4WD vs. 2WD

Dirtymike
29 augusti 2012 · 1 532 Inlägg

SE skrev:

Nitromast skrev:

Dirtymike skrev:

Inte sladd med traktor....... haha eller. Vakna

självklart kan det släppa... men få "sladd" tongue

Lilla vän... Inga problem att få ''sladd'' om man vill.

Jag har åkt på sladd me både 4 o 2 wd med en Valtra 8950 o min egna Valtra S.

När jag gjorde lumpen åkte jag på sladd me stridsvagn 122 wink

Jeep J20 (1978)
Evildan
29 augusti 2012 ·

Evildan skrev:
http://www.teknikensvarld.se/2011/01/20/14107/fyrkulsdrift/

Test av BMW 320d, BMW 320d xDrive, Saab 9-5 TTiD4 och Saab 9-5 TTiD4 XWD

Visserligen bara på vinterföre, treflig läsning önskas.

Fråga:
Hur många har orkat läsa hela testet jag ovan länkade till?
Här visas skillnaden mellan 4WD/2WD i "samma bil" vintertid, landsbygd likväl stadskörning.
Den i denna tråd så omdiskuterade moddsträngen samt start i hal backe tas även upp.

OpelP1
29 augusti 2012 · 1 412 Inlägg

SE skrev:

Nitromast skrev:

Dirtymike skrev:

Inte sladd med traktor....... haha eller. Vakna

självklart kan det släppa... men få "sladd" tongue

Lilla vän... Inga problem att få ''sladd'' om man vill.

Först klankar du ner på stavfel och nu är det "lilla vän" som gäller alltså. hmm

SE
29 augusti 2012 · 202 Inlägg

Evildan skrev:

Evildan skrev:
http://www.teknikensvarld.se/2011/01/20/14107/fyrkulsdrift/

Test av BMW 320d, BMW 320d xDrive, Saab 9-5 TTiD4 och Saab 9-5 TTiD4 XWD

Visserligen bara på vinterföre, treflig läsning önskas.

Fråga:
Hur många har orkat läsa hela testet jag ovan länkade till?
Här visas skillnaden mellan 4WD/2WD i "samma bil" vintertid, landsbygd likväl stadskörning.
Den i denna tråd så omdiskuterade moddsträngen samt start i hal backe tas även upp.

Har missat din tidigare länkning helt. Ska bli väldigt intressant att läsa! Hoppas fler läser!

Mercedes C 350 AMG
Volvo V60 T8 AWD "390hk 640nm" (2019)
SE
29 augusti 2012 · 202 Inlägg

OpelP1 skrev:

SE skrev:

Nitromast skrev:

självklart kan det släppa... men få "sladd" tongue

Lilla vän... Inga problem att få ''sladd'' om man vill.

Först klankar du ner på stavfel och nu är det "lilla vän" som gäller alltså. hmm

Du får nog förklara vidare hur du menar.

Mercedes C 350 AMG
Volvo V60 T8 AWD "390hk 640nm" (2019)
Nitromast Dr. Scanner
29 augusti 2012 · 2 167 Inlägg

OpelP1 skrev:

SE skrev:

Nitromast skrev:

självklart kan det släppa... men få "sladd" tongue

Lilla vän... Inga problem att få ''sladd'' om man vill.

Först klankar du ner på stavfel och nu är det "lilla vän" som gäller alltså. hmm

Jo det känns som att diskussionen är över sedan länge tongue

SE
29 augusti 2012 · 202 Inlägg

Evildan skrev:

Evildan skrev:
http://www.teknikensvarld.se/2011/01/20/14107/fyrkulsdrift/

Test av BMW 320d, BMW 320d xDrive, Saab 9-5 TTiD4 och Saab 9-5 TTiD4 XWD

Visserligen bara på vinterföre, treflig läsning önskas.

Fråga:
Hur många har orkat läsa hela testet jag ovan länkade till?
Här visas skillnaden mellan 4WD/2WD i "samma bil" vintertid, landsbygd likväl stadskörning.
Den i denna tråd så omdiskuterade moddsträngen samt start i hal backe tas även upp.

TACK för en underbar länk.
Den stödjer det jag tidigare diskuterat med främst ''Rquired''.

Men eftersom han vet bäst så har han sagt att 2WD fungerar lika bra i följande scenarion:
1. Gå över moddig snölinje.
2. Starta i uppförsbacke.
3. Ta en kurva vintertid.

