Skrapar i skärmkanten.

Low
13 september 2012 · 3 314 Inlägg

Tjena har 18" 225-40, som går imot bakskärmskanten på ena sidan.


Har hört att valsa är det bästa men har ingen lust och lägga ner 1000kr på att valsa den 1 gång.

Går det ta en dremel eller likanade och slippa eller kapa av? Aldrig hålt på med skärm kanter så jag har ingen erfarenhet smile



Hur kommer det sig att det är olika skärm kanter på högra och vänstra?roll

dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
13 september 2012 · 718 Inlägg

jag tror mer på att det är bussningarna i bakvagnen som börjar bli dåliga så att bakvagnen rör sig i sidled. Hade samma problem på min gamla e30, men det försvann när jag bytte bussningarna!

Low
13 september 2012 · 3 314 Inlägg

dieselknackare skrev:
jag tror mer på att det är bussningarna i bakvagnen som börjar bli dåliga så att bakvagnen rör sig i sidled. Hade samma problem på min gamla e30, men det försvann när jag bytte bussningarna!

Hmm klonkar det om det är dåliga bussningar må tro?

Rronn
14 september 2012 · 538 Inlägg

Low skrev:

dieselknackare skrev:
jag tror mer på att det är bussningarna i bakvagnen som börjar bli dåliga så att bakvagnen rör sig i sidled. Hade samma problem på min gamla e30, men det försvann när jag bytte bussningarna!

Hmm klonkar det om det är dåliga bussningar må tro?

Beror lite på vilken/vilka bussningar som är dåliga, men känna de borde du göra, om den är överdrivet spårkänslig osv

BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
Rronn
14 september 2012 · 538 Inlägg

Low skrev:

dieselknackare skrev:
jag tror mer på att det är bussningarna i bakvagnen som börjar bli dåliga så att bakvagnen rör sig i sidled. Hade samma problem på min gamla e30, men det försvann när jag bytte bussningarna!

Hmm klonkar det om det är dåliga bussningar må tro?

Beror lite på vilken/vilka bussningar som är dåliga, men känna de borde du göra, om den är överdrivet spårkänslig osv

BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
Low
14 september 2012 · 3 314 Inlägg

Golf2freak skrev:

Low skrev:

dieselknackare skrev:
jag tror mer på att det är bussningarna i bakvagnen som börjar bli dåliga så att bakvagnen rör sig i sidled. Hade samma problem på min gamla e30, men det försvann när jag bytte bussningarna!

Hmm klonkar det om det är dåliga bussningar må tro?

Beror lite på vilken/vilka bussningar som är dåliga, men känna de borde du göra, om den är överdrivet spårkänslig osv

Okej ska se efter idag. Men förstår inte varför den har olika skärmkanter bak. Krockade må tro?

hangman
14 september 2012 · 2 174 Inlägg

Low skrev:

Golf2freak skrev:

Low skrev:

Hmm klonkar det om det är dåliga bussningar må tro?

Beror lite på vilken/vilka bussningar som är dåliga, men känna de borde du göra, om den är överdrivet spårkänslig osv

Okej ska se efter idag. Men förstår inte varför den har olika skärmkanter bak. Krockade må tro?

Vad menar du olika skärmkanter? Ser dom olika ut utvändigt? Eller menar du olika bara för han skrapar på ena sidan? Jag hade samma problem med min e34, va en fjäder som va skrot så bilen vart lite sne.

Rronn
14 september 2012 · 538 Inlägg

Low skrev:

Golf2freak skrev:

Low skrev:

Hmm klonkar det om det är dåliga bussningar må tro?

Beror lite på vilken/vilka bussningar som är dåliga, men känna de borde du göra, om den är överdrivet spårkänslig osv

Okej ska se efter idag. Men förstår inte varför den har olika skärmkanter bak. Krockade må tro?

är dom olika till utseende kan den ju vara krockad, eller att den har vart rostig så dom bytt skärmkant:o verkar ju konstigt om de bara skrapar på ena sidan när du har ganska nya coils dock?

BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
spokenratt
14 september 2012 · 3 860 Inlägg

Är coilsen ställabara bak me kanske? och i såfall lika sänkt på båda sidora??

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Low
14 september 2012 · 3 314 Inlägg

Coilversen är ställbara och dom är lika höga.


höger bak har en kants som "L" om och vänster bak har "C" vet inte hur man ska förklara. höger har en kant och andra sidan är det rund kant... Nu kanske det låter korkat. men men.. hoppas någon fattar..

Dom är olika iaf..

ekelund88
14 september 2012 · 2 656 Inlägg

Low skrev:
Coilversen är ställbara och dom är lika höga.


höger bak har en kants som "L" om och vänster bak har "C" vet inte hur man ska förklara. höger har en kant och andra sidan är det rund kant... Nu kanske det låter korkat. men men.. hoppas någon fattar..

Dom är olika iaf..

min på e46an e med olika tror de har med att dom lägger in en extra plåt på tanklocksidan känns som dubbla plåtar

Rronn
14 september 2012 · 538 Inlägg

Låter som att någon har valsat en och inte orkat mer:o

BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
Low
14 september 2012 · 3 314 Inlägg

Golf2freak skrev:
Låter som att någon har valsat en och inte orkat mer:o

Tror inte det. den är inte valsad. Ägaren innan mig var en 85 årig gubbe hehe.

spokenratt
15 september 2012 · 3 860 Inlägg

Hur är cambern ställd, finns det marginal till att ändra den så man kan bli av med probleme kanske? Alltså bara liten justering menar ja..

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
hangman
15 september 2012 · 2 174 Inlägg

ekelund88 skrev:

Low skrev:
Coilversen är ställbara och dom är lika höga.


höger bak har en kants som "L" om och vänster bak har "C" vet inte hur man ska förklara. höger har en kant och andra sidan är det rund kant... Nu kanske det låter korkat. men men.. hoppas någon fattar..

Dom är olika iaf..

min på e46an e med olika tror de har med att dom lägger in en extra plåt på tanklocksidan känns som dubbla plåtar

Inte utvändigt iaf. Gammal krockskada dåligt lagad är stor sannolikhet på dessa bilar

Low
15 september 2012 · 3 314 Inlägg

hangman skrev:

ekelund88 skrev:

Low skrev:
Coilversen är ställbara och dom är lika höga.


höger bak har en kants som "L" om och vänster bak har "C" vet inte hur man ska förklara. höger har en kant och andra sidan är det rund kant... Nu kanske det låter korkat. men men.. hoppas någon fattar..

Dom är olika iaf..

min på e46an e med olika tror de har med att dom lägger in en extra plåt på tanklocksidan känns som dubbla plåtar

Inte utvändigt iaf. Gammal krockskada dåligt lagad är stor sannolikhet på dessa bilar

Om man kållar noga på bak skärmarna 15cm över kan man se lite matt aktig/Pricking yta runt hela.. men det är på båda sidorna.
trott att det är slitage genom åren då det ser exakt ut på båda sidorna.

Kanske man borde köpa carfax eller vad det heter smile Samt är det vanligt med rinningar under huven?

Low
15 september 2012 · 3 314 Inlägg

spokenratt skrev:
Hur är cambern ställd, finns det marginal till att ändra den så man kan bli av med probleme kanske? Alltså bara liten justering menar ja..

Går inte ställa camber på dessa coilversen.

Rronn
15 september 2012 · 538 Inlägg

Low skrev:

spokenratt skrev:
Hur är cambern ställd, finns det marginal till att ändra den så man kan bli av med probleme kanske? Alltså bara liten justering menar ja..

Går inte ställa camber på dessa coilversen.

Nej inte på coilsen, men du har "camberstag" på din bil med en excenterbult i bussning som går från klumpen ut till navet som du kan ändra camber påsmile

BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
ekelund88
15 september 2012 · 2 656 Inlägg

hangman skrev:

ekelund88 skrev:

Low skrev:
Coilversen är ställbara och dom är lika höga.


höger bak har en kants som "L" om och vänster bak har "C" vet inte hur man ska förklara. höger har en kant och andra sidan är det rund kant... Nu kanske det låter korkat. men men.. hoppas någon fattar..

Dom är olika iaf..

min på e46an e med olika tror de har med att dom lägger in en extra plåt på tanklocksidan känns som dubbla plåtar

Inte utvändigt iaf. Gammal krockskada dåligt lagad är stor sannolikhet på dessa bilar

min har cleancarfax och dubbla plåtar på höger men ej vänster vet ett par till e46or som har det så med antagligen en extra plåt för tanklocket

Low
15 september 2012 · 3 314 Inlägg

Golf2freak skrev:

Low skrev:

spokenratt skrev:
Hur är cambern ställd, finns det marginal till att ändra den så man kan bli av med probleme kanske? Alltså bara liten justering menar ja..

Går inte ställa camber på dessa coilversen.

Nej inte på coilsen, men du har "camberstag" på din bil med en excenterbult i bussning som går från klumpen ut till navet som du kan ändra camber påsmile

Jasså, svårt må tro?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang