6805
Sök

Hur fixar jag ett besiktningsprotokoll från förra bess?

983 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
Tjenare har letat överallt å frågat transport styrelesen var man kan få tag på förra besiktningsprotokoll från förra bess.
Mailade bil provningen idag men inget svar alls från dem. hmm
Något annat ställe man kan kolla ?

633 Inlägg
5 september 2012
bes kan skriva ut , bara o ringa dem

1 231 Inlägg
5 september 2012
skulle sagt nåt så kunde jag fixat det idag smile dom skriver ut det på besiktningen wink

983 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
Vw-Andreas skrev:
bes kan skriva ut , bara o ringa dem

Okej får ta å göra det hmm dock inte min bil men ska eventuellt köpa den! men har 2 or å vill veta innan om de är värt å köpa liket ! smile

3 579 Inlägg
5 september 2012
Kommer inte ihop var man kan men, vet att man ska kunna göra det via datorn. kanske  bil provningens sida?

983 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
Low skrev:
Kommer inte ihop var man kan men, vet att man ska kunna göra det via datorn. kanske  bil provningens sida?

Har kollat sen 9o i morrse men hittar inget sad men manne_940 ska fixa imorn åt mig! smile
Måsste veta va de kan vara för fel på den bilen ja ska köpa big_smile

983 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
Evildan skrev:
http://bilprovningen.se/bp/main.nsf/content.xsp/Bilprovningen/Privat/Kontrollbesiktning/Efter+besiktningen/Protokollet/02196D728D76E2AAC12578D20033B693

har varit inne å kollat samt mailat å ringt dom men utan framgång då personen som svarade i telefonen påstod att han inte fick dela ut sådan informatinon över telefonen. men som sagt polaren åker å fixar ut ett så det löste sig iaf smile

Evildan
5 september 2012
Skoppet skrev:
Evildan skrev:
http://bilprovningen.se/bp/main.nsf/content.xsp/Bilprovningen/Privat/Kontrollbesiktning/Efter+besiktningen/Protokollet/02196D728D76E2AAC12578D20033B693

har varit inne å kollat samt mailat å ringt dom men utan framgång då personen som svarade i telefonen påstod att han inte fick dela ut sådan informatinon över telefonen. men som sagt polaren åker å fixar ut ett så det löste sig iaf smile

nej det får dom inte, men via fax kan du få hem protokoll smile
annars ber du ägaren om hans fyra sista siffror så kan du logga in på hans sidor och själv läsa protokollet online.
varför har inte nuvarande ägare berättat vilka anmärkningar som bilen har?
är protokollet bortslarvat?

983 Inlägg
5 september 2012
Trådstartare
Evildan skrev:
Skoppet skrev:
Evildan skrev:

nej det får dom inte, men via fax kan du få hem protokoll smile
annars ber du ägaren om hans fyra sista siffror så kan du logga in på hans sidor och själv läsa protokollet online.
varför har inte nuvarande ägare berättat vilka anmärkningar som bilen har?
är protokollet bortslarvat?

Protokollet är borta enligt honnom.
Bilen besiktigades 2 månader efter sin termin senast den besiktigades. därför vill jag veta just varför det blev så.
sen är det lite lättare med bra att veta sakerna mm. Han påstår att han använt bilen som pendlar bil mm men det sitter coilovers på den å den är LÅG. Golf mk2 vi pratar om.
Men polaren glider förbi imorgon å kollar te så ja får papprena från de 2-3 senaste smile

1 948 Inlägg
6 september 2012
Ring till dom, dom mailar mer än gärna ut protokoll för bra många år tillbaka. Får du prata med någon som säger att så inte är fallet, då ber du att bli kopplad till någon annan!

Gjort detta på jobbet flera gånger och har ALDRIG varit några problem, har heller aldrig ens blivit frågad om fordonen är mina. Så antar att detta är något man då kan göra på vilket fordon som helst, kan vara bra att tänka på om man ska åka och köpa bil...

Sök