Rubriker var klurig men försökte iallafall det är så att det sitter 3" från turbon på min 940 och längst bak sitter det en ful original ljuddämpare fast anpassad med 3" anslutningar såklart vill ha bort den och dit med en "diesel japs" istället men hur mycket dämpar en sån? :o den enorma jag har nu dämpar så jag får ett lagom ljud som jag tycker om och vill ju inte väcka varenda jävel när jag åker runt! Rcker det med en japs eller måste jag ta ner systemet och sätta dit en liten dämpare precis under bilen? Mvh
Du kan ju behålla original ljuddämparen och såga bort gubbkröken och sedan svetsa fast en "dieselkrök" Jag gjorde det på min bil och det blev kanon, dock tog jag bara en 2.5 krök" Kika in projekttråden och kolla på sidorna 8-9 så ser du hur jag menar.
Men alltså det sitter ingen gubbkrök på den är bara själva dämparn som är förjävla stor och inte går att få upp tillräckligt högt för att det ska se bra ut! ser ut som allt hänger! Därför ska jag byta och sen ska jag nog byta till 960 bakspoiler så det passar bättre med diesel böj är bara rädd för att det ska låta satan
om du är nöjd med ljudet som bilen avger nu så tycker jag du ska behålla dämparn alternativt byta ut den nuvarande för att kunna justera höjden av avgassystemet och montera en dieseljaps efter detta
om du är nöjd med ljudet som bilen avger nu så tycker jag du ska behålla dämparn alternativt byta ut den nuvarande för att kunna justera höjden av avgassystemet och montera en dieseljaps efter detta
men du får jag hänga den mitt under bilen isånnafall för den sitter ju längst bak just nu och sen är det typ 15cm till bakspoilerns slut så där får jag inte rum med nån japs men tack för alla svar! blir nog så att jag kapar systemet och monterar dämparen mitt under bilen
940 Turbo låter inte så mycket, turbon dämpar mycket ljud. Jag körde 3" hela vägen utan dämpare på min jag hade förut, Klarade mig både hos bilprovningen och genom en poliskontroll, Dock lät bilen som en gammal tändkulemotor
940 Turbo låter inte så mycket, turbon dämpar mycket ljud. Jag körde 3" hela vägen utan dämpare på min jag hade förut, Klarade mig både hos bilprovningen och genom en poliskontroll, Dock lät bilen som en gammal tändkulemotor
Jag röstar för att du ska testa
testade att ta bort dämparn i somras och det lär ju som nån hyperspeedad diesel motor