6911
Sök

Låg motortemp golf 3 1.8 -93 (kylarfläkt?)

450 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
Tjenare.

Har lite problem med motortempen på min golf. allting är nybytt och servat. MEN tempen går aldrig över 78 grader om man inte står still en varm sommardag i så fall så går den upp mellan 85-90 grader. termostaten är bytt,instrumenthuset är bytt till ett annat,tempgivaren är kollad. men det konstigaste är att fläkten startar  på ca 80 grader. hur är det ens möjligt när termokontakten till kylfläkten är orignal och ska starta på 94 och sluta på 84?

Offroad Racing
3 123 Inlägg
5 september 2012
Startar fläkten så då vågar jag nästan garantera fel på mätaren eller givaren till mätaren. (brukar sitta två givare på motorn, en till mätaren och en till insprutningen)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

450 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
henke_99 skrev:
Startar fläkten så då vågar jag nästan garantera fel på mätaren eller givaren till mätaren. (brukar sitta två givare på motorn, en till mätaren och en till insprutningen)

det sitter bara en och den styr både motorn och mä'taren. även testat med en ny men ingnen skillnad

604 Inlägg
5 september 2012
Sitter väl en på motorn till tempmätaren och en i kylet som styr fläkten.

Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!

450 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
bronco_z skrev:
Sitter väl en på motorn till tempmätaren och en i kylet som styr fläkten.

ja precsi. men som jag skrev så har jag testat med nya på båda ställena

Offroad Racing
3 123 Inlägg
5 september 2012
Det enda jag kan tipsa om då är att koppla in en extra mätare för o få svart på vitt vad tempen verkligen är. Bör gå att koppla in den på slangen som går till värmepaketet, där är det alltid flöde av varmt vatten utan påverkan av termostat osv.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök