Turbo på Audi 80 2.0E?

Celeronn
11 september 2012 · 120 Inlägg

Tjenare är det någon som har bygg in en turbo på en Audi 80 2.0E eller om någon vet att turbo passar ens på den bilen?

och kan man har "Blow off valves" på Audi 80 2.0E <<<---  min bil smile

Tack i förväg för alla svar smile

joo undra också ge mig idé hur kan jag styla min bil så att den blir coolt och snygg inte överdrivet kostar bara pengar smile

Audi 80 2.0E
Kika Gärna På Min Projekt : Audi 80
Audi 80 2,0E "Snowy" (1993)
Glesmark
11 september 2012 · 1 938 Inlägg

Enklast och billigast, köp en 2.2t och hysta i eller byt bil till en med det från början.
Du kan bygga turbo själv, men det kommer bli dyrare, och antagligen hålla sämre.

Celeronn
11 september 2012 · 120 Inlägg

Glesmark skrev:
Enklast och billigast, köp en 2.2t och hysta i eller byt bil till en med det från början.
Du kan bygga turbo själv, men det kommer bli dyrare, och antagligen hålla sämre.

en helt ny motor menar du ? eller menar du en audi 80 2.2t vad kostar dom ungefär 20000kr? hahah

Audi 80 2.0E
Kika Gärna På Min Projekt : Audi 80
Audi 80 2,0E "Snowy" (1993)
Glesmark
12 september 2012 · 1 938 Inlägg

Celeronn skrev:

Glesmark skrev:
Enklast och billigast, köp en 2.2t och hysta i eller byt bil till en med det från början.
Du kan bygga turbo själv, men det kommer bli dyrare, och antagligen hålla sämre.

en helt ny motor menar du ? eller menar du en audi 80 2.2t vad kostar dom ungefär 20000kr? hahah

Nej, en begagnad motor.
Du kommer inte komma under 20 000 kr om du ska montera turbo och få det hållbart,  det är nog billigare att köpa en t.ex 80 v6 och få driftsäkerhet + lite hk extra än att göra ett budgetbygge som inte ens kommer ge lika hög effekt som v6an och som förmodligen kommer gå sönder och även kosta mer.

Vad var så roligt att det var värt att skratta åt?

Celeronn
12 september 2012 · 120 Inlägg

Glesmark skrev:

Celeronn skrev:

Glesmark skrev:
Enklast och billigast, köp en 2.2t och hysta i eller byt bil till en med det från början.
Du kan bygga turbo själv, men det kommer bli dyrare, och antagligen hålla sämre.

en helt ny motor menar du ? eller menar du en audi 80 2.2t vad kostar dom ungefär 20000kr? hahah

Nej, en begagnad motor.
Du kommer inte komma under 20 000 kr om du ska montera turbo och få det hållbart,  det är nog billigare att köpa en t.ex 80 v6 och få driftsäkerhet + lite hk extra än att göra ett budgetbygge som inte ens kommer ge lika hög effekt som v6an och som förmodligen kommer gå sönder och även kosta mer.

Vad var så roligt att det var värt att skratta åt?

vet inte varför ja skratta gilla bara att skriva så hehe men asså jag fattar att du menar att jag ska köpa en begagnad motor och vad kostar en sånt ungefär? kanske mer värt om man köper en ny bil med turbo smile

Audi 80 2.0E
Kika Gärna På Min Projekt : Audi 80
Audi 80 2,0E "Snowy" (1993)
Raz3r
12 september 2012 · 74 Inlägg

Håller med Glesmark.
Mer värt isåfall att köpa en ny bil än att ge sig på att turbo konvertera en annan, innan du får allt att hålla så har du med råge säkert passerat budgeten,om du inte besitter en väldigt hög "skruvar kunskap".
Sälj bilen och köp en "ny" som passar det du är ute efter, om det nu är en turbo bil du prioriterar.

Pengar gör ingen glad men jag gråter heller i en Audi än i en Buss.
Chevrolet Corvette C5 "Korvis" (1998)
Celeronn
12 september 2012 · 120 Inlägg

Raz3r skrev:
Håller med Glesmark.
Mer värt isåfall att köpa en ny bil än att ge sig på att turbo konvertera en annan, innan du får allt att hålla så har du med råge säkert passerat budgeten,om du inte besitter en väldigt hög "skruvar kunskap".
Sälj bilen och köp en "ny" som passar det du är ute efter, om det nu är en turbo bil du prioriterar.

joo tycker jag oxå men jag tror jag glömmer allt det där med turbo blir bara dyrt och allt! tack för era svar smile

Audi 80 2.0E
Kika Gärna På Min Projekt : Audi 80
Audi 80 2,0E "Snowy" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang