Tanklock funkar inte SAMT Centrallås: Passat Kombi 1,8t -99

Dunka Filosofen
6 augusti 2012 · 69 Inlägg

Tjenare

Igår när jag skulle åka till jobbet i Norge och stanna för att tanka (Glad ihågen då jag hade fixat Bränslemätaren m.m) Så funka inte Tanklocket att öppna inne i bilen. Har hållit på med små renoveringar under veckan på bilen och då har tankluckan funkat. Började kolla samtliga säkringar som skulle kunna vara relaterade till denna. Alla var hela men byte ändå ifall att. Det verkar som det finns ström till Tanköppnaren då knappen lyser inne i bilen.
Det som sker när jag öppnar är att knappen bara klickar till och sen inget mer.

Sen har mitt centrallås lagt av. Det började med Passagerar dörren fram som kunde öppnas ibland och ibland inte. Sen börja ena bakdörren och nu är alla dörrar så. Jag kan öppna Passagerar dörren inneifrån eller med nyckel. Men bakdörrarna går inte överhuvud taget.
När jag låser så ska en rödlampa börja blinka men det gör den inte, kan det då vara någon modul eller vad?

Tacksam för svar då detta är otroligt irriterande saker sad

MVH
Davva

Skit inte i min brevlåda!
Toresbo
6 augusti 2012 · 261 Inlägg

tanklocket öppnar förmodligen inte pga att elmotorn som sköter låset är trasig , standard fel.
Centrallåset beror förmodligen på elfel i något av dörrlåsen, standardfel även där

Dunka Filosofen
6 augusti 2012 · 69 Inlägg

Beatnikbandit skrev:
tanklocket öppnar förmodligen inte pga att elmotorn som sköter låset är trasig , standard fel.
Centrallåset beror förmodligen på elfel i något av dörrlåsen, standardfel även där

Okej, För jag vet ju att endel kablar som ligger under mattan har en tendens att ärga sönder så det kan kanske vara något sådant till dörrarna? Vet du hur man kan få upp bakdörrarna nu när dom är låsta?

Skit inte i min brevlåda!
zemet
6 augusti 2012 · 4 056 Inlägg

Dunka skrev:

Beatnikbandit skrev:
tanklocket öppnar förmodligen inte pga att elmotorn som sköter låset är trasig , standard fel.
Centrallåset beror förmodligen på elfel i något av dörrlåsen, standardfel även där

Okej, För jag vet ju att endel kablar som ligger under mattan har en tendens att ärga sönder så det kan kanske vara något sådant till dörrarna? Vet du hur man kan få upp bakdörrarna nu när dom är låsta?

Kan man inte bara använda dörrhandtaget på insidan att öppna dom med? Ganska självklar lösning så antingen så är jag retarded som föreslår det eller så är du helt efterbliven som inte provat:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Dunka Filosofen
7 augusti 2012 · 69 Inlägg

zemet skrev:

Dunka skrev:

Beatnikbandit skrev:
tanklocket öppnar förmodligen inte pga att elmotorn som sköter låset är trasig , standard fel.
Centrallåset beror förmodligen på elfel i något av dörrlåsen, standardfel även där

Okej, För jag vet ju att endel kablar som ligger under mattan har en tendens att ärga sönder så det kan kanske vara något sådant till dörrarna? Vet du hur man kan få upp bakdörrarna nu när dom är låsta?

Kan man inte bara använda dörrhandtaget på insidan att öppna dom med? Ganska självklar lösning så antingen så är jag retarded som föreslår det eller så är du helt efterbliven som inte provat:)

Du får nog va retarded denna gång wink Har provat alla möjliga varianter för att öppna dörrarna. Men tror det borde vara något el fel, då den röda lampan i förardörren samt larmet inte blinkar som det brukar. Det verkar sten dött:(

Skit inte i min brevlåda!
Dunka Filosofen
9 augusti 2012 · 69 Inlägg

Ingen som har någon aning om bakdörrarna?

Skit inte i min brevlåda!
j0hnsilver
19 september 2012 · 4 Inlägg

Har samma problem med bakdörrarna som inte vill öppna alls. Lösningen för mig är att jag måste starta bilen och använda knappen inne i bilen för och öppna och låsa 25ggr sedan så hör man att det går något ljud i dem och då kan du öppna dem manuellt inifrån. Testa det vettja.
Har som sagt liknande problem men lampan för låset lyser som det ska på min. Borde det inte vara något med inbrottskyddet på bilen som sätter lås på bakdörrarna?

Och jag kanske med är retarded, men... Du har inte tryckt in barnlåsknappen i förrardörren? smile

j0hnsilver
27 september 2012 · 4 Inlägg

Mitt är nu fixat. Var en kabel som går in i den större kabelhärvan under mattan vid insteget vid förardörren. Kolla efter grönt dude.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang