KHRacing skrev:
Peter_Eriksson skrev:
Det kommer vad jag läste att köras "gröna" och "röda" pass, på de gröna får man ha medpassagerare.
detta är enbart för V8-bilarna som totalt kommer köra ett grönt 15min pass, ett rött 15min pass & ett blandat pass under dagen. resten skall vara dedikerat till "prova-på" timeAttack". med gatbilar.
Man kan även förvänta sig att det står utplacerat ett antal kon-partier på banan för att
arragörerna skall hålla sig till SBF´s MAX 120km/h regel

Det står att det gäller både track day och muscle cars på bilsports hemsida.
KörningTrack DayKörningen delas in i två grupper. En Röd, för alla som kört på bana tidigare och vill trycka lite extra med högerfoten. Samt en Grön för alla som vill prova på.
Medåkning tillåts i grupp Grön med en minimunlängd av 140 cm på passagerare.
Muscle Cars on TrackKörs under en tidpunkt. Då är alla muskelbilsägare av amerikanska bilar välkomna ut på banan. Körning sker med Grön och Röd Grupp.
Time Attack - prova påTa chansen att se hur snabb du är runt Ring Knutstorp genom att prova på den nya motorsporten Time Attack. Vill du sätta en officiell varvtid anmäler du dig även till tornet och hyr en transponder - samma som används under STCC - för specialpriset 150 kronor! Normal transponderhyra är cirka 500 kronor.
En klass gäller för samtliga bilar.
Säkerhet
Personlig utrustningVid körning på banan är det obligatoriskt med heltäckande klädsel i bomull, ej i syntetmaterial, och heltäckande skor, gärna läder- eller racingskor, samt handskar, hjälm och minst 3-punktsbälte.
TävlingslicensGällande licens är racing eller drifting.
Om SBF-licens saknas kan en s k Prova-på-licens á 100 kr lösas på plats.
BesiktningFredag 17.00-20.00
Lördag 07.00-14.00
Alla bilar måste besiktigas före körning på banan.
Gatdäck liksom R-däck är godkända. OBS! Ej slicks eller tävlingsdäck.
Cabriolet med rundslagsbur är godkänd.
För att få köra på banan måste alla delta på en förarinformation, samt skriva under säkerhetsinstruktionen. Efter det delas ett band ut som fäst på handleden. Inget band, ingen körning. All körning sker på egen risk.
Tider för informationen: 08.30, 09.30, 11.00 och 13.00.