Jag ringde honom och bokade tid för att han skulle tiita på min peugeot för ca 2 månader se.
Den är jäkligt risig med dörruppslag överallt.
Jag och killen åkte dit för att han skulle titta på den, han verkade as shysst.
Fick intrycket att han jobbat med det tidigare, men det kan han ju ha läst sig till oxå vad vet jag, han hade lackboxen i en lada.. såg väl okej ut.
Jag ville ha 2 tons lack båda metallic och han sa 5000 för jobbet och sen får jag betala färgen själv.
Han sa att ca 3000 för färgen (2x 0,6 l av varje färg + 1 l klarlack), beroende på vad jag väljer. Men jag sa att jag inte vill ha någon hiskerligt dyr, utan vanlig liksom. Han tipsade om någon färghandel i uppsala där han köper färg ifrån men kommer inte ihåg vad den hette.
Han skulle fixa bucklorna som var. MEN ville att vi fixade rosten som var på framskärmarna och under huven. (Se mitt projekt för bilder) han tipsade om massa saker vi kunde använda för att fixa rosten. Kändes verkligtn bra, han berättade nycket om sitt liv som lackerare, och visade oss runt i ''lack verkstan'' visade slip papper å allt möjligt.
Jag tänkte att jag ska ringa honom till våren och höra igen. Han skulle dock inte lacka insidan

skulle nog kunna be honom göra det för en extra slant.
Han hade en bmw (Nånting) stående i lackboxen när vi var där, han hade slipat och spacklat på den. Kännde lite snyggt på bilen och det kändes skit bra, ''kunden'' hade tagit bort listerna och det såg och kändes riktig bra. Det var liksom mycket små spackel ställen över hela bilen så han verkar ju vara noggrann.