Vad har du haft för problem med din SAAB?

S98
4 januari 2014 · 133 Inlägg

3000 mil vette fan om man kör på ett år, så de kommer nog bli att
göra som med den äldre saaben, service varje år istället.

*men, de kan hända då man nu rullar lite nyare smile

Senast redigerat av S98 (4 januari 2014)

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD
Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 januari 2014 · 13 669 Inlägg

S98 skrev:
3000 mil vette fan om man kör på ett år, så de kommer nog bli att
göra som med den äldre saaben, service varje år istället.

*men, de kan hända då man nu rullar lite nyare smile

våran seat arosa har klippt 6000mil på ett år smile det är en liten skitbil
så att köpa något nytt som inte rullar mycket på ett år måste vara rätt dumnt och bortkastade pengar..

något måste motivera den höga månadskostnaden och den höga milkostnaden en ny bil drar på sig.

på arosan ligger vid på 10kr/mil inkl rubbet

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
S98
4 januari 2014 · 133 Inlägg

Growe skrev:

S98 skrev:
3000 mil vette fan om man kör på ett år, så de kommer nog bli att
göra som med den äldre saaben, service varje år istället.

*men, de kan hända då man nu rullar lite nyare smile

våran seat arosa har klippt 6000mil på ett år smile det är en liten skitbil
så att köpa något nytt som inte rullar mycket på ett år måste vara rätt dumnt och bortkastade pengar..

något måste motivera den höga månadskostnaden och den höga milkostnaden en ny bil drar på sig.

på arosan ligger vid på 10kr/mil inkl rubbet

Höga månadskostnaden.. 200.-/mån helförsäkring m hyrbil
Milkostnad (bara diesel) -- ca 7.-/mil

Det kommer bli mer mil än med bensinaren, men till en början kanske de inte ligger +3000
Men de kan hända att den hamnar "i jobbet" lite mer, vilket ger bättre ersättning varje månad
i soppaersättning + att den då kommer att rulla över 3K mil

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD
SportPilot Ubåtsingenjör
4 januari 2014 · 7 217 Inlägg

S98 skrev:

Growe skrev:

S98 skrev:
3000 mil vette fan om man kör på ett år, så de kommer nog bli att
göra som med den äldre saaben, service varje år istället.

*men, de kan hända då man nu rullar lite nyare smile

våran seat arosa har klippt 6000mil på ett år smile det är en liten skitbil
så att köpa något nytt som inte rullar mycket på ett år måste vara rätt dumnt och bortkastade pengar..

något måste motivera den höga månadskostnaden och den höga milkostnaden en ny bil drar på sig.

på arosan ligger vid på 10kr/mil inkl rubbet

Höga månadskostnaden.. 200.-/mån helförsäkring m hyrbil
Milkostnad (bara diesel) -- ca 7.-/mil

Det kommer bli mer mil än med bensinaren, men till en början kanske de inte ligger +3000
Men de kan hända att den hamnar "i jobbet" lite mer, vilket ger bättre ersättning varje månad
i soppaersättning + att den då kommer att rulla över 3K mil

tror han räknar med det underbara värdetappet

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 januari 2014 · 13 669 Inlägg

S98 skrev:

Growe skrev:

S98 skrev:
3000 mil vette fan om man kör på ett år, så de kommer nog bli att
göra som med den äldre saaben, service varje år istället.

*men, de kan hända då man nu rullar lite nyare smile

våran seat arosa har klippt 6000mil på ett år smile det är en liten skitbil
så att köpa något nytt som inte rullar mycket på ett år måste vara rätt dumnt och bortkastade pengar..

något måste motivera den höga månadskostnaden och den höga milkostnaden en ny bil drar på sig.

på arosan ligger vid på 10kr/mil inkl rubbet

Höga månadskostnaden.. 200.-/mån helförsäkring m hyrbil
Milkostnad (bara diesel) -- ca 7.-/mil

Det kommer bli mer mil än med bensinaren, men till en början kanske de inte ligger +3000
Men de kan hända att den hamnar "i jobbet" lite mer, vilket ger bättre ersättning varje månad
i soppaersättning + att den då kommer att rulla över 3K mil

grejen är att man måste räkna med allt inkl månadskostnad eller inköp av fordonet värdeminskning. så att köra under 3000mil är bortkastat med en ny bil då är inte ens driftsäkerheten värd kostnaden...