Testet visar att 4WD anses bäst på samtliga tre punkter.

Rquired samt Nitromast, läs testet och gå och lägg Er för kvällen. Klockan börjar bli mycket.

Senast redigerat av SE (29 augusti 2012)

Mercedes C 350 AMG
Volvo V60 T8 AWD "390hk 640nm" (2019)
Nitromast Dr. Scanner
29 augusti 2012 · 2 167 Inlägg

SE skrev:

Evildan skrev:

Evildan skrev:
http://www.teknikensvarld.se/2011/01/20/14107/fyrkulsdrift/

Test av BMW 320d, BMW 320d xDrive, Saab 9-5 TTiD4 och Saab 9-5 TTiD4 XWD

Visserligen bara på vinterföre, treflig läsning önskas.

Fråga:
Hur många har orkat läsa hela testet jag ovan länkade till?
Här visas skillnaden mellan 4WD/2WD i "samma bil" vintertid, landsbygd likväl stadskörning.
Den i denna tråd så omdiskuterade moddsträngen samt start i hal backe tas även upp.

TACK för en underbar länk.
Den stödjer ALLT jag tidigare diskuterat med främst ''Rquired''.

Men eftersom han vet bäst så har han sagt tvärtom på samtliga scenarion:
1. Gå över moddig snölinje.
2. Starta i uppförsbacke.
3. Ta en kurva vintertid.

Testet visar att 4WD anses bäst på samtliga tre punkter.

Rquired, läs testet och gå och lägg dig för kvällen. Klockan börjar bli mycket.

Detta visar ju bara att du fortfarande inte fattat vad han skrivigt.
Inte för att vara sån, men nu börjar du fan bli korkad i mina ögon.

OpelP1
29 augusti 2012 · 1 412 Inlägg

Nitromast skrev:

OpelP1 skrev:

SE skrev:

Lilla vän... Inga problem att få ''sladd'' om man vill.

Först klankar du ner på stavfel och nu är det "lilla vän" som gäller alltså. hmm

Jo det känns som att diskussionen är över sedan länge tongue

Ja det känns så faktiskt. roll

Dirtymike
29 augusti 2012 · 1 532 Inlägg

Skippa 4wd eller 2wd skaffa nån bandvagn istället med breda band och flytbalja.

Jeep J20 (1978)
SE
29 augusti 2012 · 202 Inlägg

Nitromast skrev:

SE skrev:

Evildan skrev:
Fråga:
Hur många har orkat läsa hela testet jag ovan länkade till?
Här visas skillnaden mellan 4WD/2WD i "samma bil" vintertid, landsbygd likväl stadskörning.
Den i denna tråd så omdiskuterade moddsträngen samt start i hal backe tas även upp.

TACK för en underbar länk.
Den stödjer ALLT jag tidigare diskuterat med främst ''Rquired''.

Men eftersom han vet bäst så har han sagt tvärtom på samtliga scenarion:
1. Gå över moddig snölinje.
2. Starta i uppförsbacke.
3. Ta en kurva vintertid.

Testet visar att 4WD anses bäst på samtliga tre punkter.

Rquired, läs testet och gå och lägg dig för kvällen. Klockan börjar bli mycket.

Detta visar ju bara att du fortfarande inte fattat vad han skrivigt.
Inte för att vara sån, men nu börjar du fan bli korkad i mina ögon.

Jag har varit med sedan början på både denna tråd och förra tråden.
Jag vet vad vi har diskuterat, alla vet vad du anser.

Att du inte ens nu kan medge att du ändå hela tiden har haft fel.. Ja det tyder enbart på dumhet.


( Han har sagt emot mig på samtliga av dessa 3 punkter. Läs så kommer även du inse det )

Senast redigerat av SE (29 augusti 2012)

Mercedes C 350 AMG
Volvo V60 T8 AWD "390hk 640nm" (2019)
damn_fast
29 augusti 2012 · 215 Inlägg

SE skrev:
Rquired samt Nitromast, läs testet och gå och lägg Er för kvällen. Klockan börjar bli mycket.

Dom kommer aldrig att erkänna.

Rquired har en förmåga att filterar bort den information som inte passar hans egen agenda.

4WD är bättre helt enkelt, både artikeln i tidningen visar det och även när proffs utnyttjar friktionen hos 4 hjul. Det
visar tydligt de rally tider som jag länkade till tidigare. 4WD totalt utklassar 2WD.

Jag diskuterar inte åsikter för det finns det många av. Jag pratar om verkligheten precis som du gör.

Senast redigerat av damn_fast (29 augusti 2012)

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS
Rquired Allmänt envis
29 augusti 2012 · 12 512 Inlägg

SE skrev:

rquired skrev:
För övrigt är 4WD inte standard på traktorer, och kan du stanna i en hal backe och komma igång igen utan problem? Det har jag kunnat med alla mina bilar oavsett drivning, vad är så speciellt med det?

SE skrev:
Nu ljuger du igen Rquired.

Du har redan blivit avslöjad med att dra en egen komponerad återblick gällande det historiska inom rallyvärlden (Lancia vs. Audi) Ni som inte läst det kan bläddra tillbaka i tråden.

Du har aldrig kunnat stanna i en isig 33° uppförsbacke med vare sig FWD eller RWD och sedan fortsätta upp.
Påstår du det så läser samtliga på detta forum igenom din lögn. Håll dig till sanningen tack.

Har en bil som drivs på vänster framdäck sämre grepp än en som drivs på båda framdäcken?

Rquired skrev:
Jag har erkänt att jag hade fel, men du vet lika väl som jag att jag inte hade helt fel, angående Lancia´s historia inom rally och erkände detta när det påpekades det kan vem som helst se som går bakåt i tråden där har du rätt. Är det samma sak som att ljuga?

Vänta lite nu, vad kom siffran 33% från och vilken backe på allmän väg har den lutningen?

1. 
Om du läser så har jag skrivit °. Samma tecken som används för ''grader''.
( Om du mot förmodan läser mitt ° som % så beror det på att jag sitter på Mac medans du troligen använder PC. )

2.
Har jag nämnt ordet ''allmän väg'', eller var får du det ifrån?
Just mitt test gjorde jag i Dalarna, närmare bestämt Idre Fjäll. Där utanför sporthallen (om du har vägarna förbi) så finns en väldigt brant backe till personalparkeringen. Där har du backen jag hänvisar till.



Rquired skrev:
Ja, han tycker det är värt att ha 4WD vad spelar det för roll? Du tycker det är värt att ha 4WD på en personbil, ändå diskuterar vi här? Vad gör din svärfars åsikter värda att beakta?

Jag anser att någon som arbetar med bilar i alla dess former, äger sportbilar med både 4WD samt RWD, har en årlig körsträcka på ca. 6000 mil, bor på ''landet'' (där vi märker av vintern), anordnar isrally på sin konstsjö på vintern där vi använder bilar såsom VOC, Impreza m.m. vet vad han pratar om.

Inte någon som läser böcker om bilar och kör sakta till/från jobbet..

Läs det inte som någon sorts ''skryt'' utan någon som har erfarenhet av vilken drivning som är överlägsen på snöiga och isiga vägar vintertid.


Rquired skrev:
Du skitstövel, nu går du mycket långt på punkten personangrepp och lägger saker på mig som jag aldrig skrivit.
-Jag är en notorisk fortkörare (inom måttliga gränser, 10-15km/h verklig fart sällan mer men det förekommer vid sällsynta tillfällen) och har också åkt dit för detta brott.
-Jag har en hetsig körstil, accelererar gärna fort, bromsar sällan ner inför kurvor och liknande.
-Jag kör 3-5.000mil per år, året runt, oavsett väder i både hela Sverige samt självklart även utomlands ibland.
-Jag har kört mycket med olika typer av bilar och lätta lastbilar med alla tre typer av drivning, både inom jobbet, hyrbilar och bilar som varit egna.

En del av dessa punkter, exempelvis fortkörningen, är inget jag är stolt över men fakta. Jag tycker gränserna är orimligt lågt satta, så enkelt är det. 60km/h på gamla 90km/h-vägar med viltstängsel som lika väl kunde haft 100 eller 110km/h, dumheter!

Jag skriver efter min erfarenhet på detta forum, precis som vilken nybliven förare på 18år utan körvana som helst och enligt mottot att mina åsikter är värda exakt lika mycket som dennes. Utan erfarenhet påstår du, med den körsträckan som är drygt tre gånger så mycket som genomsnittsföraren kör per år, så har jag uppenbarligen mer körvana än vad majoriteten av förare har. Och det är inte detsamma som att "sakna erfarenhet".

Men skall du nu börja diskutera erfarenhet har du inga som helst belägg för att sätta mig i Tant Agda/10km/h under-gruppen när jag i de flestas ögon är lite av en fartdåre. Du saknar belägg och känner inte mig men uttalar dig ändå, vem är det nu som gränsar till lögner enligt det du anklagade mig för med mitt misstag med Lancia´s historia?

Känsligt ämne..? En alkoholist blir också sur när man avslöjar personen...

1. Förlåt, grader/° skall det självklart vara och inte procent.

2. Hopp, jag trodde det var allmän alternativt vanligt förekommande väg som var aktuellt när man diskuterar vägregistrerade personbilar. Jag får väl räkna ut vilken lutning backen upp hit har för att köra till Dalarna i vinter för ett test känns lite onödigt. Går kanske att hitta en backe med samma vinkel här?

3. Du misstror det mesta jag och andra med samma åsikt skriver, är det något jag uppfattat rätt? Varför skall då jag eller någon annan på detta forum tro på den erfarenhet du påstår att du eller din svärfar besitter?

4. Känsligt? Nja jag tror alltså att alla har rätt att skriva och göra sin åsikt hörd på Garaget.org oavsett vana eller åsikt (inom rimliga gränser, politik är t.ex förbjudet).

Att du tar dig rätten att uttala dig om vilken rätt jag har att skriva här, att du uttalar dig om vad jag kör för bil, hur jag kör och vilken vana jag har när du inte känner mig gör mig häpen. Jag blir rent ut sagt förvånad över att någon tror sig ha den rätten.

Sur? Där har du missförstått något, jag vet vad jag kör för bil, hur jag kör och hur mycket jag kört. Det räcker för mig, väljer du att misstro detta så var så god.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Dirtymike
29 augusti 2012 · 1 532 Inlägg

SE skrev:

Evildan skrev:

Evildan skrev:
http://www.teknikensvarld.se/2011/01/20/14107/fyrkulsdrift/

Test av BMW 320d, BMW 320d xDrive, Saab 9-5 TTiD4 och Saab 9-5 TTiD4 XWD

Visserligen bara på vinterföre, treflig läsning önskas.

Fråga:
Hur många har orkat läsa hela testet jag ovan länkade till?
Här visas skillnaden mellan 4WD/2WD i "samma bil" vintertid, landsbygd likväl stadskörning.
Den i denna tråd så omdiskuterade moddsträngen samt start i hal backe tas även upp.

TACK för en underbar länk.
Den stödjer det jag tidigare diskuterat med främst ''Rquired''.

Men eftersom han vet bäst så har han sagt att 2WD fungerar lika bra i följande scenarion:
1. Gå över moddig snölinje.
2. Starta i uppförsbacke.
3. Ta en kurva vintertid.

Testet visar att 4WD anses bäst på samtliga tre punkter.

Rquired samt Nitromast, läs testet och gå och lägg Er för kvällen. Klockan börjar bli mycket.

Kvittar vilken drivning du har. Har du fått kortet i ett flingpaket och tror att du har världens bästa däck o kör som en dåre o hamnar i spenaten och sedan står och säger att du inte vet vad som hände så äre dags o gå o lägga sig.

Jeep J20 (1978)
damn_fast
29 augusti 2012 · 215 Inlägg

Dirtymike skrev:
Kvittar vilken drivning du har. Har du fått kortet i ett flingpaket och tror att du har världens bästa däck o kör som en dåre o hamnar i spenaten och sedan står och säger att du inte vet vad som hände så äre dags o gå o lägga sig.

Oj vilket dåligt argument.

Lite som att skriva att en Veryon inte är snabbare om den inte startar än en Nissan Micra.

Jämförelsen sker genom att bägge bilarna har likvärdiga däck, likvärdiga förare, likvärdiga motorer osv.

Annas blir resultatet av en jämförelse inte värt något alls.

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS
SE
29 augusti 2012 · 202 Inlägg

Dirtymike skrev:

SE skrev:

Evildan skrev:
Fråga:
Hur många har orkat läsa hela testet jag ovan länkade till?
Här visas skillnaden mellan 4WD/2WD i "samma bil" vintertid, landsbygd likväl stadskörning.
Den i denna tråd så omdiskuterade moddsträngen samt start i hal backe tas även upp.

