Hatar folk som ej kör på rätt sida om vägen.

turbodeath
6 september 2012 · 2 452 Inlägg

fy fasen vad jag hatar folk som kör om där det är 2 filigt en fil ner o en upp samnt så är det 30 km i timmen där...kör om på höger sida för att tuffa sig med sin fina bil...synd att jag var i jobbet då o inte hade tid att ta hand om han men vet ju till nästa gång vad jag skall göra...

döden kommer tillbaka
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
6 september 2012 · 901 Inlägg

turbodeath skrev:
fy fasen vad jag hatar folk som kör om där det är 2 filigt en fil ner o en upp samnt så är det 30 km i timmen där...kör om på höger sida för att tuffa sig med sin fina bil...synd att jag var i jobbet då o inte hade tid att ta hand om han men vet ju till nästa gång vad jag skall göra...

ta det lungt,du bara blir frusterad! de kommer inte att ända körstil

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
turbodeath
6 september 2012 · 2 452 Inlägg

nej jag vet men man blir förbannad bara...här lär man sin hur han skall köra o så kommer sådana där idioter till 20 åringar som tuffar sig i trafiken ...nu säger jag inte att alla är sådanna men mycket olycksstatistik på sådanna

döden kommer tillbaka
_Bill_
8 september 2012 · 42 Inlägg

TUUUT.. TUUUUT.. Tuff.. tuff... tuff.. tuffare.. tufftuff... tufff... "tuffa" sig HAHAH x'D

turbodeath
8 september 2012 · 2 452 Inlägg

Tyckte du att det var kul Bill kan ju vara så att det kommer ut en unge då vet du vem som blir orsaken till en olycka med. Kan ju vara din dotter eller son som går över där i blir skadad.

döden kommer tillbaka
Nobrando
8 september 2012 · 214 Inlägg

turbodeath skrev:
fy fasen vad jag hatar folk som kör om där det är 2 filigt en fil ner o en upp samnt så är det 30 km i timmen där...kör om på höger sida för att tuffa sig med sin fina bil...synd att jag var i jobbet då o inte hade tid att ta hand om han men vet ju till nästa gång vad jag skall göra...

Om jag läser det rätt, så var det alltså 30km/h samt två filigt? I såna fall var det en laglig omkörning. På sträckor med 70 och över så det olagligt såvida dom två filerna inte går till olika ställen.

BMW 728iA (1999)
Audi S6 Avant 4.2 "Nobrando" (1997)
turbodeath
8 september 2012 · 2 452 Inlägg

om du hade läst så skrev jag en fil åker upp o en åker ner då är det inte lagligt nä......är inte så att det fanns 2 filer du vet bostadsområde...

döden kommer tillbaka
lingua
8 september 2012 · 2 271 Inlägg

turbodeath skrev:
om du hade läst så skrev jag en fil åker upp o en åker ner då är det inte lagligt nä......är inte så att det fanns 2 filer du vet bostadsområde...

enfiligt då med andra ord? (givetvis åt vardera håll).
Stilla då en förvirrad, va gör du så långt ut åt vänster att nån kan köra om på insidan?
Annars för du bifoga bildex, jag tror de flesta inte riktigt förstår din förklaring.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Olssonz
8 september 2012 · 815 Inlägg

lingua skrev:

turbodeath skrev:
om du hade läst så skrev jag en fil åker upp o en åker ner då är det inte lagligt nä......är inte så att det fanns 2 filer du vet bostadsområde...

enfiligt då med andra ord? (givetvis åt vardera håll).
Stilla då en förvirrad, va gör du så långt ut åt vänster att nån kan köra om på insidan?
Annars för du bifoga bildex, jag tror de flesta inte riktigt förstår din förklaring.

