3003
Sök

Vettigt pris för att byta packningen m. turbo & grenrör på firma

1 283 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Lämnade in min Nissan för att byta packningen mellan turbon och grenröret på en lokal meck och dom ville först ha 2500-3000 för att göra det. Efter att jag nekade det så sa dom att dom kunde fixa det för 900 för dom ändå skulle fixa med saker där omkring på bilen.

Är detta ett vettigt pris?

Brukar inte lämna saker på firma och har aldrig bytt en sån packning tidigare så vet inte hur lång tid det tar.
Senast redigerat av Vita_Vargen (6 september 2012)

1 515 Inlägg
6 september 2012
Tar väl ca en timme att byta den packningen med  rätt verktyg och inga komplikationer.

Men säg att det tar 2-2,5 timmar för allt med lite bök och komplikationer.

Så jag skulle aldrig betala 900 för att byta en packning iaf smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
6 september 2012
Om du har originalgrenröret är det riktigt besvärligt, om ens möjligt, att byta packningen utan att plocka ur grenrör + turbo. Har man ändå allt bortplockat skulle iaf jag byta grenrörspackningar + packningen mellan turbo/dp. Är även smart att byta kopparbrickorna till olja/vatten anslutningarna.

Så det är ju lite mer jobb än att bara lossa fyra bultar och byta packning.

1 283 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
insane_1 skrev:
Om du har originalgrenröret är det riktigt besvärligt, om ens möjligt, att byta packningen utan att plocka ur grenrör + turbo. Har man ändå allt bortplockat skulle iaf jag byta grenrörspackningar + packningen mellan turbo/dp. Är även smart att byta kopparbrickorna till olja/vatten anslutningarna.

Så det är ju lite mer jobb än att bara lossa fyra bultar och byta packning.

Det är originalgrenröret, nu är det fixat iaf smile

Sök