Kompressor Octavia RS -02???

zoki821
14 augusti 2012 · 81 Inlägg

Tjena! är de möjligt att kunna montera en kompressor i en octavia rs -02? vad måste man ändra på isf? hur mycket kan det kosta? krångligt att montera? är helt ny inom bilvärlden men bekväm i crossvärlden så kan motorer men inte allt för bra..

kanske låter som en idiotisk idé, men kom gärna med förslag smile

som sagt ny inom bilvärld så ingen pajkastning tongue

BMW 535d "Dieselverket" (2007)
Tattoo
4 september 2012 ·

Bortkastade pengar en massa problem får du gå in på vår sida och se vad du kan få. Dom är jävligt strypa Org.

Janneutanb
4 september 2012 · 7 271 Inlägg

Ja det går. Ja det är en hel del jobb och beroende på effekt så är kostnaden lite varierande från mycket till jävligt mycket.
Ännu mer om man inte kan göra jobbet själv. Väldigt tveksam till att det finns färdiga bolt-on kit

Tattoo
4 september 2012 ·

Visst allt går men frågan är om det är värt. Ta och räkna på timmar delar mm lätt att det sticker iväg. 
Ibland är det bättre att helt byta bil.

aha_100
4 september 2012 · 535 Inlägg

Eftersom den har turbo orginal? tror jag det är betydligt enklare att montera en större turbo och andra spridare än att bygga om den till kompressor..

PerfectionR Japanese Engineering
4 september 2012 · 690 Inlägg

Förstår inte ens varför du ens tänker på det. Du har ju turbo original.

2 liters turbon som sitter i Octavia RS är trimvänlig. Eftersom jag inte vet hur stor din budget är så vet jag inte hur långt jag ska gå men det du vill börja med är ett fullt avgassystem från turbo och bakåt, bättre luftfilter, annat ECU och kanske en intercooler + piping.

*Bara genom omprogrammering av ECU borde du få nästan 50hk extra!

Senast redigerat av PerfectionR (4 september 2012)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
zoki821
4 september 2012 · 81 Inlägg

Ne inte för att jag tänker göra de, det var mer menat som en fråga.. För tillfället så är jag nöjd med effekten wink

BMW 535d "Dieselverket" (2007)
Tattoo
5 september 2012 ·

Man ska alldrig vara nöjd i livet då fastnar man i utvekligen smile

Ta en titt på Vår Hemsida. Ringer du till mej så får du rabatt

PerfectionR Japanese Engineering
5 september 2012 · 690 Inlägg

Tattoo skrev:
Man ska alldrig vara nöjd i livet då fastnar man i utvekligen smile

Ta en titt på Vår Hemsida. Ringer du till mej så får du rabatt

Vtech!

Var faktiskt er jag tänkte rekommendera men jag kom inte ihåg namnet, har för mig att Octavia RS ägare oftast vänder sig till er vid ECU omprogrammering.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Tattoo
5 september 2012 ·

PerfectionR skrev:

Tattoo skrev:
Man ska alldrig vara nöjd i livet då fastnar man i utvekligen smile

Ta en titt på Vår Hemsida. Ringer du till mej så får du rabatt

Vtech!

Var faktiskt er jag tänkte rekommendera men jag kom inte ihåg namnet, har för mig att Octavia RS ägare oftast vänder sig till er vid ECU omprogrammering.

inte bara skoda utan tyska bilar över lag smile

zoki821
5 september 2012 · 81 Inlägg

Tattoo skrev:
Man ska alldrig vara nöjd i livet då fastnar man i utvekligen smile

Ta en titt på Vår Hemsida. Ringer du till mej så får du rabatt

ska trimma bilen i framtiden då jag blir trött på den effekt som finns i den, men jag kommer ha dig i åtanke när jag väl ska göra det! smile

BMW 535d "Dieselverket" (2007)
baltis
6 september 2012 · 1 948 Inlägg

50k+, under det lär du inte kunna plocka ihop kompressor kit för...

Satsa på turbo som du har istället...

Fast hade jag varit dig hade jag nog bytt bil istället den dagen det är dags att trimma... så länge du inte nöjjer dig med "bas" trimmet, dvs avgas, insug, mappning.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang