3631
Sök

Blocket annons pensionerad gubbe lackar för 4000kr?

619 Inlägg
19 augusti 2012
Jovisst, har varit med om fusklackare förr, 800:- betalade jag för att få fronten lackad och nå mer på förra bilen , han verkade duktigt och seriös när man pratade med han. sen resultatet var inte alls bra, knottrigt ingen grundlack och stressigt gjort kändes det som.

Men visst den här snubben kan ju vara bra för det får hoppas på det smile

939 Inlägg
19 augusti 2012
yes kanske ska lämna fronten till han då så får vi se hur det blir.

10 Inlägg
28 augusti 2012
Nån som lämnat in nått än?
Eller fått några bilder eller referenser på utförda jobb?

619 Inlägg
726 Inlägg
29 december 2012
Jag ringde honom och bokade tid för att han skulle tiita på min peugeot för ca 2 månader se.
Den är jäkligt risig med dörruppslag överallt.
Jag och killen åkte dit för att han skulle titta på den, han verkade as shysst.
Fick intrycket att han jobbat med det tidigare, men det kan han ju ha läst sig till oxå vad vet jag, han hade lackboxen i en lada.. såg väl okej ut.
Jag ville ha 2 tons lack båda metallic och han sa 5000 för jobbet och sen får jag betala färgen själv.
Han sa att ca 3000 för färgen (2x 0,6 l av varje färg + 1 l klarlack), beroende på vad jag väljer. Men jag sa att jag inte vill ha någon hiskerligt dyr, utan vanlig liksom. Han tipsade om någon färghandel i uppsala där han köper färg ifrån men kommer inte ihåg vad den hette.
Han skulle fixa bucklorna som var. MEN ville att vi fixade rosten som var på framskärmarna och under huven. (Se mitt projekt för bilder) han tipsade om massa saker vi kunde använda för att fixa rosten. Kändes verkligtn bra, han berättade nycket om sitt liv som lackerare, och visade oss runt i ''lack verkstan'' visade slip papper å allt möjligt.
Jag tänkte att jag ska ringa honom till våren och höra igen. Han skulle dock inte lacka insidan hmm skulle nog kunna be honom göra det för en extra slant.

Han hade en bmw (Nånting) stående i lackboxen när vi var där, han hade slipat och spacklat på den. Kännde lite snyggt på bilen och det kändes skit bra, ''kunden'' hade tagit bort listerna och det såg och kändes riktig bra. Det var liksom mycket små spackel ställen över hela bilen så han verkar ju vara noggrann.

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
4 januari 2013
Skulle varit skönt att ha uppgifterna här också. Kommer snart behöva fixa lite rost på bilen.

441 Inlägg
4 januari 2013
Ger ut dem via pm
mvh
Stefan

223 Inlägg
7 januari 2013
dasboot skrev:
Fick nummret över mail, så ska ringa honom imorgon. big_smile

Hej har du hans nr mvh

audi s4 450nm e mums

Rumpmas
3 860 Inlägg
13 januari 2013
För 4000 kan det väl inte vara med kvitto?

Tänkte mest på att man hamnar i en lite småjävlig sits om det skulle skita sig med lackeringen. Man kan ju inte gärna klaga på ett svartjobb.

441 Inlägg
13 januari 2013
Andromeda skrev:

Tänkte mest på att man hamnar i en lite småjävlig sits om det skulle skita sig med lackeringen. Man kan ju inte gärna klaga på ett svartjobb.

Det är det som är chansningen med ett sådant jobb.....

726 Inlägg
13 januari 2013
Andromeda skrev:

Nej det är inte med kvitto......

726 Inlägg
13 januari 2013
Lunden89 skrev:
dasboot skrev:

Hej har du hans nr mvh

Ringde du honom?

441 Inlägg
13 januari 2013
Qorran skrev:
Lunden89 skrev:
dasboot skrev:

Hej har du hans nr mvh

Ringde du honom?

Jag har pratat med honom flera gånger både om lackera bilen, samt högtalare. Nu är ekonomin tajt och det är bort prioriterat för stunden.....

726 Inlägg
13 januari 2013
dasboot skrev:
Qorran skrev:
Lunden89 skrev:

Hej har du hans nr mvh

Ringde du honom?

Jag har pratat med honom flera gånger både om lackera bilen, samt högtalare. Nu är ekonomin tajt och det är bort prioriterat för stunden.....

Okej, tänkte om han sa något om hur han hade det med tid...

223 Inlägg
14 januari 2013
Qorran skrev:
Lunden89 skrev:
dasboot skrev:

Hej har du hans nr mvh

Ringde du honom?

Fick inte nr

audi s4 450nm e mums

1 Inlägg
8 september 2013
dasboot skrev:
Som sagt 4000:- är för en sedan med solid lack och ingen rost eller bucklor.

Hej, har du mail eller nummer till lackeraren?

Mvh

726 Inlägg
8 september 2013
Hej. Jag lät han lacka min bil och kan ju säga att det vart sådär.... kan inte tipsa någon att lacka en hel bil där.. kanske någon framskärm eller dylikt.. har tyvärr ej nummret kvar efteraom jag inte kommer låta han lacka igen. Mail tillnhan finns inte...

På håll ser bilen bra ut men den är fläckig och lacksläpp...  skulle behöva lacka om front, huv,, bak och baklucka för att jag skulle bli riktigt nöjd...

726 Inlägg
8 september 2013
Ska väl tilllägga att han ville ja 10 för jobbet sen får mn köpa färg själv.

Sök