Volvo S40 T4 -99 "Rydell Edition" (BTCC-Replika Projekt!)

Tanken med detta projekt är att göra en replika av den Volvo S40 som Rickard Rydell körde i BTCC på 90-talet. Den ska köras på bana när Turbo Performance Club har träffar samt ställas ut på någon enstaka bilutsällning som Vallåkra. Effekten i motorn kommer att ökas till något runt 300hk, och väghållningen ska även förbättras. Som det ser ut nu så blir det ingen bur och rensad inredning. Både Rickard Rydell och Tomas "Gullabo" Jansson har åkt i bilen runt Mantorp Park!
  • 98 Följare
  • 120 901 Visningar
  • Uppdaterades senast 22 maj 2014
-BMW-Motorsport- ///M-Power
23 januari 2013 · 1 032 Inlägg

kad1 skrev:
fan riktigt snygg big_smile jag följer denna big_smile en annan har presis köpt en s40 med:D

Tack så mycket, roligt och höra!! big_smile Härligt, det är riktigt bra bilar smile

Volvo S40 T4 (Rydell Edition) "BTCC-Replika" (1999)
Volvo 855R "BTCC-Replika" (1996)
BMW E30 320iM Coupé "M3 Sport Evolution" (1987)
kad1
23 januari 2013 · 83 Inlägg

har du gjort något motomessigt på den ?? OM  du har några tips smile

BMW e36 touring "boston gurkan" (1995)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
23 januari 2013 · 1 032 Inlägg

Malish skrev:
nu vore det kul om du eller nån annan gjorde "BTCC bilen som aldrig blev byggd", dvs en V40 i tänkbart BTCC utförande (typ som efterföljare till 855 BTCC)
big_smile

Haha vi tänkte faktiskt på det men blir nog lite annat wink men ja det hade varit riktigt fräckt faktiskt big_smile

-BMW-Motorsport- ///M-Power
23 januari 2013 · 1 032 Inlägg

kad1 skrev:
har du gjort något motomessigt på den ?? OM  du har några tips smile

Där är komplett sportavgassystem inkl. sportkatalysator och Opti Flow öppet luftfilter, allt ifrån BSR smile Där ska bli mer effekt i den, men iaf BSR har bra grejer. Sen om du vill trimma ännu mer så kan du ju byta spridare, turbo och lite sånt, beror helt på hur mycket hk man är ute efter smile

kad1
23 januari 2013 · 83 Inlägg

okeej okeej big_smile najs big_smile hoppas det blir något riktigt vrålåk big_smile

BMW e36 touring "boston gurkan" (1995)
kad1
23 januari 2013 · 83 Inlägg

jag har redan steg två chip men när jag gasar fullt speekar han sad så det blir vell att köpa nya spridare med.. sen har jag själv skumgummi filter på han och lite skysstare avgasystem big_smile

BMW e36 touring "boston gurkan" (1995)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
23 januari 2013 · 1 032 Inlägg

kad1 skrev:
okeej okeej big_smile najs big_smile hoppas det blir något riktigt vrålåk big_smile

Haha jadå!! big_smile

-BMW-Motorsport- ///M-Power
23 januari 2013 · 1 032 Inlägg

kad1 skrev:
jag har redan steg två chip men när jag gasar fullt speekar han sad så det blir vell att köpa nya spridare med.. sen har jag själv skumgummi filter på han och lite skysstare avgasystem big_smile

Aha hmm Ja det hade definitivt inte skadat wink Härligt ju! Blir riktigt gott ljud på tomgång med sportavgassystem big_smile

kad1
23 januari 2013 · 83 Inlägg

joo tack det låter gött satan big_smile men sen har man 5yums ut blås som flåsar bra med... men som sagt jag håller på kolla spridare men jag hittar då inga har du någon sida att rekomendera ??

BMW e36 touring "boston gurkan" (1995)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
23 januari 2013 · 1 032 Inlägg

kad1 skrev:
joo tack det låter gött satan big_smile men sen har man 5yums ut blås som flåsar bra med... men som sagt jag håller på kolla spridare men jag hittar då inga har du någon sida att rekomendera ??

Haha satan ja det var ju inte litet precis wink Där är speciellt en sida men kommer inte ihåg vad den heter, annars är där denna här: http://www.streetperformance.se/motor/b … idare/5766 Har aldrig handlat där själv men kommer nog göra för dem har mycket grejer smile Dem verkar vara bra i alla fall smile

Senast redigerat av -BMW-Motorsport- (23 januari 2013)

kad1
23 januari 2013 · 83 Inlägg

okeej okeej trevligt och tack för sidan... ett tips är om du ska vara deskret med ljudet från bilen köp aldrig 5 tums utblås big_smile

BMW e36 touring "boston gurkan" (1995)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
23 januari 2013 · 1 032 Inlägg

kad1 skrev:
okeej okeej trevligt och tack för sidan... ett tips är om du ska vara deskret med ljudet från bilen köp aldrig 5 tums utblås big_smile

Varsågod smile Haha ja det kan jag tänka mig ;D

kad1
23 januari 2013 · 83 Inlägg

fan känns bra tt snacka med någon som vet hur en s40 skall se ut big_smile haha skämt o sido men din bil är fan snygg big_smile skulle också vilja haft den modden men är för dålig påt

BMW e36 touring "boston gurkan" (1995)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
23 januari 2013 · 1 032 Inlägg

kad1 skrev:
fan känns bra tt snacka med någon som vet hur en s40 skall se ut big_smile haha skämt o sido men din bil är fan snygg big_smile skulle också vilja haft den modden men är för dålig påt

Haha tack så mycket!! big_smile Aha okej hmm Ja där är mycket jobb bakom det smile

kad1
23 januari 2013 · 83 Inlägg

aa för mycket... jag har redan börjat byggt min och vi är ett team som är ute på utställningar och så vidare...men hade man sätt den här tidigare hade man fått en funderare big_smile

BMW e36 touring "boston gurkan" (1995)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
23 januari 2013 · 1 032 Inlägg

kad1 skrev:
aa för mycket... jag har redan börjat byggt min och vi är ett team som är ute på utställningar och så vidare...men hade man sätt den här tidigare hade man fått en funderare big_smile

Aa, fan vad nice! big_smile Haha ja precis wink

kad1
23 januari 2013 · 83 Inlägg

jajemen så är det big_smile men men hoppas det kommer motor bilder strax big_smile är så sugen på att följa den här

BMW e36 touring "boston gurkan" (1995)
-BMW-Motorsport- ///M-Power
23 januari 2013 · 1 032 Inlägg

kad1 skrev:
jajemen så är det big_smile men men hoppas det kommer motor bilder strax big_smile är så sugen på att följa den här

Jadå det gör det! big_smile Kommer fler bilder på bilen med, ska försöka fixa ännu finare bilder om jag kan få tag på nån med proffsigare kamera, ska även se om jag kan ordna nån video wink

Senast redigerat av -BMW-Motorsport- (23 januari 2013)

JimBo__
21 februari 2013 · 1 804 Inlägg

Grymt projekt! BTCC bilen är så snygg big_smile

Vad händer med bilen nu då? smile

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang