Emilius skrev:
Jösses amalia, hönshus är vad det är..

Okej, jag ska hålla mig till topic då du hade så trevlig ton, även fast du kallar mig troll vilket är ett otroligt barnsligt begrepp, men nu ser vi förbi detta och äter pepparkakor och skiter regnbågar och är fina och glada då wink

Då frågar jag nånting helt annat:

Ni som köper äkta föredetta polisbilar, byter ni ut baksätet om det är samma som alltid suttit där,
eller kör ni runt med ett baksäte som spytts, saggats och pissats i, under många års tid?

Tack.


Skulle nästan kunna svara på den frågan själv, även om jag nu personligen aldrig köpt en föredetta polisbil.
För det första så skulle jag gissa att baksäten som är i dessa bilar, under verksamhetsåren, får leva ganska hårt liv och byts ut under tiden.
Sedan, när bilarna väl säljs, så säljs de inte med ja..fläckar och sånt. Tror snarare att de rekondas till nära på nyskick - eller hur man nu ska se på saken - och säljs i befintligt skick.
Har sett ett antal föredetta polisbilar då kompisar har köpt sådana - 244:or och 944:or mest - och alla har faktiskt varit riktigt fräscha baktill.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 augusti 2012 · 17 470 Inlägg

Tråd rensad på sjuka mängder "tjafs" Låser nästa gång.

DS

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
zemet
16 augusti 2012 · 4 037 Inlägg

Mack skrev:

Emilius skrev:
Jösses amalia, hönshus är vad det är..

Okej, jag ska hålla mig till topic då du hade så trevlig ton, även fast du kallar mig troll vilket är ett otroligt barnsligt begrepp, men nu ser vi förbi detta och äter pepparkakor och skiter regnbågar och är fina och glada då wink

Då frågar jag nånting helt annat:

Ni som köper äkta föredetta polisbilar, byter ni ut baksätet om det är samma som alltid suttit där,
eller kör ni runt med ett baksäte som spytts, saggats och pissats i, under många års tid?

Tack.


Skulle nästan kunna svara på den frågan själv, även om jag nu personligen aldrig köpt en föredetta polisbil.
För det första så skulle jag gissa att baksäten som är i dessa bilar, under verksamhetsåren, får leva ganska hårt liv och byts ut under tiden.
Sedan, när bilarna väl säljs, så säljs de inte med ja..fläckar och sånt. Tror snarare att de rekondas till nära på nyskick - eller hur man nu ska se på saken - och säljs i befintligt skick.
Har sett ett antal föredetta polisbilar då kompisar har köpt sådana - 244:or och 944:or mest - och alla har faktiskt varit riktigt fräscha baktill.

Kan inte mer än hålla med, kompisen köpte nyligen en 944 turbo fd polisbil. han var tredje ägaren med 44k mil. Sätena var i riktigt fint skick, helläder baksäte och en speciell gummimatta som låg över kardantunnels så det inte kom spy på mattan som normalt ligger där. Det fanns även "flärpar" på baksidan av framsätena som hängde över stolsfickorna så det inte skulle komma spy i dom.

Inuti så var bilen riktigt fräsch, utsidan var en annan historia dock.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Mack Forum- och sitemoderator
16 augusti 2012 · 26 136 Inlägg

zemet skrev:

Mack skrev:

Emilius skrev:
Jösses amalia, hönshus är vad det är..

Okej, jag ska hålla mig till topic då du hade så trevlig ton, även fast du kallar mig troll vilket är ett otroligt barnsligt begrepp, men nu ser vi förbi detta och äter pepparkakor och skiter regnbågar och är fina och glada då wink

Då frågar jag nånting helt annat:

Ni som köper äkta föredetta polisbilar, byter ni ut baksätet om det är samma som alltid suttit där,
eller kör ni runt med ett baksäte som spytts, saggats och pissats i, under många års tid?

Tack.


Skulle nästan kunna svara på den frågan själv, även om jag nu personligen aldrig köpt en föredetta polisbil.
För det första så skulle jag gissa att baksäten som är i dessa bilar, under verksamhetsåren, får leva ganska hårt liv och byts ut under tiden.
Sedan, när bilarna väl säljs, så säljs de inte med ja..fläckar och sånt. Tror snarare att de rekondas till nära på nyskick - eller hur man nu ska se på saken - och säljs i befintligt skick.
Har sett ett antal föredetta polisbilar då kompisar har köpt sådana - 244:or och 944:or mest - och alla har faktiskt varit riktigt fräscha baktill.

Kan inte mer än hålla med, kompisen köpte nyligen en 944 turbo fd polisbil. han var tredje ägaren med 44k mil. Sätena var i riktigt fint skick, helläder baksäte och en speciell gummimatta som låg över kardantunnels så det inte kom spy på mattan som normalt ligger där. Det fanns även "flärpar" på baksidan av framsätena som hängde över stolsfickorna så det inte skulle komma spy i dom.

Inuti så var bilen riktigt fräsch, utsidan var en annan historia dock.

Om man bortser från att vissa delar av inredningen kan antingen fattas, eller vara fulla med hål från där teknisk utrustning har varit monterad under tjänst, så är ändå bilarna riktigt servade och underhållna.
Det är också ett stort plus, vid köp av begagnad polisbil.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
zemet
17 augusti 2012 · 4 037 Inlägg

Mack skrev:

zemet skrev:

Mack skrev:

Tack.


Skulle nästan kunna svara på den frågan själv, även om jag nu personligen aldrig köpt en föredetta polisbil.
För det första så skulle jag gissa att baksäten som är i dessa bilar, under verksamhetsåren, får leva ganska hårt liv och byts ut under tiden.
Sedan, när bilarna väl säljs, så säljs de inte med ja..fläckar och sånt. Tror snarare att de rekondas till nära på nyskick - eller hur man nu ska se på saken - och säljs i befintligt skick.
Har sett ett antal föredetta polisbilar då kompisar har köpt sådana - 244:or och 944:or mest - och alla har faktiskt varit riktigt fräscha baktill.

Kan inte mer än hålla med, kompisen köpte nyligen en 944 turbo fd polisbil. han var tredje ägaren med 44k mil. Sätena var i riktigt fint skick, helläder baksäte och en speciell gummimatta som låg över kardantunnels så det inte kom spy på mattan som normalt ligger där. Det fanns även "flärpar" på baksidan av framsätena som hängde över stolsfickorna så det inte skulle komma spy i dom.

Inuti så var bilen riktigt fräsch, utsidan var en annan historia dock.

Om man bortser från att vissa delar av inredningen kan antingen fattas, eller vara fulla med hål från där teknisk utrustning har varit monterad under tjänst, så är ändå bilarna riktigt servade och underhållna.
Det är också ett stort plus, vid köp av begagnad polisbil.

En annan rolig sak är att man får med en väldigt detaljerad service historik:) När polarens bil var 3 veckor gammal så körde polisen igenom en gärdsgård under en biljakt! Var en väldig massa delar bytta dåsmile

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
BOLIN_
17 augusti 2012 · 2 763 Inlägg

zemet skrev:

Mack skrev:

zemet skrev:

Kan inte mer än hålla med, kompisen köpte nyligen en 944 turbo fd polisbil. han var tredje ägaren med 44k mil. Sätena var i riktigt fint skick, helläder baksäte och en speciell gummimatta som låg över kardantunnels så det inte kom spy på mattan som normalt ligger där. Det fanns även "flärpar" på baksidan av framsätena som hängde över stolsfickorna så det inte skulle komma spy i dom.

Inuti så var bilen riktigt fräsch, utsidan var en annan historia dock.

Om man bortser från att vissa delar av inredningen kan antingen fattas, eller vara fulla med hål från där teknisk utrustning har varit monterad under tjänst, så är ändå bilarna riktigt servade och underhållna.
Det är också ett stort plus, vid köp av begagnad polisbil.

En annan rolig sak är att man får med en väldigt detaljerad service historik:) När polarens bil var 3 veckor gammal så körde polisen igenom en gärdsgård under en biljakt! Var en väldig massa delar bytta dåsmile

Sen att polisbilar är förstärkta gör ju inte saken sämre! smile

Volvo - For Life
Funkiee Saab älskare!
17 augusti 2012 · 4 597 Inlägg

exakt, men mest för att det är stanby saker i bilarna cool

Senast redigerat av Funkiee (17 augusti 2012)

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
BOLIN_
17 augusti 2012 · 2 763 Inlägg

Funkiee skrev:
exakt, men mest för att det är stanby saker i bilarna cool

Haha smile Har kikat in några XC70s som varit polisbilar innan, är aldrig fel med välservade bilar som fått mycket utbytt och dessutom är förstärkta i upphängningar och de smile

Volvo - For Life
loow Jävel
17 augusti 2012 · 2 018 Inlägg

Trodde också att det var en bra ide att köpa en gammal snutbil, tills man börjar se dom med egna ögon..
Kolla denna länken tex. http://www.youtube.com/watch?v=h5mVjKBwFXI
Tänk dig en bil som körs som denna minst en gång i veckan. Satan så slutkörda de lär bli i längden trots service.
Sen att bilarna står vid upplopp och utanför krogar med fulla personer som blir omhändertagna osv gör väl inte att utsidan håller sig fin heller.

You got to risk it, to get the biscuit :)
BOLIN_
17 augusti 2012 · 2 763 Inlägg

loow skrev:
Trodde också att det var en bra ide att köpa en gammal snutbil, tills man börjar se dom med egna ögon..
Kolla denna länken tex. http://www.youtube.com/watch?v=h5mVjKBwFXI
Tänk dig en bil som körs som denna minst en gång i veckan. Satan så slutkörda de lär bli i längden trots service.
Sen att bilarna står vid upplopp och utanför krogar med fulla personer som blir omhändertagna osv gör väl inte att utsidan håller sig fin heller.

Vissa har ju helt nybytt motor och låda, då är det ju lugnt, sedan får man ju hålla koll på hur bilen ser ut i övrigt, det är ju inget köptvång på de bilarna... smile

Volvo - For Life
SafetyCar
18 augusti 2012 · 403 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Tråd rensad på sjuka mängder "tjafs" Låser nästa gång.

DS

Tack.

SafetyCar
18 augusti 2012 · 403 Inlägg

Tråden var inte till för folk som vill klaga!
Ni kan göra en egen tråd där ni kan gnälla på allt.
Respektera detta så är ni snälla!

SafetyCar
18 augusti 2012 · 403 Inlägg

thelaughingmadman skrev:

SafetyCar skrev:
Jag tonade rutorna för att jag bodde i Landskrona.

Har ni många soltimmar i Landskrona?

Nä, men folk som gick på parkeringar och kollade i bilarna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang