Henkix skrev:
nu tycker jag allt det är dags för en update
så att säga
plockar ur veven och hjälpaxeln
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-90edfd766731339a3acb8b79e2ed0003.jpg
gjorde iordning blocket för en redig tvätt
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-7e1b15071af215feac9103a54ba48f54.jpg
här var det tomt
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-386fc278212da7552cb5346d2607545f.jpg
och här var det stopp i oljekanalerna ja var typ som små plastbitar kändes det som, som satt där
bakre lager
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-a8122cad03266247c473c52a4107c870.jpg
stopp i främre också
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-6b0da3c2ebd863b4176b7689b1726af2.jpg
stopp va de ja kanske borde trycka ner en stopp skylt i motorn också? hade nog passat denna motorn bra då det är stopp i allting eller ja, det var
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-4d34b4488ab26e5ebc942dda7efbb018.jpg
sen tvättades den rent o alla kanaler sköljdes också redigt rent
sen var jag en sväng på völvo o hämtade 2 slangar till vevhusventelationen som va sönder på min
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-ac4e74da216f0a676a004b8af5dc59b2.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-a4566bba63a93775a8eedfaf2857de39.jpg
sen gick jag ju givetvis en vänta till skroten o tittade.
Hittade denna jag ska koppla in Var lite svårt att ta bort givaren då nån roat sej med att spränga motorn så de var lite oljigt men det var det värt eftersom det kostade gratis
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-14117982edb41ad0d77934feed0f9c7b.jpg
sen en fråga också angående oljetrycksgivaren, satt 2 stift på den, är den ena till lampan? den andra är ju iaf till mätaren
detta är från idag
jaaa... vad hittar jag nu på då?
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-8ab64bee0307d830176599a3776d2e69.jpg
ett skydd
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-03b2dd5b08d6d407565baee36e08f9e7.jpg
även till oljetråget
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-fb118af14bc2bb4e35ff7edcd1610225.jpg
sådär ja
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-1a17f7c401900f5f1518c659ffb61d5f.jpg
sen slipades blocket ner
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-b16208755e86f360c3e6602cdbdd4790.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-5949c2f538eaed4a34e82efe5cb3d9ec.jpg
sedan tryckte jag på ett par nya stenar på honigsverktyget
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-a38069ea9f75ca70cfd6445244734418.jpg
och så honade pappa cylindrarna jag har så jävla dåligt självförtroende så jag vågade inte
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-334e8342943d62b82225f59fbce57c53.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-4891250c5533bd30c2a3c93580c102ad.jpg
Gjorde sedan iordning blocket för lack
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-8cbde806fa209bfa9cd4d745768629aa.jpg
Maskeringstejp o gamla tidningar!! de e fint
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-1fc4da24dc8380a2d746ab5477a27a83.jpg
och så lite färg på det hela också nu blir 740in glad
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-6e4216883f7e5a2fd5ff500dd218071b.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-22c88c39083b2e65aa2c84241e18cb54.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-9b129cee9de9c1d092ffbfeb54b19264.jpg
lagret till hjälpaxeln var slut, djupa repor i det som man kunde känna tydligt med fingrarna, så det beställe jag ett nytt på volvo när jag var där o hämtade mina slangar skulle komma på fredda
fick inte nån vidare bra bild på det men lite ser man ju iaf
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-9c448014a82925cb3527ce2d1084f60a.jpg
en här i tråden skrev att datumet när motorn var gjord skulle stå under insuget vid toppen o ja visste vilket nummer han menade men vilket av alla siffror är datumet? jag har kollat lite på detta och kan den vara gjord 16 december 1989? det var iaf dom starka lagrena i den
http://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-b639d295499ab5a0ec1d5bd2bf33ce2c.jpg
lite fundersam igen är jag också, vad är det som gjort att mina kolvar var så jävla sotiga efter 29500mil? lyfte toppen på en kompis 945a igår med 50000mil på mätaren och kolvarna på den var ju som nya nästan var typ lite ljusbruna och blev som nya efter en avtorkning med en trasa med wd40 på medan jag gnodde som en idiot med massa starka medel i över en timme för att få mina rena
mvh
Vad har du för färg till motorn?