5080
Sök

Extraktor honda civic

149 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
tja skulle va tacksam om nån kunde svara på en sak! tänkte beställa ett extraktorrör till min civic..vad finns för olika modeller? 4-2-1 Racingdesign? 1-4? osv vad står siffrorna för? och vad är skinnaden mellan dom? mvh

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 september 2012
Vad har du för motor?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

149 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
b15

149 Inlägg
11 september 2012
Trådstartare
D15*

Forummoderator
9 299 Inlägg
11 september 2012
Alla sk "Kinarör" dvs billiga ebayrör passar den motorn. Jag skulle rekommendera 4-2-1 som ger en bättre kraft på lägre varv än ett 4-1. Vill du kosta på den lite mer och bättre så letar du begagnat DC Sport. De billiga rören är mer bling och riskerar att spricka i skarvarna. Med ett DC rör kommer du nog får några nya trevliga hästar.

KHRacing
11 september 2012
Du har samma motor som jag har. Inte värt ett öre att lägga pengar på "trim" där.
bättre ta bort sista dämparen & sätta rakt rör. & sedan ser jag att du har 2,5" rör... detta är helt fel storlek.. du skall ha typ 1,8" för bästa gassvar/respons/effekt ur den motorn.,

149 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
Focuz är ett märke jag hittade, är det nått kina grejs?

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 september 2012
Det mesta bling bling på ebay är skräp vad gäller hållfasthet och kanske även flöde. Jag har ingen aning om vad det märket nu nämner är för något, det är för länge sedan jag lekte med Honda och höll mig ajour med det.

Det KHRacing skriver är till stor del sant ska du komma ihåg, ett nytt rör kommer aldrig göra din bil snabb, däremot kanske den får några hästar till.

En nackdel med vissa rör och modeller är att lambdasonden börjar strula. Om du drabbas av dåliga avgasvärden efter ett extraktorrörbyte på en Honda är det i 99 fall av 100 pga grenröret. Så spara det gamla och använd koppar på gängorna!

149 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
okej jo vet att det inte blir som natt och dag, har inte så stora förväntnigar, men bättre o få den lite piggare en att turbokomvertera för 15000, bättre en inget alls.. sen blir ju ljudet skönare samt att det ser snyggare o "tuffare" ut

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 september 2012
Jag hålle rmed, det finns inget roligare än att fixa så den egna bilen blir piggare. Och även om du köper en Porsche 911 så kommer nån säga "Min är snabbare." Det är liksom inte det det handlar om. Däremot ska du sätta dig och fundera på ett tak. Addera det du vill göra, fundera på om det är värt det, eller om det lönar sig att köpa nåt mer trimvänligt etc. Att uppgradera till en Civic med D16z2 eller till och med B16/B18 går. Det är inga jättepengar.

149 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
civic är som att köra go-kart.. få upp effekten något och ligga i i kurvorna ute på landet det är nått de,, har inte tänkt köra race mot nån subaru,supra,nissan 300 osvosv,, om det hadde vart i mina tankar hadde jag tagit lån på en motsvarande,, vill ha en pigg gokart:D som man endå kan köra billigt med nu med soppan är så dyr, o dom flästa polare me 740is hänger man på med;) = jag blir nöjd med det lilla extra med tillexempel extraktorrör, så ser jag på de hela,, vet att dom flesta inte skulle lägga många kr på en civic så

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 september 2012
Bra tänkt. Bara o köra.

126 Inlägg
12 september 2012
Eftersom det verkar som ni kommit fram till en slutsats i den här tråden, så ställer jag också en fråga istället för att starta en ny tråd.

Jag hittade en komplett högersida drivaxel för 920 kr på ebay inkl frakt från England, är det möjligt att det är så billigt eller finns det nån hake?

KHRacing
12 september 2012
var den ny ?
isfd e det billigt

126 Inlägg
12 september 2012
KHRacing skrev:
var den ny ?
isfd e det billigt

Ja det står att det är en helt ny reservdel, snubben har "bra betyg" på sig själv som säljare och svarar på mejl så det verkar legit!

KHRacing
12 september 2012
Köööp :-)

Forummoderator
9 299 Inlägg
13 september 2012
Välkommen till the world of ebay.co.uk. smile

149 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
billigt, minns att det skulle gå på 7000 kr till en audi a4 99-års, fattar inte varför det är så dyrt med drivaxlar, nån som vet om skruvat.se är beg eller nya delar?

126 Inlägg
13 september 2012
AntonVolvo745 skrev:
billigt, minns att det skulle gå på 7000 kr till en audi a4 99-års, fattar inte varför det är så dyrt med drivaxlar, nån som vet om skruvat.se är beg eller nya delar?

Det är begdelar tror jag, men det finns mycket nytt också har jag för mig! Ska ta och handla från ebay hädanefter, sjukt billigt yikes

149 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
alldrig fattat vad ebay är, inte mycket för data^^ för typ av sida asså. sen känns det osäkert o skicka efter från utlandet typ:P

Sök