Skada på fälg vid däckbyte

Toris
29 augusti 2012 · 88 Inlägg

Har precis fått tillbaks mina 2 hjul från däckjoxen. När jag väl ser dom hemma (farsan var snäll och hämtade dom då jag inte kunde slita mig från jobbet) så ser jag att fälgarna har massa märken på sig...

http://i45.tinypic.com/vik7rs.jpg

http://i45.tinypic.com/mn8sk.jpg

http://i45.tinypic.com/eisfaw.jpg

Så ser de värsta skadorna ut. På insidan av ena fälgen ser det helt fucked up ut. Annars är det ett flertal smårepor runt fälgen.

Hur ska jag gå vidare med detta? Ska åka tillbaks med fälgarna och snacka med dom imorgon i hopp om att de gör rätt för sig...

Honda S2000 (2000)
granadadr
29 augusti 2012 · 7 289 Inlägg

ett tipps ta kort på alla fälgar INNAN de lämnas bort wink eller om man är tokrädd om dem,, gå igenom dem tillsammans med en på firman INNAN man lämnar dem wink då är det ju mkt lättare å snacka sen

iof för sent nu sad

Senast redigerat av granadadr (29 augusti 2012)

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Toris
29 augusti 2012 · 88 Inlägg

Är medveten om det... Var ju dock min korkade far som inte kollade på dom när han mottog hjulen så är aningen besviken på att jag inte kunde ha gjort något för att förhindra det som hänt... Men hur ska jag egentligen gå vidare med det här? Eller är det kört? sad

Honda S2000 (2000)
granadadr
29 augusti 2012 · 7 289 Inlägg

ta ett snack med dem iaf,


när min kompis la på mina 20" så var dem 3 till 4 pers samtidigt som gjorde jobbet wink
han sa till mig att han INTE gör om det wink tyvärr fick jag en mkt skum pungtering sad så jag måste av med ett iaf,,

Senast redigerat av granadadr (29 augusti 2012)

JFfoto
29 augusti 2012 ·

Lite illa att skylla på din far, han vet väl inte hur dom såg ut innan eller? eller ska han påpeka varje liten repa, "har ni gjort den här? eller min son?"..

Prata med dom då? antingen så betalar dom eller så betalar dom inte, och det är ord mot ord och leder ingenstans.

weisse
29 augusti 2012 · 56 Inlägg

Åk dit och se till att dom gör rätt för sig!

Mitsubishi Evo 6 TME "Time Attack 2013" (2000)
Toris
29 augusti 2012 · 88 Inlägg

Kalltkaffe skrev:
Lite illa att skylla på din far, han vet väl inte hur dom såg ut innan eller? eller ska han påpeka varje liten repa, "har ni gjort den här? eller min son?"..

Prata med dom då? antingen så betalar dom eller så betalar dom inte, och det är ord mot ord och leder ingenstans.

kanske är det, men menar inte att "skylla" skadan på honom på det sättet. Jag har själv suttit och slipat ner mina fälgkanter och polerat då dom var lackade när jag köpte dom, så han har själv sett det arbete jag gjort eftersom jag också bor hemma...

Ska åka och prata med dom imorn och får hoppas på det bästa, eller snarare det värsta så slipper jag bli besviken...

Honda S2000 (2000)
Toris
30 augusti 2012 · 88 Inlägg

Var förbi däckverkstaden idag och visade upp fälgen. Snackade med ägaren och han skämdes som bara den och åkte direkt med mina fälgar till Intera och lämnade in dom!
Om nån får samma problem som jag fick, va trevlig mot ägaren av däckfirman och hoppas på det bästa smile

Senast redigerat av Torrb (30 augusti 2012)

Honda S2000 (2000)
Low
30 augusti 2012 · 3 313 Inlägg

Torrb skrev:
Var förbi däckverkstaden idag och visade upp fälgen. Snackade med ägaren och han skämdes som bara den och åkte direkt med mina fälgar till Intera och lämnade in dom!
Om nån får samma problem som jag fick, va trevlig mot ägaren av däckfirman och hoppas på det bästa smile

Inte illa! cool

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
30 augusti 2012 · 1 163 Inlägg

Jävligt bra av däckfirman måste jag säga... smile

~Andy~
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang