6871
Sök

Kontrollera om en bil blivit hårt körd/buskörd?

853 Inlägg
3 september 2012
Trådstartare
Flera säkert som undrar samma sak och tråden kan ju vara till hjälp för de som ska åka och kolla på en bil.

Så skriv vad ni kollar, lysnar känner efter!

smile

543 Inlägg
3 september 2012
Svårt det där med buskörd..
Men tex om bakdäcken är mycket mer slitna än framhjulen så kan man ju misstänka att det har lekts endel.
Kolla om olja är "bränd".
Om det är turbo kan man ju kolla om det är okej att man plockar bort tryckslangen till turbon så man kan känna på glappet samt kolla om det finns olja i tryckslangarna.

Kommer inte på något mer..

Trött och bitter?? javisst!

148 Inlägg
3 september 2012
Man kan ju lyssna på motorn, låter det mycket tickande eller rasslande osv skulle jag skippa den bilen.
Vxllådan kan man ju känna om man provkör, tex om man måste slita i växlarna för att få i dem. Man känner/hör ju även om det "skrapar" när man lägger i växlarna.

1 412 Inlägg
3 september 2012
Är inte plåten i golvet under gaspedalen utbucklad så är jag nöjd.  smile

Pim_Pim
3 september 2012
Tobbe, finns ju inget värre med folk som vill plocka bort saker på bilen när dom ska handla..
En som köpte en gammal Volvo av mig en gång ville ju nästan plocka bort toppen för att han ville se om kolvarna var OK..
Fast är det en väldigt dyr bil så kan jag förstå om man vill känna på turbinen.. tongue

543 Inlägg
3 september 2012
Jaja men en tryckslang är väl det minsta man kan plocka bort, tar inte många minuter.
Det gjorde jag när jag kollade på olika 2 olika skylines, vilket var tur då turbon i bägge bilararna var slut och det bokstavligt talat rann olja ur tryckslangarna.

Trött och bitter?? javisst!

Sök