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
S98
4 januari 2014 · 133 Inlägg

CHEEVA skrev:

S98 skrev:

Growe skrev:

våran seat arosa har klippt 6000mil på ett år smile det är en liten skitbil
så att köpa något nytt som inte rullar mycket på ett år måste vara rätt dumnt och bortkastade pengar..

något måste motivera den höga månadskostnaden och den höga milkostnaden en ny bil drar på sig.

på arosan ligger vid på 10kr/mil inkl rubbet

Höga månadskostnaden.. 200.-/mån helförsäkring m hyrbil
Milkostnad (bara diesel) -- ca 7.-/mil

Det kommer bli mer mil än med bensinaren, men till en början kanske de inte ligger +3000
Men de kan hända att den hamnar "i jobbet" lite mer, vilket ger bättre ersättning varje månad
i soppaersättning + att den då kommer att rulla över 3K mil

tror han räknar med det underbara värdetappet

Jaha, men det är inget jag hänger läpp över då jag inte tänkt sälja den.
Tanken är att den ska följa mig ett x eller xx antal år och sen OM kineserna kommer igång
med Saab igen, glatt le åt dem som i rädsla sålde fort som faan.

Om inte regeringen kommer med idioti ideér så ligger den lågt i skatt, när det är dags att skatta
den så för stunden ser jag inget direkt negativt + att de finns en uppsjö av
den modellen vad de gäller reservdelar.

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD
sabsthlm
4 januari 2014 · 113 Inlägg

jag kört saab 15 år..inga stora bekymmer..en var en9-5 -98 körde den 10k  utan ovanliga probbs (19k när jag sålde)
visst turbobyte men löste sig med mitsubishi

andreas1
4 januari 2014 · 1 020 Inlägg

UhrJr skrev:

Andromeda skrev:

panda666 skrev:
säger inte att saab är skit men tycker att dom är väldigt känsliga, riktigt tråkiga inredningar också.
tycker att man måste vara en riktig entusiast eller en förare som kan lite bilar om man ska köra saab eftersom dom är känsliga, som jag har förstått när det gäller saab, dom kan inte direkt jämföras med en tysk eller japanare där det enda egentligen man behöver tänka på är att bilen har bensin inne sen bara vrida och köra. har man haft lite stress och inte haft tid att serva bilen kanske den inte rasar nästa månad när det gäller japansk eller tysk men saab skulle kanske rasa då?

Har du Saab själv eller har haft?

Problemet med många moderna bensinbilar, speciellt VAG-bilar, är att man lär kolla oljan då och då, och att serviceintervallet boken föreslår är för långt.

Jag tycker andra märken verkar mycket noggranare med serviceintervaller än Saab.
Och sen ska det tilläggas att genom åren när skrattretande saker gått sönder på nya bilar så har Saab stått på sig och beskyllt kunderna medans andra bilmärken tog det på goodwill, många gånger innan ens kunden märkte något.
Volvo 850 och Saab 9000 (ett exempel) har båda varit problembilar när dom var nya med problem som sprickor i vindrutor, motorupphängningar som brakade ihop, justeringar på dörrar mm mm. Volvo svalde stoltheten och lagade felen utan att ibland säga till kunden, dom passade på när bilen var inne på service.
Saab, ja dom skickade notan i vanlig ordning till kunden...
Undra på att det bara är entuiaster och trimgalningar som kör Saab.


Ta det med en nypa salt då det inte varit så här över hela landet. Men det har pågått.