Ja exakt, körde du alltså på mötande trafiks sida?

turbodeath
8 september 2012 · 2 452 Inlägg

nä jag körde på min sida....du vet som är en filigt för mitt håll o den andra är enfiligt ner...bostadsområde alla vet väl hur fasen det ser ut eller i sådana ställen...o jag låg inte långt åt vänster utan i min fil men idioten väljer att köra om på höger sida där han inte ens skall vara....eller måste jag lägga upp foto eller....förstår varför många torskar på sina körkort då...

döden kommer tillbaka
Olssonz
8 september 2012 · 815 Inlägg

turbodeath skrev:
nä jag körde på min sida....du vet som är en filigt för mitt håll o den andra är enfiligt ner...bostadsområde alla vet väl hur fasen det ser ut eller i sådana ställen...o jag låg inte långt åt vänster utan i min fil men idioten väljer att köra om på höger sida där han inte ens skall vara....eller måste jag lägga upp foto eller....förstår varför många torskar på sina körkort då...

Borde ju inte finnas någon plats att köra om på höger sida ifall du kör där eller hur?

-Westerlund- Tokig maskinmekaniker
8 september 2012 · 469 Inlägg

Olssonz skrev:
Borde ju inte finnas någon plats att köra om på höger sida ifall du kör där eller hur?

Menar det, jag trodde att det handlade om folk som far ut på motsatta filen i kurvor ( http://www.youtube.com/watch?v=n1_FaZqW5pw ) men om man har en riktigt liten bil så kanske big_smile

Rquired Allmänt envis
9 september 2012 · 12 512 Inlägg

turbodeath skrev:
en fil ner o en upp samnt så är det 30 km i timmen där...kör om på höger sida för att tuffa sig med sin fina bil...synd att jag var i jobbet då

_Bill_ skrev:
TUUUT.. TUUUUT.. Tuff.. tuff... tuff.. tuffare.. tufftuff... tufff... "tuffa" sig HAHAH x'D

turbodeath skrev:
en fil åker upp o en åker ner då är det inte lagligt nä......är inte så att det fanns 2 filer du vet

turbodeath skrev:
nä jag körde på min sida....du vet som är en filigt för mitt håll o den andra är enfiligt ner...
o jag låg inte långt åt vänster utan i min fil men idioten väljer att köra om på höger sida där han inte ens skall vara

Den här tråden skulle kunna vara en diskussion som utspelar sig på ett skumt kafé i Amsterdam...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Navkapsel
9 september 2012 · 4 637 Inlägg

Hatar folk allmänt som kör på fel sida. TYSKA bilar med "bra väghållning" som trots det tvingas åka på fel sida i kurvorna vid möte. Eller KVINNOR som skär rejält in på fel sida när de svänger in på en gata, inte kul för mötande...

Nä, får tuffa till mig lite och använda tutan mer...

Senast redigerat av Navkapsel (9 september 2012)

Rspeter Audi A5 quattro driver.
9 september 2012 · 2 203 Inlägg

turbodeath skrev:
nä jag körde på min sida....du vet som är en filigt för mitt håll o den andra är enfiligt ner...bostadsområde alla vet väl hur fasen det ser ut eller i sådana ställen...o jag låg inte långt åt vänster utan i min fil men idioten väljer att köra om på höger sida där han inte ens skall vara....eller måste jag lägga upp foto eller....förstår varför många torskar på sina körkort då...

Lägg upp foto för jag fattar inte heller. Han måste kört om dig på trottoaren eller igenom någons trädgård om du nu låg i din fil och körde.

jjpl
21 september 2012 · 254 Inlägg

Hahahahahahahahahahahaha

Volvo S70R (1998)
Mattsson_91 Självlärd
21 september 2012 · 3 083 Inlägg

Ehhhhhhh? Är det tvåfiligt eller enfiligt? Om han lyckas köra om dig på höger sida så ligger du ju långt åt helvete ut i mötande trafik.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
21 september 2012 · 2 972 Inlägg

Haha, jag fattar inte heller, men klart det är risk för olyckor om nån körde om dig på trottoaren!??!

Dessutom undrar man ju vad du ska göra nästa gång när du ska ta hand om han?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Muttley
21 september 2012 ·

Tror jag ska prova att dricka lite och sen läsa här. För de var ju fasen vad han skriver dåligt.

Varför är ens denne tråd aktiv mer?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang