4246
Sök

Hur högt laddtryck klarar bilen (Nissan s14)

187 Inlägg
14 augusti 2012
Trådstartare
Jag har tänkt att ställa upp laddtrycket på bilen min nu, men är lite osäker på hur högt jag vågar ställa det.. Jag funderar att ställa det på 1.2bar men det kanske blir för högt? Kör med org turbo

Det som sitter på bilen just nu är: 3" rostfritt avgassystem från turbo med sportkat 800cc spridare, walbro soppapump, större intercooler, värre kamaxlar, större oljetråg

Vad tror ni, kommer det gå bra med 1.2 bar? Laddar 0.6 nu

2 656 Inlägg
14 augusti 2012
baluba skrev:
Jag har tänkt att ställa upp laddtrycket på bilen min nu, men är lite osäker på hur högt jag vågar ställa det.. Jag funderar att ställa det på 1.2bar men det kanske blir för högt? Kör med org turbo

Det som sitter på bilen just nu är: 3" rostfritt avgassystem från turbo med sportkat 800cc spridare, walbro soppapump, större intercooler, värre kamaxlar, större oljetråg

Vad tror ni, kommer det gå bra med 1.2 bar? Laddar 0.6 nu

ställ laddet där den är mappad eller chippad till

187 Inlägg
14 augusti 2012
Trådstartare
De e det jag är osäker på, dock hade ägaren innan den på runt 1 har ajg för mig han sa

513 Inlägg
14 augusti 2012
baluba skrev:
De e det jag är osäker på, dock hade ägaren innan den på runt 1 har ajg för mig han sa

Är ju inte laddtrycket som är problemet utan effekten det ger.
Styrsystemet ska klara av att hantera det som tidigare personer pratat om så det inte börjar spika eller nått annat tråkigt.
Så kolla i boxen efter vad du har för chip och ta reda på vad chippet är inställt för och kör på det.

Sök