6668
Sök

Vilka lagar gäller på parkeringsplats?

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
som rubriken lyder..
vad får man och inte får ha på en en då den står parkerad på en parkeringsplats , ( när polisen kommer )

får man skruva ner regplåtar ?
får man ha all möjlig fin belysning ( blått neon under ) ?
måste bilen vara väglaglig?, ( om man har en bil som är mer än lite trimmad och därmed olaglig.. så vad kan polisen göra mot det )?
om bilen har totalt slutkörda däck..?

kommer ni på så skriv gärna till flera oklarheter som brukar uppkomma ..

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Forummoderator
9 299 Inlägg
15 september 2012
Man kan göra en massa saker genom att leta kryphål i lagarna. Du kan säkert strunta i alla lagar och regler om fordonets utrustning så länge bilen står stilla på en p-plats. Det jag inte förstår är syftet med det? Jag resonerar såhär, ska man göra något olagligt så är det bättre att ta det fulla klivet, infiltrera Riksbanken t ex och fixa ett offshore konto på någon obskyr liten ö i Karibien dit man osynligt flyttar 4-5 miljarder. Att viga sitt liv åt att bara fundera på hur man kan jävlas med konstapel Blom är det nog inte så många klipska personer som pysslar med. Men snart kommer gorg-debatten igång även i denna tråd och det ska bli roligt att följa den ännu en gång.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

8 300 Inlägg
15 september 2012
Så länge man kan anta att fordonet används i trafik så gäller samma regler som på vägen. Så slitna däck och trim ger samma konsekvenser.

462 Inlägg
15 september 2012
Bälte behöver inte användas på en parkering smile

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
15 september 2012
Trådstartare
mm, men t.ex. regplåten..,

ifall man nu har en bil som man har lagt ner mycket arbete på , och MYCKET pengar, då finns det alltid en risk att någon person ( som inte vet skillnad på mitt och ditt ) går förbi och skriver ner reg-numret och tar reda på adressen och kommer en sen kväll med hammare och skruvmejsel och snor något..,

därför undrar jag att om polisen har några åsikter om man har skruvat ner regplåten för just sådana här anledningar..

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

7 606 Inlägg
15 september 2012
däcken å dyl tror jag inte polisen påpekar,, då man kan säga att man har bilen stående just för att byta däck wink

3 579 Inlägg
15 september 2012
grillchips skrev:

Jasså? har bara hört att man inte behöver bälte när man backar...

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
15 september 2012
offfroad skrev:

ifall man nu har en bil som man har lagt ner mycket arbete på , och MYCKET pengar, då finns det alltid en risk att någon person ( som inte vet skillnad på mitt och ditt ) går förbi och skriver ner reg-numret och tar reda på adressen och kommer en sen kväll med hammare och skruvmejsel och snor något..,

därför undrar jag att om polisen har några åsikter om man har skruvat ner regplåten för just sådana här anledningar..

Ska du åka utan plåt när du är på allmän väg också?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Evildan
15 september 2012
caromania skrev:
Man kan göra en massa saker genom att leta kryphål i lagarna. Du kan säkert strunta i alla lagar och regler om fordonets utrustning så länge bilen står stilla på en p-plats. Det jag inte förstår är syftet med det? Jag resonerar såhär, ska man göra något olagligt så är det bättre att ta det fulla klivet, infiltrera Riksbanken t ex och fixa ett offshore konto på någon obskyr liten ö i Karibien dit man osynligt flyttar 4-5 miljarder. Att viga sitt liv åt att bara fundera på hur man kan jävlas med konstapel Blom är det nog inte så många klipska personer som pysslar med. Men snart kommer gorg-debatten igång även i denna tråd och det ska bli roligt att följa den ännu en gång.

HAHA, ska man göra något så gör det fullt ut.
Efterlyser "gillaknappen" även i forumet.
Debatten drar säkerligen igång senare i afton när några IQ-höjande öl har sänkts.

Forummoderator
9 299 Inlägg
15 september 2012
Evildan skrev:
caromania skrev:

HAHA, ska man göra något så gör det fullt ut.
Efterlyser "gillaknappen" även i forumet.
Debatten drar säkerligen igång senare i afton när några IQ-höjande öl har sänkts.

(Y) som ungarna uttrycker det.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Avstängd
10 388 Inlägg
15 september 2012
Low skrev:
grillchips skrev:

Jasså? har bara hört att man inte behöver bälte när man backar...

Bilbälte behöver inte användas när fordonet inte är i rörelse, vid backning, vid färd inom parkeringsplats, p-hus, bensinstation, verkstadsområde eller liknande och hellre inte om det föreligger medicinska skäl. Det sistnämnda måste dock styrkas med läkarintyg.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Saabifierad
2 031 Inlägg
16 september 2012
offfroad skrev:

Det är inte olagligt att ta bort skyltarna, det är inte heller olagligt att befinna sig på en parkering utan reg-skyltar om bilen inte används men däremot om du står där utan skyltar kan det tolkas som:
1. Övergiven bil, signalerar att det är fritt fram och detta lockar ofta till sig ljusskyggt folk som passar på att sabba din bil och ta intressanta delar.
2. Stulen bil, folk ringer polisen och polisen svänger förbi och tar en titt på din bil.
3. Stulna reg-skyltar. Bilen rapporteras till polisen och polisen svänger förbi och tar en titt.
4. Du försöker smita från att betala parkeringsavgifter och kan bli bortbogserad.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Rumpmas
3 860 Inlägg
16 september 2012
caromania skrev:

lol

Helt rätt, bara larvigt att leka vardagsrebell, ta hela steget direkt istället! smile
Senast redigerat av Andromeda (16 september 2012)

Sök