2288
Sök

Bmw e30 m62b44turbo

Team Havajji Racing BYGGER E30 MED ÖVERLADDAD M62B44/ mappad o går som fan!!

202 166 Visningar
Projektet avslutat 24 december 2015
293 Inlägg
21 december 2012
Trådstartare
Christian_N skrev:
Fy fan så smutt då smile

såklart! kommer bli sån skillnad med dessa bromsar på emot original. fyller ut mina fälgar  till max!..haha!

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

663 Inlägg
21 december 2012
Men det funkar med fälgarna iaf? Jag ska köpa liknande bromsar jag också mot våren nångång smile

293 Inlägg
21 december 2012
Trådstartare
Christian_N skrev:
Men det funkar med fälgarna iaf? Jag ska köpa liknande bromsar jag också mot våren nångång smile

Det vet jag tyvärr inte ännu..ska testa det på lördag. får jag inte på fälgar måste vi görs om cadden lite bara..kan jag få in oket  ca 5mm så kommer det nog att räcka. Blir att modda lite på okhållaren  bara. Men det ska bli intressant o skönt med att bromsarna e klara i fram. Bara bak kvar sen!

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

433 Inlägg
22 december 2012
Ser bra ut.
Kul att du fick till det med bromsarna.

Mvh/ Fredrik
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat?!Gör nu mera DEKALER !!! Maila: hgksand@gmail.com

293 Inlägg
22 december 2012
Trådstartare
hockne skrev:
Ser bra ut.
Kul att du fick till det med bromsarna.

haha..vet inte riktigt om jag fått till det med bromsarna. Får se i morgon när jag ska ut  till garaget o testa.
Hur går det för dej med volvon?

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

293 Inlägg
24 december 2012
Trådstartare
Idag så har jag o Christian varit o hämtat ett till objekt. Blev en ren kaross, självklart en e30 som vi ska bygga tillsammans tänkte vi..blir nog överladda m50 på ca 400hk lite snik alltså.
Fick med ett par bättre beggade bromsok till bak o även ett par drivaxlar som jag ska använda då jag tror mina gamla pajjade när jag slog med släggan.

Han även testa om bromsarna funkade..men tyvärr så passade det inte..oket tog i ekern. Så jag måste köpa nya speacers..denna gång blir det 35mm.
Gjorde precis en beställning på Hastighetsmätare, varvräknare o ett par 35mm spacers från JSPEC.SE

Blir nog att dessa saker kommer hem i början på januari..med tanke på all ledighet på alla företagen.

Ska i alla fall försöka mecka ihop bakvagnen o framvagnen nu i jul så det kommer på plats..skulle vara jävligt skönt om det kom på plats.

Kommer lägga upp lite bilder i morgon på våran nya Teambil som vi ska bygga på (Långtidsprojekt)

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

293 Inlägg
25 december 2012
Trådstartare
B O S klibbor beställda!

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

293 Inlägg
26 december 2012
Trådstartare
någon som vill köpa mina spacers ..sprillans nya 25mm spacers från JSPEC. provmonterade men aldrig användna!

bultdelning 4/100

700kr för båda
Senast redigerat av zelica (26 december 2012)

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

293 Inlägg
27 december 2012
Trådstartare
Nu e bakvagnen ihop o redo för att bultas upp på bilen..såå underbart skönt!

Ska ta lite bilder när bakvagnen sitter på plats..Nästa punkt blir att dra bromsrör o bygga klart soppasystemet.

Handlade lite mera mätare, vart lite fel så jag råkade ta 2 st oljetemp o 1 st laddtryck fast jag skulle ha haft oljetryck,laddtryck o oljetemp. Men få åka o fixa en i slutet på veckan.

Bilder kommer snart!

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

293 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
100 pers som följer mitt projekt nu..fan va kul!

Hoppas ni e nöjda med min tråd!
Senast redigerat av zelica (28 december 2012)

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

937 Inlägg
28 december 2012
nöjet är helt på min sida wink

293 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
Kalasgasarn skrev:

Kul att den uppskattas..  Hade fått lite paket på posten nu så blir en bilduppdatering i kväll på allt nytt som kommit hem.

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

Lowlife
809 Inlägg
28 december 2012
zelica skrev:
Kalasgasarn skrev:

Kul att den uppskattas..  Hade fått lite paket på posten nu så blir en bilduppdatering i kväll på allt nytt som kommit hem.

låter bra smile!

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

293 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
MarcusGronberg skrev:
zelica skrev:
Kalasgasarn skrev:

låter bra smile!

Tackar så mycket mackan!
Följer ditt projekt också.. Allt som är BMW relaterat är ju intressant..sen om det är överladdat så är det ett +

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

Lowlife
809 Inlägg
28 december 2012
zelica skrev:
MarcusGronberg skrev:
zelica skrev:

låter bra smile!

Tackar så mycket mackan!
Följer ditt projekt också.. Allt som är BMW relaterat är ju intressant..sen om det är överladdat så är det ett +

jo men precis, ! finns inget bättre än en BMW 6:a o turbo ! önska ja fått tummen ur r** och börjat bygga turbo till min tongue !

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

309 Inlägg
28 december 2012
nog för att man läst och kikat i Christian_N fina tråd om steroidmatad E30..
och nu dyker det en till upp med stöveltork, blir bara bättre smile

''low is a lifestyle''

MR Andersson
1 229 Inlägg
28 december 2012
Blir ju asbra dehär smile

Tack vare din och cristians byggen så har jag nu gått o köpt en e28:a som de ska ner en m60 i nu till våren smile

Lycka till med bygget! smile

293 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
Mattias-M skrev:
nog för att man läst och kikat i Christian_N fina tråd om steroidmatad E30..
och nu dyker det en till upp med stöveltork, blir bara bättre smile

Haha..kul o höra!

Jag o Christian är nära vänner o har hela tiden hjälpt varandra med våra bilar genom åren. När Christian sa att han skulle köpa en e30 med m60 i så sa jag bara "köp" o det visade sig vara den grymmaste combon som jag vet. Mycket lek för lite pengar!!

Sen har ju Christian o jag lagt ner mycket tid på hans bil för att han skulle få den mer personlig. Bilen köptes liksom bara som en vanlig e30 där man plöjt ner en m60. Nu efteråt så har han kryddad bilen med massa godsaker..rent gat/bus bil nu. Det enda som han saknar e servo o e36 styrväxel.

Jag har lagt ner mycket tid o pengar på min e30 men bara åkt 2mil med den..haha! Förhoppnigsvis  så ska det bli en massa åkning med massa film.

Nu ingår även jag o Christian i samma team "Team Havajji Racing" som förhoppningsvis kommer att synas på massa events o andra saker.

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

293 Inlägg
28 december 2012
Trådstartare
TheMan89 skrev:
Blir ju asbra dehär smile

Tack vare din och cristians byggen så har jag nu gått o köpt en e28:a som de ska ner en m60 i nu till våren smile

Lycka till med bygget! smile

Fan va kul!

Verkligen kul att folk få inspiration av det man gör.  Vad jag har hört så ska ju e28orna vara sjukt sköna att sladda med så kan bara tänka med hur sjukt roligt du kommer att ha med denna i sommar.

Blir det någon projektråd på bygget då?

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

MR Andersson
1 229 Inlägg
28 december 2012
Jo jag ser fram imot körbarheten smile

Självklart kommer de bli projekt tråd smile

Var och handlade en nästintill rostfri e28:a idag för 1500kr så tråden kommer nog upp efter nyår nångång smile

Sök