Trimma cheva small block 350 + ev drivlina

Driver89
23 augusti 2012 · 31 Inlägg

Hej

Jag har en Cheva 210 (bel air) -55 som jag satt i en renoverad 350 i för ett par år sen. Tänkte försöka skrämma upp lite till effekt i motorn, inget monster men som orkar burna utan att man skäms wink .

Men om vi börjar bakifrån

Bakdäck 255 50 17

Vad klarar bakaxeln? Har ej kollat upp den men tror det sitter 8,4tums 10 bultat i den med utväxling 3,55, kan det stämma? Räcker det att skaffa en diff klump så han ritar på båda hjulen eller krävs nå mer?

Original kardan

Th350 låda med lock up satts i samtidigt som motor, var då nyrenoverad men ej preppad. Håller det att bränna lite däck med?

Motorn är en 350 csb som jag köpte renoverad, troligtvis nå billiga originaldelar i bottendelen som kolvar med mera( tror inte man kan hoppas på nå mer än så), vet ej om den är borrad men tror ej det.
Motor block: 3970010 2 bultat          vin nr? (framför höger topp):  K08 02 CKI
Toppar: 14014416 (305 toppar 80-84)
Insug: Summit Racing alu 2-plans    gjutnr?:18436572
Färgasare: Holly 650 spread bore med vaccum styrning till stora portarna
Kamaxel: okänd

Var ska jag lägga pengarna till att börja med? Som sagt ska ej ha en racemaskin utan en crusingbil som kan bränna gummi.
Tar gärna emot all den info jag kan få, gärna även om var och när motorn tros vara ifrån.

Tack på förhand!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang