Ja slaven suger totalt o byta på 900/93 iaf...Men ptja behöver du hjälp så finns vi saabgalningar i tornby
900 har vajer och inte hydralkoppling. Problemet ligger inte i själva lamellen eller tryckplattan utan mest troligt i primär eller slavcylinder. Kan man inte koppla ur blir det jävligt att få i växlarna, det man kan göra är att lägga i ettan och starta motorn med växel i så kan man köra runt men inte koppla ur. Växla går med lite tålamod. Vanligast är att slaven går nere i växellådan, så kolla i luftningshålet ovanpå lådan ner på slaven och se om den läckt. Prova och se vad som händer när man trycker ner kopplingspedalen, funkar det ska slaven trycka ihop tryckplattan. Och till skillnad mot tidigare inlägg så har man alltid drivning på en manuell låda när kopplingen är uppe, lite meningen med att kunna frikoppla.
Beror ju lite på årsmodell osv , sen så bygger de flesta om till hydralkoppling.
Ja slaven suger totalt o byta på 900/93 iaf...Men ptja behöver du hjälp så finns vi saabgalningar i tornby
900 har vajer och inte hydralkoppling. Problemet ligger inte i själva lamellen eller tryckplattan utan mest troligt i primär eller slavcylinder. Kan man inte koppla ur blir det jävligt att få i växlarna, det man kan göra är att lägga i ettan och starta motorn med växel i så kan man köra runt men inte koppla ur. Växla går med lite tålamod. Vanligast är att slaven går nere i växellådan, så kolla i luftningshålet ovanpå lådan ner på slaven och se om den läckt. Prova och se vad som händer när man trycker ner kopplingspedalen, funkar det ska slaven trycka ihop tryckplattan. Och till skillnad mot tidigare inlägg så har man alltid drivning på en manuell låda när kopplingen är uppe, lite meningen med att kunna frikoppla.
Kan vara så att vissa 900 har det ja men min gamla t16 (85a) hade då vackert hydralisk