TACK för en underbar länk.
Den stödjer det jag tidigare diskuterat med främst ''Rquired''.

Men eftersom han vet bäst så har han sagt att 2WD fungerar lika bra i följande scenarion:
1. Gå över moddig snölinje.
2. Starta i uppförsbacke.
3. Ta en kurva vintertid.

Testet visar att 4WD anses bäst på samtliga tre punkter.

Rquired samt Nitromast, läs testet och gå och lägg Er för kvällen. Klockan börjar bli mycket.

Kvittar vilken drivning du har. Har du fått kortet i ett flingpaket och tror att du har världens bästa däck o kör som en dåre o hamnar i spenaten och sedan står och säger att du inte vet vad som hände så äre dags o gå o lägga sig.

Haha, bara att använda meningen ''fått kortet i ett flingpaket'' säger en del.
Jag kör inte som en dåre, jag har kört upp för mitt körkort, jag kommer inte hamna i diket.
Jag har endast en åsikt (som även delas av teknikens värld) att 4WD är bättre i de tre tidigare nämnda testerna.

Jag känner mig nöjd, ni har enligt expertpanelen fel.

Senast redigerat av SE (29 augusti 2012)

Mercedes C 350 AMG
Volvo V60 T8 AWD "390hk 640nm" (2019)
Rquired Allmänt envis
29 augusti 2012 · 12 512 Inlägg

SE skrev:

Evildan skrev:

Evildan skrev:
http://www.teknikensvarld.se/2011/01/20/14107/fyrkulsdrift/

Test av BMW 320d, BMW 320d xDrive, Saab 9-5 TTiD4 och Saab 9-5 TTiD4 XWD

Visserligen bara på vinterföre, treflig läsning önskas.

Fråga:
Hur många har orkat läsa hela testet jag ovan länkade till?
Här visas skillnaden mellan 4WD/2WD i "samma bil" vintertid, landsbygd likväl stadskörning.
Den i denna tråd så omdiskuterade moddsträngen samt start i hal backe tas även upp.

TACK för en underbar länk.
Den stödjer det jag tidigare diskuterat med främst ''Rquired''.

Men eftersom han vet bäst så har han sagt att 2WD fungerar lika bra i följande scenarion:
1. Gå över moddig snölinje.
2. Starta i uppförsbacke.
3. Ta en kurva vintertid.

Testet visar att 4WD anses bäst på samtliga tre punkter.

Rquired samt Nitromast, läs testet och gå och lägg Er för kvällen. Klockan börjar bli mycket.

Jag har varit prenumerant på den tidningen i många år och har detta nummer liggandes på en hylla någonstans här hemma, självklart genomläst. Däremot tycker jag det är lite roligt att när jag refererar till ett test av Teknikens Värld som håller RWD och 4WD likvärdigt, påstår du att detta är inkorrekt.

När Teknikens Värld, som åtminstone i fallet med dessa sex olika bilmodeller har bytt till en åsikt som passar dig, anser alltså du att tidningen helt plötsligt är värd att förlita sig på?

Kan du förklara varför ovanstående nummer är pålitligt medan Nr.3 från 2001 inte är så?

Edit:
Följande är smått roande:

SE skrev:
Jag har endast en åsikt (som även delas av teknikens värld) att 4WD är bättre i de tre tidigare nämnda testerna.

Jag känner mig nöjd, ni har enligt expertpanelen fel.

Men även jag har en åsikt som delas av Teknikens Värld, där de i nummer 3/01 påstår att RWD går att köra lika fort som 4WD och är tryggare att hantera.

Du har enligt expertpanelen, också, fel.

Men, vilken av denna expertpanels två åsikter skall vi rätta oss efter?

Senast redigerat av Rquired (29 augusti 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Nitromast Dr. Scanner
29 augusti 2012 · 2 167 Inlägg

SE skrev:

Dirtymike skrev:

SE skrev:

TACK för en underbar länk.
Den stödjer det jag tidigare diskuterat med främst ''Rquired''.

Men eftersom han vet bäst så har han sagt att 2WD fungerar lika bra i följande scenarion:
1. Gå över moddig snölinje.
2. Starta i uppförsbacke.
3. Ta en kurva vintertid.

Testet visar att 4WD anses bäst på samtliga tre punkter.

Rquired samt Nitromast, läs testet och gå och lägg Er för kvällen. Klockan börjar bli mycket.

Kvittar vilken drivning du har. Har du fått kortet i ett flingpaket och tror att du har världens bästa däck o kör som en dåre o hamnar i spenaten och sedan står och säger att du inte vet vad som hände så äre dags o gå o lägga sig.

Haha, bara att använda meningen ''fått kortet i ett flingpaket'' säger en del.
Jag kör inte som en dåre, jag har kört upp för mitt körkort, jag kommer inte hamna i diket.
Jag har endast en åsikt (som även delas av teknikens värld) att 4WD är bättre i de tre tidigare nämnda testerna.

Jag känner mig nöjd, ni har enligt enligt expertpanelen fel.

Du läser inte mer än det du själv skrivigt...
Testet bevisar absolut inget mer än det enda vi är överens om.
Acceleration går bättre och likadant med "start i backen".

Det du fortfarande inte  verkar förstå är att du inte får bättre grepp med drift på fler hjul, du får fortfarande bara en fördelad kraft.
Står för min sak om moddig snölinje. Du har inte bättre grepp, bara en dator som fördelar kraften på olika hjul (på dessa 2 4wd). Detta har inte alla fyrhjulsdrivna.

Dirtymike
29 augusti 2012 · 1 532 Inlägg

SE skrev:

Dirtymike skrev:

SE skrev:

TACK för en underbar länk.
Den stödjer det jag tidigare diskuterat med främst ''Rquired''.

Men eftersom han vet bäst så har han sagt att 2WD fungerar lika bra i följande scenarion:
1. Gå över moddig snölinje.
2. Starta i uppförsbacke.
3. Ta en kurva vintertid.

Testet visar att 4WD anses bäst på samtliga tre punkter.

Rquired samt Nitromast, läs testet och gå och lägg Er för kvällen. Klockan börjar bli mycket.

Kvittar vilken drivning du har. Har du fått kortet i ett flingpaket och tror att du har världens bästa däck o kör som en dåre o hamnar i spenaten och sedan står och säger att du inte vet vad som hände så äre dags o gå o lägga sig.

Haha, bara att använda meningen ''fått kortet i ett flingpaket'' säger en del.
Jag kör inte som en dåre, jag har kört upp för mitt körkort, jag kommer inte hamna i diket.
Jag har endast en åsikt (som även delas av teknikens värld) att 4WD är bättre i de tre tidigare nämnda testerna.

Jag kommer inte hamna i diket den har jag hört för många ggn......
Jag har oxå hamnat i diket det har även Solberg o Mäkinen rally åkarna asså.
Du behöver åka ut på en stor yta sen tar du din bil och sen provar du var din egna gräns går så även din bils.
Det kvittar vilket du har går du över gränsen så sitter du där med händerna i fickorna o gråter.

Jag känner mig nöjd, ni har enligt expertpanelen fel.

Jeep J20 (1978)
Dirtymike
29 augusti 2012 · 1 532 Inlägg

Dirtymike skrev:

SE skrev:

Dirtymike skrev:

Kvittar vilken drivning du har. Har du fått kortet i ett flingpaket och tror att du har världens bästa däck o kör som en dåre o hamnar i spenaten och sedan står och säger att du inte vet vad som hände så äre dags o gå o lägga sig.

Haha, bara att använda meningen ''fått kortet i ett flingpaket'' säger en del.
Jag kör inte som en dåre, jag har kört upp för mitt körkort, jag kommer inte hamna i diket.
Jag har endast en åsikt (som även delas av teknikens värld) att 4WD är bättre i de tre tidigare nämnda testerna.

Jag kommer inte hamna i diket den har jag hört för många ggn......
Jag har oxå hamnat i diket det har även Solberg o Mäkinen rally åkarna asså.
Du behöver åka ut på en stor yta sen tar du din bil och sen provar du var din egna gräns går så även din bils.
Det kvittar vilket du har går du över gränsen så sitter du där med händerna i fickorna o gråter.

Jag känner mig nöjd, ni har enligt expertpanelen fel.

Blev fel där.

Jag kommer inte hamna i diket den har jag hört för många ggn......
Jag har oxå hamnat i diket det har även Solberg o Mäkinen rally åkarna asså.
Du behöver åka ut på en stor yta sen tar du din bil och sen provar du var din egna gräns går så även din bils.
Det kvittar vilket du har går du över gränsen så sitter du där med händerna i fickorna o gråter.

Jeep J20 (1978)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang