7372
Sök

koppla neonljus

257 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
fick ett neonkit från mds och tänkte koppla in. sitter en fast kabel i varje rör, ska man dra dessa kablar gå vidare till nästa rör och låta sista röret upp i batteriet? i annat fall går det koppla in i baslådan? antar att det blir blinkande till musiken då.. hur kopplar man sedan en brytare? nån som har monterat?

väldigt tacksam för svar

ps neonet ligger på backen utanför så snabba svar wink

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
29 september 2006
om varje rör har en fast kabel har du fått med en liten dosa där du i ena änden kopplar in alla 4 rör å i andra änden + & - från någon 12 källa, att koppla på basen funkar inte för det e inte 12V, dra en avsäkrad + kabel från batteriet till en strömbrytare (du borde ha fått med) sedan in till plus på den lilla dosan, dra en - från jord nån stans... klart...

9 108 Inlägg
30 september 2006
mmjo det är ju rätt komplicerat det där med + och - smile

257 Inlägg
30 september 2006
Trådstartare
Xoff skrev:
om varje rör har en fast kabel har du fått med en liten dosa där du i ena änden kopplar in alla 4 rör å i andra änden + & - från någon 12 källa, att koppla på basen funkar inte för det e inte 12V, dra en avsäkrad + kabel från batteriet till en strömbrytare (du borde ha fått med) sedan in till plus på den lilla dosan, dra en - från jord nån stans... klart...

ja har inte fått med någon dosa endast 2 små brytare, menar du att ja behöver köpa mer kablar dosor? ja fick med 2 brytare, 4rör med fasta kablar, fästen till rören, lite skruvar. det är ALLT

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
30 september 2006
Hej, går det koppla rören till dosan? Fixa en bild på grejjorna så ska det nog gå att lösa...
Senast redigerat av bumpe (30 september 2006)

Miklen
30 september 2006
man ser ju rätt snabbt.. e d kabel i varje ända på rören eller bara en sida ? Mina rör från mds e iaf bara att koppla + te - för varje kabel.. 4a plus å 4 minus ihop allså..

VW-driver
291 Inlägg
2 oktober 2006
Jag ska också koppla in grönt MDS-underkar kit, Behöver hjälp där, men var fäster ni erat neon?

Jag kommer nog inte att koppla till batteriet utan till stereon, går väl det med? Fast kanske galet då man inte får ha på neon under bilens rullande?

Sök