Cheva K3500 HD Full Size Dually uppfräschning

Uppfräschning och en del trucker styling en drömbil som helt enkelt ska fixas så som ja vill ha den;) kommer vara ett rullande projekt. Version 2,0 påbörjat på sidan 23
  • 151 Följare
  • 305 811 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 juli 2015
henke_99 Offroad Racing
2 maj 2014 · 3 122 Inlägg

Bara hade lite allmän fundering kring det där med matarpumpen, om jag ska behålla nuvarande så länge den lever eller byta redan nu. Har ju trots allt en ny insprutningspump som jag vill hålla liv i länge... Ska nog börja med att kontrollmäta soppatrycket o se vad den orkar ge.

woffis skrev:
Ja just  de ja Henke satte du tillbaka dom små klämmorna vid retur rören när du bytte spridare?

Nepp inga klämmor. Har sett att dom flesta som säljer såna där slangar säger att det går bra utan, är ju inget tryck där direkt.


Förresten så skulle jag vilja veta lite hur det ser ut med wastegaten på originalturbon, min är lite dum så om man gasar lite halvt så kärvar den. Gasar jag "rätt" kan jag få upp den i runt 1 kg innan den släpper o går ner till 0,7 där den ska vara. Skulle vilja veta om man lätt kan ta isär på nåt vis o kanske rengöra så den skärper till sig. Kanske rent av utan att behöva ta loss den från motorn. Inte så sugen på att experimentera med min...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Dr_struts
2 maj 2014 · 1 861 Inlägg

henke_99 skrev:
Bara hade lite allmän fundering kring det där med matarpumpen, om jag ska behålla nuvarande så länge den lever eller byta redan nu. Har ju trots allt en ny insprutningspump som jag vill hålla liv i länge... Ska nog börja med att kontrollmäta soppatrycket o se vad den orkar ge.

woffis skrev:
Ja just  de ja Henke satte du tillbaka dom små klämmorna vid retur rören när du bytte spridare?

Nepp inga klämmor. Har sett att dom flesta som säljer såna där slangar säger att det går bra utan, är ju inget tryck där direkt.


Förresten så skulle jag vilja veta lite hur det ser ut med wastegaten på originalturbon, min är lite dum så om man gasar lite halvt så kärvar den. Gasar jag "rätt" kan jag få upp den i runt 1 kg innan den släpper o går ner till 0,7 där den ska vara. Skulle vilja veta om man lätt kan ta isär på nåt vis o kanske rengöra så den skärper till sig. Kanske rent av utan att behöva ta loss den från motorn. Inte så sugen på att experimentera med min...

Prova döda den med tryckluft och ev elektronik rengöring eller något annat? ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
henke_99 Offroad Racing
2 maj 2014 · 3 122 Inlägg

Dr_struts skrev:

henke_99 skrev:
Bara hade lite allmän fundering kring det där med matarpumpen, om jag ska behålla nuvarande så länge den lever eller byta redan nu. Har ju trots allt en ny insprutningspump som jag vill hålla liv i länge... Ska nog börja med att kontrollmäta soppatrycket o se vad den orkar ge.

woffis skrev:
Ja just  de ja Henke satte du tillbaka dom små klämmorna vid retur rören när du bytte spridare?

Nepp inga klämmor. Har sett att dom flesta som säljer såna där slangar säger att det går bra utan, är ju inget tryck där direkt.


Förresten så skulle jag vilja veta lite hur det ser ut med wastegaten på originalturbon, min är lite dum så om man gasar lite halvt så kärvar den. Gasar jag "rätt" kan jag få upp den i runt 1 kg innan den släpper o går ner till 0,7 där den ska vara. Skulle vilja veta om man lätt kan ta isär på nåt vis o kanske rengöra så den skärper till sig. Kanske rent av utan att behöva ta loss den från motorn. Inte så sugen på att experimentera med min...

Prova döda den med tryckluft och ev elektronik rengöring eller något annat? ^^

Nu får du nog förklara lite bättre...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Dr_struts
2 maj 2014 · 1 861 Inlägg

henke_99 skrev:

Dr_struts skrev:

henke_99 skrev:
Bara hade lite allmän fundering kring det där med matarpumpen, om jag ska behålla nuvarande så länge den lever eller byta redan nu. Har ju trots allt en ny insprutningspump som jag vill hålla liv i länge... Ska nog börja med att kontrollmäta soppatrycket o se vad den orkar ge.


Nepp inga klämmor. Har sett att dom flesta som säljer såna där slangar säger att det går bra utan, är ju inget tryck där direkt.


Förresten så skulle jag vilja veta lite hur det ser ut med wastegaten på originalturbon, min är lite dum så om man gasar lite halvt så kärvar den. Gasar jag "rätt" kan jag få upp den i runt 1 kg innan den släpper o går ner till 0,7 där den ska vara. Skulle vilja veta om man lätt kan ta isär på nåt vis o kanske rengöra så den skärper till sig. Kanske rent av utan att behöva ta loss den från motorn. Inte så sugen på att experimentera med min...

Prova döda den med tryckluft och ev elektronik rengöring eller något annat? ^^

Nu får du nog förklara lite bättre...

Ta loss slangen som går från trycksida till WG och kör i tryckluften blås och släpp ut luften så du motionerar den lite! Vet inte hur bra det är med typ 5-56 i där men det går ju och prova! Har inte tryckluft själv annars hade jag provat då jag har en ligger löst... Men iaf tryckluft i slangen och motionera den! Alternativt i med lite 5-56 med om du vågar... smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
henke_99 Offroad Racing
2 maj 2014 · 3 122 Inlägg

Det är inte wg-klockan som krånglar, den är vacuumstyrd (vacuumpump på motorn och datorn styr laddtrycket via en solenoid) och därmed helt lös när motorn är avstängd så då kan man jucka staget fram o tillbaka bäst man vill... Det är själva wastegaten inne i turbon som kärvar, för petar man på axeln som kommer ur turbon så släpper den.

Senast redigerat av henke_99 (2 maj 2014)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Dr_struts
2 maj 2014 · 1 861 Inlägg

henke_99 skrev:
Det är inte wg-klockan som krånglar, den är vacuumstyrd (vacuumpump på motorn och datorn styr laddtrycket via en solenoid) och därmed helt lös när motorn är avstängd så då kan man jucka staget fram o tillbaka bäst man vill... Det är själva wastegaten inne i turbon som kärvar, för petar man på axeln som kommer ur turbon så släpper den.

Wtf? Då kanske det är dags att byta ut snigeln! ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
woffis
2 maj 2014 · 504 Inlägg

Dr_struts skrev:

woffis skrev:

Dr_struts skrev:
Vet du vad GLT är på WG'n? ^^ Sorry för offtopic men tvungen att fråga! big_smile Grymt fet pickis dock! Hängt med ett tag nu! smile

Vad är glt?
Den ska vara ställd på 20 psi om det är de du menar smile
Ingen fara bara att fråga på och tack så mycket kul att du hänger med big_smile

Grund laddtryck så trycket wastegaten behöver för att öppna! smile Och det kommer ju att bli ganska så perfekt till mitt bruk! Tackar för svaren! big_smile

Edit: Juste vet du om det går och vrida kompressorhuset? ^^

Yes det går har brottats med det idag tongue

henke_99 skrev:
Bara hade lite allmän fundering kring det där med matarpumpen, om jag ska behålla nuvarande så länge den lever eller byta redan nu. Har ju trots allt en ny insprutningspump som jag vill hålla liv i länge... Ska nog börja med att kontrollmäta soppatrycket o se vad den orkar ge.

woffis skrev:
Ja just  de ja Henke satte du tillbaka dom små klämmorna vid retur rören när du bytte spridare?

Nepp inga klämmor. Har sett att dom flesta som säljer såna där slangar säger att det går bra utan, är ju inget tryck där direkt.


Förresten så skulle jag vilja veta lite hur det ser ut med wastegaten på originalturbon, min är lite dum så om man gasar lite halvt så kärvar den. Gasar jag "rätt" kan jag få upp den i runt 1 kg innan den släpper o går ner till 0,7 där den ska vara. Skulle vilja veta om man lätt kan ta isär på nåt vis o kanske rengöra så den skärper till sig. Kanske rent av utan att behöva ta loss den från motorn. Inte så sugen på att experimentera med min...

Ja tycker du ska mäta soppa tryck först men även börja planera för ett pump byte.
Hmm ja det är en bra fråga för ja har inte kollat så noga på detta med wg:n faktiskt
Men ja kan fota lite i morgon
Ja orkade nämligen inte sätta på klämmorna alldeles för pilligt och jag är alldeles för trött för det.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Uppdate.

Har idag monterat tillbaka det mesta under huven jag har 4 spridare kvar att byta på förar sidan och innerskärm och lite annat på passagerar sidan.
Har haft ett mentalt hjärnsläpps/orkeslöshets stund under kvällen också då det kändes som inget gick min väg riktigt så ja va VÄLDIGT nära på att montera tillbaka det gamla skiten igen men strax innan ja åkte hem så kom ljusglimtar i alla fall.
Bilder och huvud uppdatering kommer när allt är klart och bilen går.

Och just de ja Henke och ni andra ska ni plocka bort turbo mm så ta bort innerskärmen då kommer man åt nästan allt jätte lätt faktiskt.

Stay tuned...

Senast redigerat av woffis (2 maj 2014)

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Dr_struts
2 maj 2014 · 1 861 Inlägg

woffis skrev:

Dr_struts skrev:

woffis skrev:

Vad är glt?
Den ska vara ställd på 20 psi om det är de du menar smile
Ingen fara bara att fråga på och tack så mycket kul att du hänger med big_smile

Grund laddtryck så trycket wastegaten behöver för att öppna! smile Och det kommer ju att bli ganska så perfekt till mitt bruk! Tackar för svaren! big_smile

Edit: Juste vet du om det går och vrida kompressorhuset? ^^

Yes det går har brottats med det idag tongue

henke_99 skrev:
Bara hade lite allmän fundering kring det där med matarpumpen, om jag ska behålla nuvarande så länge den lever eller byta redan nu. Har ju trots allt en ny insprutningspump som jag vill hålla liv i länge... Ska nog börja med att kontrollmäta soppatrycket o se vad den orkar ge.

woffis skrev:
Ja just  de ja Henke satte du tillbaka dom små klämmorna vid retur rören när du bytte spridare?

Nepp inga klämmor. Har sett att dom flesta som säljer såna där slangar säger att det går bra utan, är ju inget tryck där direkt.


Förresten så skulle jag vilja veta lite hur det ser ut med wastegaten på originalturbon, min är lite dum så om man gasar lite halvt så kärvar den. Gasar jag "rätt" kan jag få upp den i runt 1 kg innan den släpper o går ner till 0,7 där den ska vara. Skulle vilja veta om man lätt kan ta isär på nåt vis o kanske rengöra så den skärper till sig. Kanske rent av utan att behöva ta loss den från motorn. Inte så sugen på att experimentera med min...

Ja tycker du ska mäta soppa tryck först men även börja planera för ett pump byte.
Hmm ja det är en bra fråga för ja har inte kollat så noga på detta med wg:n faktiskt
Men ja kan fota lite i morgon
Ja orkade nämligen inte sätta på klämmorna alldeles för pilligt och jag är alldeles för trött för det.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Uppdate.

Har idag monterat tillbaka det mesta under huven jag har 4 spridare kvar att byta på förar sidan och innerskärm och lite annat på passagerar sidan.
Har haft ett mentalt hjärnsläpps/orkeslöshets stund under kvällen också då det kändes som inget gick min väg riktigt så ja va VÄLDIGT nära på att montera tillbaka det gamla skiten igen men strax innan ja åkte hem så kom ljusglimtar i alla fall.
Bilder och huvud uppdatering kommer när allt är klart och bilen går.

Och just de ja Henke och ni andra ska ni plocka bort turbo mm så ta bort innerskärmen då kommer man åt nästan allt jätte lätt faktiskt.

Stay tuned...

Underbart! Då e jag lite mer sugen på en sådan... Du får göra en recession när du kört lite! big_smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
woffis
2 maj 2014 · 504 Inlägg

Självklart vad ska du ha den i?

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Dr_struts
2 maj 2014 · 1 861 Inlägg

woffis skrev:
Självklart vad ska du ha den i?

En Volvo! hade en 940 FTT som brukis ett tag och har gått tillbaks till en 740 b230f så dör lite av hur seg den är så ska kasta ihop en ordentlig motor till den tänkte mig väl ca 400 i motor med Saab sprut! ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
woffis
2 maj 2014 · 504 Inlägg

Dr_struts skrev:

woffis skrev:
Självklart vad ska du ha den i?

En Volvo! hade en 940 FTT som brukis ett tag och har gått tillbaks till en 740 b230f så dör lite av hur seg den är så ska kasta ihop en ordentlig motor till den tänkte mig väl ca 400 i motor med Saab sprut! ^^

Okej spännande smile Lycka till:D

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Dr_struts
2 maj 2014 · 1 861 Inlägg

woffis skrev:

Dr_struts skrev:

woffis skrev:
Självklart vad ska du ha den i?

En Volvo! hade en 940 FTT som brukis ett tag och har gått tillbaks till en 740 b230f så dör lite av hur seg den är så ska kasta ihop en ordentlig motor till den tänkte mig väl ca 400 i motor med Saab sprut! ^^

Okej spännande smile Lycka till:D

Tackar! Kan säga ifrån när det kommer upp tråd om det är av intresse! ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
woffis
2 maj 2014 · 504 Inlägg

Dr_struts skrev:

woffis skrev:

Dr_struts skrev:

En Volvo! hade en 940 FTT som brukis ett tag och har gått tillbaks till en 740 b230f så dör lite av hur seg den är så ska kasta ihop en ordentlig motor till den tänkte mig väl ca 400 i motor med Saab sprut! ^^

Okej spännande smile Lycka till:D

Tackar! Kan säga ifrån när det kommer upp tråd om det är av intresse! ^^

Gör det ja är ju gammal volvo nörd själv så det är alltid intressant smile

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Dr_struts
2 maj 2014 · 1 861 Inlägg

woffis skrev:

Dr_struts skrev:

woffis skrev:

Okej spännande smile Lycka till:D

Tackar! Kan säga ifrån när det kommer upp tråd om det är av intresse! ^^

Gör det ja är ju gammal volvo nörd själv så det är alltid intressant smile

Då gör jag så! Skynda och svina lite med turbon nu så man vet om det är något att ha! big_smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
woffis
4 maj 2014 · 504 Inlägg

Nu kommer en UPPDATE big_smile

Jag har bytt turbo till n HX40 WII (inte äkta Holset) och fått bygga om lite och även bytt spridarna till ny renoverade med ett öppnings tryck på 2400psi när jag hade nere allt.

Här kommer bilder:

Började med att plocka av däcket på passagerarsidan
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-a3700ac632ac02ccc23e3bd221ad2232.jpg

Plockade bort innerskärm ett absolut måste om man ska göra något med turbo eller spridare
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-cf9426345eff35609496d2872c3de892.jpg

Inte jätte lättåtkomligt men betydligt lättare och innerskärmen sitter med "bara" ca 30 skruv och en mutter
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-9533d4d267f1d283dccf8fc8eeb46006.jpg

Och vipps så va den gamla turbon borta
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-ec190afe41fe3f811a69995c000edccf.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-3117edab480eb6ee25ffd93d977a5789.jpg

Efter det så borrade jag och gängade ett hål i grenröret för avgastemp givaren 1/8 npt och hålet är 8,5 mm
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-f2590f6bc2993923f6f9abf6ce5f9325.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-982ecee213ee496f28ff3ee16a78f9f3.jpg

Det är ju ingen jätte skillnad på dom när dom ligger såhär
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-1d41a3eb6a34b35c2604aee58414faca.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-22929bf6581ca3559a305fe962e1ef0a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-a5fd312f303c8d26a76e62d77ff57627.jpg

Prov montage kändes som vi lyfte i och ur klumpen 1000 ggr. här ser den uppmärksamme även att insuget är kapat lite mer info angående detta kommer.
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-f2366f9f7b1f57299fb79d14fd059a83.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-6f0ec8d9a366c8761d567a5c5af862bd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-b5b4c6e271ca511721f38a278ed45edb.jpg

Det stämmer rätt så bra är någon mm längre fram än den gamla turbon
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-4bde7d095a416533c772c65404b094df.jpg

Här är en bild på vart ja kapade insuget (Och ja jag har kapat 2 ggr pga ett litet hjärnsläpp;p) men insuget är iaf kortat ca 75 mm och detta är för att slippa kapa i turbon så sitter det en slanganslutning i änden. på dom sidorna ja läst på så har dom kapat bort V-bands flänsen på turbon och bara korta insuget någon centimeter. Men ja tyckte det va smartare att inte kapa i turbon.
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-16f25e692c612e985d45e488d793980f.jpg

Såhär ser oljereturen ut detta va de enklaste sättet att göra på man kan säkert svetsa i en bit om man vill men eftersom det inte är något tryck på denna så tyckte ja det räckte med hydraul slang smile (OBS inte rätt slang på bilden denna användes bara för att måtta)
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-88537f82fb4cca1670d9f6de3389dc9e.jpg

Här är den adapter ni behöver för att kunna använda original olje mataren till turbon
M12x1.5 hane - 1/4 NPTF hona
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-990ee75d57cadca300fcd4b1b71089d2.jpg

Och ungefär här var klockan jätte sent och med dåligt med sömn och vätska och mat i kroppen så kom det ett mental breakdown men tillslut (Efter 3 omgörningar) så kom detta fäste till för man måste nämligen flytta waste gate klockan för att få plats med luftburken. Inte så avancerat kanske men krävdes en del tanke med bockar och hål på olika delning och funktion går före design ibland.
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-22603d4a5fa6beafe3d486abd5dcec2d.jpg

Sen blev det lite dåligt med bilder under återmontering men såhär ser det faktiskt ut nu ser ju nästan original ut big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-6efb1cf9271b92e685663112cef1d974.jpg

Och slutligen en liten bild på en av dom nya spridarna och dom nya retur ledningarna.
Va inte speciellt avancerat att byta jag gjorde på detta vis:
Passaerar sidan först starta upp bilen stäng av  och så gjorde ja förar sidan och sen va det klart.
Kan rekommendera alla att köpa spridar hylsor för att lossa och även en öppen ringnyckel storlek 19 till spridar rören underlättar något fruktansvärt.
Och lämna in och kalibrera spridarna innan ni monterar och höj gärna trycket lite för med åren så sjunker öppningstrycket lite och då hamnar det där det ska vara jag höjde mina till 2400 PSI
https://www1.garaget.org/gallery/images/54/53244/53244-bd4e178b504264ac4424484016410dc7.jpg

Så en liten utvärdering.
Tidsåtgång ca 2 dagar om man börjar tidigt och slutar sent 2,5 för mig som är lite morgontrött wink
svårighet lite över medel det mest avancerade var nog kapning av insug och fästet till wg klockan.
Bilen startar mycket lättare med dom nya spridarna och går lugnare på tomgång och gällande turbon har ja bara provkört lite på gården på jobbet då ja inte har någon downpipe än så den recensionen får komma nästa helg.

Här är en liten film på andra starten första hanns inte med vi va för exalterade att starta.
[video]http://www.garaget.org/video/144355[/video]

Tack Jocke för all hjälp

Senast redigerat av woffis (4 maj 2014)

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Mickeymouse
5 maj 2014 · 337 Inlägg

Sweet!! Nu murrar han gott!!

Riktigt gott med bilder.... Lite pyssel ända, fan va trött man blir på sig själv när man
gör diverse tanke vurpor...

Men som jag alltid har sagt.. Jag gör aldrig fel, bara mindre rätt ibland lol

Senast redigerat av Mickeymouse (5 maj 2014)

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!
woffis
5 maj 2014 · 504 Inlägg

Mickeymouse skrev:
Sweet!! Nu murrar han gott!!

Riktigt gott med bilder.... Lite pyssel ända, fan va trött man blir på sig själv när man
gör diverse tanke vurpor...

Men som jag alltid har sagt.. Jag gör aldrig fel, bara mindre rätt ibland lol

Ja visst gör den och på den filmen finns det inget bakom turbon mer än en 90 graders böj big_smile

Jo du ja va riktigt less en stund och nu kan ja inte skylla på förkylning längre :S

Haha bra citat

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
6 maj 2014 · 616 Inlägg

En timmes läsande. Å garanterat mycket bättre en tråkig bok. För jag somnde ju inte wink Men iallafall! Ett bra jobb har du gjort på denna lastbil.

Lite åsikter på denne, men frontbågen gör sig inte bra. Men de är absolut en smaksak för alla. Men annars ser den sjukt jävla fet ut. Framförallt när du lacka den till svart. Blir det tuning av på framrutorna?

Du måste fixa en trailer till den?


//Trean Joaz

woffis
7 maj 2014 · 504 Inlägg

Masen_Racing skrev:
En timmes läsande. Å garanterat mycket bättre en tråkig bok. För jag somnde ju inte wink Men iallafall! Ett bra jobb har du gjort på denna lastbil.

Lite åsikter på denne, men frontbågen gör sig inte bra. Men de är absolut en smaksak för alla. Men annars ser den sjukt jävla fet ut. Framförallt när du lacka den till svart. Blir det tuning av på framrutorna?

Du måste fixa en trailer till den?


//Trean Joaz

Bra att du inte somna och tyckte det va intressant big_smile

Ja gillar frontbågen faktiskt men tack så jätte mycket för dom fina orden big_smile
Njä ja tror inte de blir mer toning fram faktiskt ja vill kunna se ut.
Ja trailer blir det nog nån gång hehe

MVH Kristoffer
Mitt projekt
I DON´T ALWAYS DOWNSHIFT.
but when I do it`s next to a prius, so they can hear me hurt the environment
Masen_Racing Euro 6 vad e det?
8 maj 2014 · 616 Inlägg

Man ska köra det man själv gillar. Det är ju sant kan bli jobbigt, men aning snyggt ^^ Vad är det för spridare du kör med å vad köpte du dessa någonstans?
Blir det ingen intercooler för dig eller?


//Trean

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang