6880
Sök

Fråga om Mercedes Benz

5 Inlägg
1 september 2012
Trådstartare
Tjena. Finns det något program för mappning eller något liknande till Mercedes Benz?

Tack för snabbt svar. :)

Thomas Malmesäter

1 319 Inlägg
1 september 2012
Vore ju bra att iallafall veta vilket årtionde bilen ifråga kommer ifrån.

_----------'

5 Inlägg
1 september 2012
Trådstartare
sleepyoh skrev:

Jag kör en Mercedes E 2000 och pappa en 98 skulle vilja ha något som funkar till båda eller om jag måste så 2 program :)

2 422 Inlägg
1 september 2012
Malmesater skrev:
sleepyoh skrev:

Jag kör en Mercedes E 2000 och pappa en 98 skulle vilja ha något som funkar till båda eller om jag måste så 2 program smile

Vänta.....vah? Ta om det meningen tack

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 september 2012
Nybergrobin skrev:
Malmesater skrev:
sleepyoh skrev:

Jag kör en Mercedes E 2000 och pappa en 98 skulle vilja ha något som funkar till båda eller om jag måste så 2 program smile

Jag tror han kör en Mercedes E-klass från år 2000 och hans far en likadan från 1998, och att han vill ha en produkt som fungerar till bägge bilarna.

Tyvärr behövs mer information, vilka motorer är det i bilarna till exempel? Är det sugmotorer är det ingen idé eftersom du inte får ut någon märkbar skillnad även om det kostar ett flertal tusen för ett program, men är det någon av motorerna med kompressor (t.ex 230K) bör det gå att göra något på dem. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

5 Inlägg
1 september 2012
Trådstartare
Rquired skrev:
Nybergrobin skrev:
Malmesater skrev:

Jag kör en Mercedes E 2000 och pappa en 98 skulle vilja ha något som funkar till båda eller om jag måste så 2 program :)

Jag tror han kör en Mercedes E-klass från år 2000 och hans far en likadan från 1998, och att han vill ha en produkt som fungerar till bägge bilarna.

Tyvärr behövs mer information, vilka motorer är det i bilarna till exempel? Är det sugmotorer är det ingen idé eftersom du inte får ut någon märkbar skillnad även om det kostar ett flertal tusen för ett program, men är det någon av motorerna med kompressor (t.ex 230K) bör det gå att göra något på dem. :)

Okej
Jag kör en:
Mercedes Benz E 320    2000
Pappa kör en:
Mercedes Benz E 420    1998

Nej tyvärr det är ingen av bilarna som har kompressor och jag tänkte inte köpa programet. idag finns det mycket som heter crack och jag som är rätt mycket till data nörd borde fixa det :P

Kommer jag känna något? för jag tycker min bil inte har mycket till kick tänkte om det gick att ordna. :)

MVH

Thomas Malmesäter

2 422 Inlägg
1 september 2012
Malmesater skrev:
Rquired skrev:
Nybergrobin skrev:

Tyvärr behövs mer information, vilka motorer är det i bilarna till exempel? Är det sugmotorer är det ingen idé eftersom du inte får ut någon märkbar skillnad även om det kostar ett flertal tusen för ett program, men är det någon av motorerna med kompressor (t.ex 230K) bör det gå att göra något på dem. smile

Okej
Jag kör en:
Pappa kör en:

Nej tyvärr det är ingen av bilarna som har kompressor och jag tänkte inte köpa programet. idag finns det mycket som heter crack och jag som är rätt mycket till data nörd borde fixa det tongue

Kommer jag känna något? för jag tycker min bil inte har mycket till kick tänkte om det gick att ordna. smile

MVH

Thomas Malmesäter

Det finns inte mycket ett göra åt dessa motorer eftersom det är sugisar och utan kompressor/turbo är det värdelöst att chippa

5 Inlägg
1 september 2012
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
Malmesater skrev:
Rquired skrev:

Tyvärr behövs mer information, vilka motorer är det i bilarna till exempel? Är det sugmotorer är det ingen idé eftersom du inte får ut någon märkbar skillnad även om det kostar ett flertal tusen för ett program, men är det någon av motorerna med kompressor (t.ex 230K) bör det gå att göra något på dem. :)

Okej
Jag kör en:
Pappa kör en:

Nej tyvärr det är ingen av bilarna som har kompressor och jag tänkte inte köpa programet. idag finns det mycket som heter crack och jag som är rätt mycket till data nörd borde fixa det :P

Kommer jag känna något? för jag tycker min bil inte har mycket till kick tänkte om det gick att ordna. :)

MVH

Thomas Malmesäter

Det finns inte mycket ett göra åt dessa motorer eftersom det är sugisar och utan kompressor/turbo är det värdelöst att chippa

Ajdå. Men det hade ändå varit roligt att ha programet/programen ifall någon skulle kunna hjälpa mig :)

MVH

Thomas Malmesäter

Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 september 2012
Malmesater skrev:
Rquired skrev:
Nybergrobin skrev:

Okej
Jag kör en:
Pappa kör en:

Nej tyvärr det är ingen av bilarna som har kompressor och jag tänkte inte köpa programet. idag finns det mycket som heter crack och jag som är rätt mycket till data nörd borde fixa det tongue

Kommer jag känna något? för jag tycker min bil inte har mycket till kick tänkte om det gick att ordna. smile

MVH

Thomas Malmesäter

Jaha, personligen hade jag aldrig gett mig på elektroniken i en modern bil och särskilt inte med knäckt programvara. Det är en sak med datorer som är enkla och billiga att åtgärda om det blir fel, men en bil kan bli obrukbar och reparationen kan kosta mer än vad en E-klass W210 är värd.

Läs gärna en tråd på Autopower där en firma ställde till det när en BMW 740d skulle trimmas, bilen blev död och ett flertal styrboxar behövde bytas och kodas om till både motor och startspärr. Dyrt, och inte blev det bättre när killen som gjorde jobbet satte sig på tvären, nekade till ansvar och åkte på semester... smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

5 Inlägg
2 september 2012
Trådstartare
Rquired skrev:
Malmesater skrev:
Rquired skrev:

Okej
Jag kör en:
Pappa kör en:

MVH

Thomas Malmesäter

Jaha, personligen hade jag aldrig gett mig på elektroniken i en modern bil och särskilt inte med knäckt programvara. Det är en sak med datorer som är enkla och billiga att åtgärda om det blir fel, men en bil kan bli obrukbar och reparationen kan kosta mer än vad en E-klass W210 är värd.

Läs gärna en tråd på Autopower där en firma ställde till det när en BMW 740d skulle trimmas, bilen blev död och ett flertal styrboxar behövde bytas och kodas om till både motor och startspärr. Dyrt, och inte blev det bättre när killen som gjorde jobbet satte sig på tvären, nekade till ansvar och åkte på semester... :)

Tack för varningen ska kolla detta i morgon. Uppskattas verkligen! :)

Ni får ha en fortsatt trevlig kväll, men lägger nu ner denna tråd eftersom jag fått den information jag behöver. Ska nog ta och plugga på lite historia och sen dra igång något liknande om det fortfarande är intressant.

Med vänliga hälsningar

Thomas Malmesäter

Sök