6369
Sök

Importera bil från Belfast till någon hamn i sverige.

2 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Tjo!

Jag har hittat en bil som jag väldigt gärna vill köpa.

Har dock en fundering på hur man ska få hem den. Den är ej gatlegal i England, bilen befinner sig strax utanför Belfast (samma ö som irland). Är det någon som vet hur man ska få hem en sån. Tänkte typ via container. Vilka företag ska man prata med osv för att få reda på priser och avgifter. Sen så man får veta vilka hamnar i sverige den kommer kunna hamna på.

Tackar på förhand!

2 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Jo det skulle kunna gå men kommer nog kosta mer än att skicka den med container wink.

1 450 Inlägg
30 augusti 2012
Ska du hämta bil via container blir det fruktansvärt dyrt, min farsa köpte en 240 om de nu va california eller något kommer inte ihåg, och skickade denna via container, men då va dom 3 st som köpte en varsin bil då de går in 3 eller 4 bilar i en sådan , har för mig container plats kostade 15-20 lök, fast detta va något år sedan, men blir billigare om man är flera:)

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You

Saabifierad
2 031 Inlägg
30 augusti 2012
Det är då inte en bluffannons du hittat där du ska betala via paypal? wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök