Problem med stereo, skiftar kanal

seasido
16 augusti 2012 · 50 Inlägg

Har ett så otroligt jobbigt problem. Kan först å främst säga att jag har diverse elfel på bilen som ex. viss instrumentpanel (bensinmätare digital) och även elhissar krånglar.

Nu till det stereo problemet.. Fallet är så att lyssnar jag på cd så växlar min stereo till nyheter hela tiden. Var 15:e minut. Oavsett vilken radiokanal jag har ställt in tidigare. Så exempelvis.
Ställer in RixFM, sätter på CD och lyssnar. Kl. 13:00 Nyheter, Byter till nyheter. Jag byter tillbaka till cd. Den betyder tillbaka till nyheter. Sjukt jäkla jobbigt och frågan är kort och gott, Vad tror ni felet är.
Är det stereon, antennen eller något annat glapp/elfel. I dont know..
PS: Jag vet att vissa bilar byter till trafikredaktionen när varningar utfärdas men detta är ju bara för mycket. Enklaste lösningen är ju att dra ut radion men vill försöka fixa det på rätt sätt istället.

URSÄKTA FÖR LÅNG TRÅD!

Putteliten
16 augusti 2012 · 9 068 Inlägg

Står det något om TA eller så i nånstans displayen?

seasido
16 augusti 2012 · 50 Inlägg

Ja men har ej den igång

Putteliten
16 augusti 2012 · 9 068 Inlägg

Kan du inte slå igång radion och ta en bild på displayen och slänga upp här?

Alex-s Bakhjulskrafs
16 augusti 2012 · 1 479 Inlägg

du måste slå av af/ta och alla andra förkortningar som stör musiken

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Putteliten
16 augusti 2012 · 9 068 Inlägg

Ibland får man trycka flera gånger eller hålla inne knappen så slocknat det.

seasido
16 augusti 2012 · 50 Inlägg

Putteliten skrev:
Ibland får man trycka flera gånger eller hålla inne knappen så slocknat det.

Okej, får testa hålla inne men vi kan med rätt stor säkerhet dra slutsats att det är stereon det är "fel" på?
Vågar ju inte riktigt investera i ett bättre ljudsystem om jag ej kan utesluta detta problem till mitt nästa bilstereo köp.

OT: Tack för snabbt svar och trevligt bemött smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang