¨Ja nu vet jag inte vad jag ska göra ärligt talat! Har köpt en ny generator på 70a. Och har ett spritt nytt batteri. Den gamla generatorn orkade inte ladda ens när alla lampor var av så jag tyckte "Fuck it" Det blir nya grejor för att slippa problem.
Tog start kablar och sparkade liv i min gammla cheva. Körde i kanske en timme för att batteriet skulle få laddas. Funkade SKIT bra Kunde gå in och handla och bilen startade direkt efter jag handlade.
Nu till det roliga. Nu har bilen stått över natten och batteriet är TVÄRSLUT. Alltså Tomt tamefan.
Expoze skrev: Något som drar tjuvström antagligen. Nån lampa, som lyser, stereo eller slutsteg som står påslaget eller nåt sånt tex.
Precis, Ladda batteriet med en batteriladdare och låt den stå i någon timmme och ladda. Könn sen på alla lampor i tex hanskfacket, bagaget osv. Du kan även känna på ciggaretttändare och om slutsteg/stereo är varma. Då borde du kanske kunna hitta något. Annars är det nog något som ligger och kortsluter.
Jag har ingen som ska ligga och dra. Innan jag bytte generator hade jag inte detta problem med att en evt bilsterio eller lampa drog ur batteriet. Det problemet kom bara efter jag satte i den nya generatorn.
Japps, om tex en diod i likriktarbryggan är kortsluten så drar generatorn ur batteriet med 3-10A. Prova att koppla loss generatorn och låt bilen stå över natten och se om det funkar bättre.
Expoze skrev: Japps, om tex en diod i likriktarbryggan är kortsluten så drar generatorn ur batteriet med 3-10A. Prova att koppla loss generatorn och låt bilen stå över natten och se om det funkar bättre.
Har testat att koppla ur batteriet över natten. Och då gick bilen igång på morgonen. Men när den hade stått i 3 timmar på jobbet så var bilen dö igen. Så då får jag koppla loss den nya generatorn och gå in med den till biltema och begära en ny då?
Skit att det ska vara trasiga saker direkt dom är ny
Det kan säkert vara så att den på biltema helt enkelt inte fungerar till din bil. Mkt på biltema är bra men det finns Mkt skit också. Kan vara mer värt att renovera din gamla.
Säkert inte det svaret du vill ha, men alternativet finns ju att sätta i en huvudströmbrytare med... Kanske inte det roligaste men den fyller sin funktion.
Saab 9-3 TTid Aero -09
Volvo 164e -72
Chevrolet 210 2d stolpe blower -55
Alltid Retar Det Någon....
Och nu har jag en vanlig Biltema Generator som har koppling B+ D+ W
B+ Ska juh gå till batteriet så det har jag redan gjort. Sedan från (pin) två har jag satt D+ Iaf en röd sladd. Kanske var Pin ett också. Och Den svarta sladden som vart över har jag satt på W
Är detta rätt kopplat?
Hoppas igentligen jag har gjort fel för då kanske jag inte behöver byta ut allt
Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Hm, du har nog kopplat lite galet. B+ till batteriet ja. D+ till laddningslampan. W är väl bara varvtalssignal till dieselbilar vad jag minns. Kolla upp vart dina kablar tar vägen innan du kopplar dem på generatorn.
Expoze skrev: Hm, du har nog kopplat lite galet. B+ till batteriet ja. D+ till laddningslampan. W är väl bara varvtalssignal till dieselbilar vad jag minns. Kolla upp vart dina kablar tar vägen innan du kopplar dem på generatorn.
Ok så vilken kabel ska jag ta bort? Den svarta eller den lite tunnare röda?