Fundering om fordonsskatt

jockev8
14 september 2012 · 127 Inlägg

om en bil har SK efterskatt, vem ska betala den?

Muttley
14 september 2012 ·

Du om du köper den. 
Kolla det först. Jag missade att kolla på min tyvärr. Men hade som tur bara en struntsumma.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 september 2012 · 14 060 Inlägg

jockev8 skrev:
om en bil har SK efterskatt, vem ska betala den?

Vad är efterskatt?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
jockev8
14 september 2012 · 127 Inlägg

Vettemannen skrev:

jockev8 skrev:
om en bil har SK efterskatt, vem ska betala den?

Vad är efterskatt?

/Benny

obetaldskatt på bilen typ, restskatt

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 september 2012 · 14 060 Inlägg

jockev8 skrev:

Vettemannen skrev:

jockev8 skrev:
om en bil har SK efterskatt, vem ska betala den?

Vad är efterskatt?

/Benny

obetaldskatt på bilen typ, restskatt

Jaja, okay!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Caffe
14 september 2012 · 1 436 Inlägg

Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att skatteskulden egentligen skall betalas av den tidigare ägaren (som skippat att betala från början) men att det är så jävla segt att gå via fogden att många väljer att betala själva bara för att få använda bilen?

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
jockev8
14 september 2012 · 127 Inlägg

tror det är så. dålig stil av folk att inte betala

Caffe
14 september 2012 · 1 436 Inlägg

jockev8 skrev:
tror det är så. dålig stil av folk att inte betala

Japp, extra tråkigt när det är pundare och socfall för då har ju inte fogden något att hämta ens om man orkar vänta ut dem innan man använder sin egen bil...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Muttley
14 september 2012 ·

Caffe skrev:
Rätta mig om jag har fel, men är det inte så att skatteskulden egentligen skall betalas av den tidigare ägaren (som skippat att betala från början) men att det är så jävla segt att gå via fogden att många väljer att betala själva bara för att få använda bilen?

Många gånger är det så. Tyvärr följer denna otroligt dumma summa med bilen. Så man kände sig bara dum när man fick papper på körförbudet.   
De hade varit mycket bättre att ägaren som ej betalar får de på inkasso av transportstyrelsen.

tobbe456
15 september 2012 · 335 Inlägg

får dom ju, men skiter dom ändå i att betala så kan nya ägaren inte använda bilen lik förbannat... 

Hänt mej också, tillslut var det ju bara att betala 3000 kr för att få köra med bilfan i alla fall, och det som tog emot mest var ju att jag betalade av på killens skuld..

värdelösa regler

Volvo C30 T5 "Momentum" (2007)
Brådhis * Voff voff *
15 september 2012 · 10 280 Inlägg

Om ägaren innan ej betalat skatten så får HAN kronofogden på sig, MEN den nya ägaren får ändå inte bruka bilen innan förra ägaren betalat sin skuld.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
horbybonnen
15 september 2012 · 1 160 Inlägg

efter 2 veckor skickar tranportstyrelsen krav till förra ägaren efter en månad skickar dom fogden.men som nån sa du får ej bruka bilen innan skatten är betald.har man ork o vänta så gör det annars får man tyvärr prösja själv

gamlingen
15 september 2012 · 5 198 Inlägg

Ofta är det ju också så att skickas skulden till kronis så finns det iaf inget att hämta för dom, pengar finns iaf inte så skulden står oreglerad tills den nya ägaren pröjsar. Så bara för att den går till kronis så innebär det inte att det är löst, som många tror....

killercow
15 september 2012 ·

Och om du som nya ägaren betalar skatten, för att kunna bruka bilen, så drar dom tillbaka skuldkraven på förra ägaren.

Och du har ingen chans kräva förra ägaren på dom pengarna om du inte har papper på att ni kommit överens om att du ska betala och han i efterhand ska betala dej. som ett lån typ.

gamlingen
15 september 2012 · 5 198 Inlägg

Helsjuka regler...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang