it_mutt skrev:
Intressant att starta en tråd med;
SE skrev:
...
Vad tycker du?...
När folk uppenbarligen inte får -tycka- vad de vill. "Tyck som trådskaparen annars är du dum i huvudet" skulle mer sammanfatta de 15 sidor som skrivits.
Folk har all rätt att tycka vad de vill...skulle man kunna tro. Men, tycker man inte som de som hyllar 4WD är man "dum i huvudet", "kan inte ha haft det lätt i skolan" och så vidare. Tydliga tecken på hur dålig debattör man är när man ideligen måste gå till personangrepp.
Att inte kunna säga "ok, jag håller inte med, men du får givetvis tycka det" om någon som har en annan åsikt än ens egen, tyder om något på omognad.
Om man inte kan ta att någon annan har en annan åsikt utan att behöva ta till något av ex.vis ovanstående, så ska man nog inte vara på gorg alls. Det måste bli väldigt kämpigt i längden.
Alla tycker inte att 4WD är "lönt". Det finns uppenbarligen tillfällen (som noterades redan i förra tråden) då 4WD kan vara en fördel.
Men, om man aldrig haft problem med att starta i en backe vintertid?
Om man inte tycker att det är "läskigt" att köra över moddsträngen på vintern?
Ska man trots det tycka att det är "värt" med 4wd och att man måste ha 4WD? Eller får man tycka "nej, 2wd tycker jag duger mer än väl" utan att bli idiotförklarad? Inte i denna tråd tydligen.
Nej, att ha upplevt vinter i Malmö, Göteborg, Norrköping eller liknande innebär inte att man upplevt vinter i "hela landet". Men det är totalt ointressant. Bor man i ex.vis Malmö, så spelar det ingen roll om om det så ligger 4m snö i Norrland, det är ju inget som drabbar Malmöiten iaf. Om det inte finns några 33° backar, så är det givetvis inget som heller spelar någon roll. För den som behöver ta sig upp för den backen; ja. För de som inte behöver ta sig upp för en sådan backe; nej.
Detta är tydligen ingen "vad tycker du"-tråd. Detta är, och har varit sen start (då den tog över från en tråd som inte hade något alls att göra med 4wd) en "tyck som mig eller bli kallad dum i huvudet"-tråd.
Om man inte får säga sin åsikt utan att bli påhoppad i stil med "du har komplex", "du kan inte ha kört mycket på vintern" "du kan inte ha haft det lätt i skolan" och så vidare, så finns det ingen anledning till tråden alls.