Tja, har en helt original ltt som ja satte pysventil på, men om ja laddar över 0.5 bar så stänger den så bilen hackar som fan. Sitter det någon typ av laddtrycksspärr på min bil? Är det chippa som gäller för att bli av med de eller?
Jo, men de funkar ju endå ett tag. Laddar jag 0.5bar med min bil hackar den så man slår huvudet i rutan nästan. Det kommer vid ca 4000 varv. Den går jämnt och bra tills man kommer upp dit, ca 3500-4500 varv. Där börjar den hacka som fan.
Jo, men de funkar ju endå ett tag. Laddar jag 0.5bar med min bil hackar den så man slår huvudet i rutan nästan. Det kommer vid ca 4000 varv. Den går jämnt och bra tills man kommer upp dit, ca 3500-4500 varv. Där börjar den hacka som fan.
Du får väl fullt ladd vi de vartalet antaligen. Låter precis som FC
jag har exakt samma problem! Har ändå ett helt nytt bsr 205hk bränsle chip och pysventil.. går fint till 0,5 sen hackar den och då får man släppa och gasa sakta, efter 4000 varv kan jag ge gärnet och då laddar fullt... HJÄLP?!
Har samma på min med, viking chip m.m. går om man håller halvgas till typ 4500 sen gåre hålla fullt, har inte kommit fram till något vettigt än, det som är bytt på min utan framgång än så länge är: tändstift, tändkablar, rotor, fördelarlock, lmm, lambdasond, kollat kamremsinställning, rensat katen, provtryckt insuget, kollat bränsletryck vid ryckningar. Nästa steg är att prova byta egr eller plugga den då jag tror den står öppen hela tiden. Lite hjälp på vägen kanske
Den här setupen ska funka med original lmm. Har haft en annan 940 förut med större turbo, större spridare m.m. men org lmm, den gick å köra långt över 1 bar med, utan ryckningar eller dylikt
Sällan det är fel på chippen,förmodligen de vanilgaste felet,sugslangen mellan luftburk och turbo suger ihop sig, väldigt vanligt då dessa blir ganska slappa med åren...