Ha ha är det att svälja stoltheten när volvo bytade låder på service utan att nämna det för kunden? Tycker det låter mer som o dölja att problem finns.
Saab förlängde desutom motorgaranti till 8 år.
Sen är det mycket snack, alla säget saab har kassa lådor, men alla som säger så har aldrig själv rasat nån låda!!
Saab fick motorproblem ja o det pratas högt o ofta men vw mfl har samma bry men då snackas det inte?
Saab är inte sämre än nån annan men kör man som en klant o missköter den så rasar det, ja det gör alla bilar.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 900 "t8" (1982)
Saab 99 le (1974)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
4 januari 2014 · 839 Inlägg

Growe skrev:

Andromeda skrev:

UhrJr skrev:

Jag tycker andra märken verkar mycket noggranare med serviceintervaller än Saab.
Och sen ska det tilläggas att genom åren när skrattretande saker gått sönder på nya bilar så har Saab stått på sig och beskyllt kunderna medans andra bilmärken tog det på goodwill, många gånger innan ens kunden märkte något.
Volvo 850 och Saab 9000 (ett exempel) har båda varit problembilar när dom var nya med problem som sprickor i vindrutor, motorupphängningar som brakade ihop, justeringar på dörrar mm mm. Volvo svalde stoltheten och lagade felen utan att ibland säga till kunden, dom passade på när bilen var inne på service.
Saab, ja dom skickade notan i vanlig ordning till kunden...
Undra på att det bara är entuiaster och trimgalningar som kör Saab.


Ta det med en nypa salt då det inte varit så här över hela landet. Men det har pågått.

Men du, då ska jag ta och kontra med ett annat exempel.
Med tanke på ditt användarnamn kan du kanske en del om Saab-motorer, annars får du väl fråga bror eller far din.

När de tidiga 9-5:orna rasade motorer på löpande band tog Saab på sig att byta alla motorer som drig mer än 1 liter olja / 400 mil. Enda kravet var att kunden inte dragit över någon service mer än 3 månader eller 250 mil.
Audi har sedan början av 90-talet haft precis samma problem med oljetörst pga koksade kolvringar, men istället alt att skriva i instruktionsboken att det är helt normalt att en bil drar 1 liter olja/ 100 mil. Det är 15 liter olja mellan servicarna på 1500 mil!

så jäkla välviljiga var inte saab som du får det till att låta.

vet många som fick kosta på motorbytena själv på sina saabar.

fast felet är inte direkt enbart saab utan det är dom förbannade miljömupparna som kräver att skiten ska rulla så länge mellan servicarna ..  varken saab eller audi har haft några 1500mils intervaller utan snarare 3000mil.
derför dom pajkade ihop  en saab med 1500mils intervaller rasar inte.. inte en audi heller

men visst dom är inte dumma och försöker fri skriva sig genom att skriva höga oljeförbrukningar för det är resultatet för att 3000mils intervaller ska fungera smile
dom räknar med att motorn drar olja för att den hela tiden ska ha fin olja i sig..




till ämnet så har jag tyvärr ägt en saab
saab 9000t16
mitt sämsta köp någonsin.  körde den 15mil nu pajade den inte så länge jag hade den..men mest troligen för att allt redan var trasigt..

broms höger fram endast där skivan var skevare än vad som är möjligt smile
trasig avgastystem
rostig som helvete.

motorn gick dock helt okej  den var markant piggare än min fiat uno jag hade som brux bil..vad det nu säger vet jag inte..57hk mot saabens 100?! eller hur mycket en t16 ska ha smile

Helt riktigt. Visst hände det att Saab visade lite välvilja men mjaa..

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
UhrJr Nordic Tuning i Norrköping
4 januari 2014 · 839 Inlägg

andreas1 skrev:

UhrJr skrev:

Andromeda skrev:

Har du Saab själv eller har haft?

Problemet med många moderna bensinbilar, speciellt VAG-bilar, är att man lär kolla oljan då och då, och att serviceintervallet boken föreslår är för långt.

Jag tycker andra märken verkar mycket noggranare med serviceintervaller än Saab.
Och sen ska det tilläggas att genom åren när skrattretande saker gått sönder på nya bilar så har Saab stått på sig och beskyllt kunderna medans andra bilmärken tog det på goodwill, många gånger innan ens kunden märkte något.
Volvo 850 och Saab 9000 (ett exempel) har båda varit problembilar när dom var nya med problem som sprickor i vindrutor, motorupphängningar som brakade ihop, justeringar på dörrar mm mm. Volvo svalde stoltheten och lagade felen utan att ibland säga till kunden, dom passade på när bilen var inne på service.
Saab, ja dom skickade notan i vanlig ordning till kunden...
Undra på att det bara är entuiaster och trimgalningar som kör Saab.


Ta det med en nypa salt då det inte varit så här över hela landet. Men det har pågått.

Ha ha är det att svälja stoltheten när volvo bytade låder på service utan att nämna det för kunden? Tycker det låter mer som o dölja att problem finns.
Saab förlängde desutom motorgaranti till 8 år.
Sen är det mycket snack, alla säget saab har kassa lådor, men alla som säger så har aldrig själv rasat nån låda!!
Saab fick motorproblem ja o det pratas högt o ofta men vw mfl har samma bry men då snackas det inte?
Saab är inte sämre än nån annan men kör man som en klant o missköter den så rasar det, ja det gör alla bilar.

Fast Saabs växellådor ÄR dåliga. Och T7 motorerna ÄR dåliga.

Sen finns det andra märken som har samma problem, men nu pratade vi inte om dom.
Jag är den sista att kasta skit på märket Saab, det trodde jag alla som var lite insatta i tuningvärlden förstog. Men man ska inte stoppa huvudet i sanden och anse att det inte är något fel på vissa saker.

Kalla det vad du vill vad Volvo gjorde. Men i slutändan mår kunden bäst av att slippa oroa sig över vad som ska gå sönder härnäst. Att hålla Herr Svensson lite i skuggan är bra för busniess.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.
Saab 90 "Nordic Extreme RWD" (1987)
sabsthlm
4 januari 2014 · 113 Inlägg

världens bästa bil är Toyota...lever hellre med saab

S98
4 januari 2014 · 133 Inlägg

Det är så skönt att veta att man själv valt bil efter man själv anser
bra vad de gäller pris/komfort mm
Sen att ett sådant här forum kan få upp ångan så mycket är komiskt.

Saab 9-3 1.9 TTiD
Saab 9-5 2.0t .. .. SålD
saab_sonett Handledare
4 januari 2014 · 1 481 Inlägg

B

andreas1 skrev:

UhrJr skrev:

Andromeda skrev:

Har du Saab själv eller har haft?

Problemet med många moderna bensinbilar, speciellt VAG-bilar, är att man lär kolla oljan då och då, och att serviceintervallet boken föreslår är för långt.

Jag tycker andra märken verkar mycket noggranare med serviceintervaller än Saab.
Och sen ska det tilläggas att genom åren när skrattretande saker gått sönder på nya bilar så har Saab stått på sig och beskyllt kunderna medans andra bilmärken tog det på goodwill, många gånger innan ens kunden märkte något.
Volvo 850 och Saab 9000 (ett exempel) har båda varit problembilar när dom var nya med problem som sprickor i vindrutor, motorupphängningar som brakade ihop, justeringar på dörrar mm mm. Volvo svalde stoltheten och lagade felen utan att ibland säga till kunden, dom passade på när bilen var inne på service.
Saab, ja dom skickade notan i vanlig ordning till kunden...
Undra på att det bara är entuiaster och trimgalningar som kör Saab.


Ta det med en nypa salt då det inte varit så här över hela landet. Men det har pågått.

Ha ha är det att svälja stoltheten när volvo bytade låder på service utan att nämna det för kunden? Tycker det låter mer som o dölja att problem finns.
Saab förlängde desutom motorgaranti till 8 år.
Sen är det mycket snack, alla säget saab har kassa lådor, men alla som säger så har aldrig själv rasat nån låda!!
Saab fick motorproblem ja o det pratas högt o ofta men vw mfl har samma bry men då snackas det inte?
Saab är inte sämre än nån annan men kör man som en klant o missköter den så rasar det, ja det gör alla bilar.

Lådan rasade på min 9-5:a efter 10000 mil. Backen och ettan gick inte att få i. Standardfel på 9-5 före 2004. Motorn rasade efter 15000 mil. Trots 1200 mil mellan oljebytena. Sönderkörd? Knappast, frugan använde den som pendlarbil till jobbet. Hon kör lugnt och fint.  BMW:n hon har idag har gått 19000 mil problemfritt.

andreas1
5 januari 2014 · 1 020 Inlägg

saab_sonett skrev:
B

andreas1 skrev:

UhrJr skrev:

Jag tycker andra märken verkar mycket noggranare med serviceintervaller än Saab.
Och sen ska det tilläggas att genom åren när skrattretande saker gått sönder på nya bilar så har Saab stått på sig och beskyllt kunderna medans andra bilmärken tog det på goodwill, många gånger innan ens kunden märkte något.
Volvo 850 och Saab 9000 (ett exempel) har båda varit problembilar när dom var nya med problem som sprickor i vindrutor, motorupphängningar som brakade ihop, justeringar på dörrar mm mm. Volvo svalde stoltheten och lagade felen utan att ibland säga till kunden, dom passade på när bilen var inne på service.
Saab, ja dom skickade notan i vanlig ordning till kunden...
Undra på att det bara är entuiaster och trimgalningar som kör Saab.


Ta det med en nypa salt då det inte varit så här över hela landet. Men det har pågått.

Ha ha är det att svälja stoltheten när volvo bytade låder på service utan att nämna det för kunden? Tycker det låter mer som o dölja att problem finns.
Saab förlängde desutom motorgaranti till 8 år.
Sen är det mycket snack, alla säget saab har kassa lådor, men alla som säger så har aldrig själv rasat nån låda!!
Saab fick motorproblem ja o det pratas högt o ofta men vw mfl har samma bry men då snackas det inte?
Saab är inte sämre än nån annan men kör man som en klant o missköter den så rasar det, ja det gör alla bilar.

Lådan rasade på min 9-5:a efter 10000 mil. Backen och ettan gick inte att få i. Standardfel på 9-5 före 2004. Motorn rasade efter 15000 mil. Trots 1200 mil mellan oljebytena. Sönderkörd? Knappast, frugan använde den som pendlarbil till jobbet. Hon kör lugnt och fint.  BMW:n hon har idag har gått 19000 mil problemfritt.

Visst kan det hända.  men kollar du merparten av dom så är det bra trimmat o körts därefter. Har haft en del 9-5 o aldrig haft nåt med motor o låda på dom. Har många i kompiskretsen oxå o där har varit en där backen klydda vid tidiga mil.
Den siste hade gått 35000 mil med samma motor o låda.
Måste vara höjden av otur om både låda o motor rasa på dom miltalen.
O snack om dåliga låder har hängt med sen 99ans tid,
Hade alla saabar haft dåliga motorer o låder skulle det knappast rulla några. Hur många 9-5 innan 04 ser man inte dagligen.

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Andromeda Rumpmas
5 januari 2014 · 3 860 Inlägg

andreas1 skrev:

saab_sonett skrev:
B

andreas1 skrev:
Ha ha är det att svälja stoltheten när volvo bytade låder på service utan att nämna det för kunden? Tycker det låter mer som o dölja att problem finns.
Saab förlängde desutom motorgaranti till 8 år.
Sen är det mycket snack, alla säget saab har kassa lådor, men alla som säger så har aldrig själv rasat nån låda!!
Saab fick motorproblem ja o det pratas högt o ofta men vw mfl har samma bry men då snackas det inte?
Saab är inte sämre än nån annan men kör man som en klant o missköter den så rasar det, ja det gör alla bilar.

Lådan rasade på min 9-5:a efter 10000 mil. Backen och ettan gick inte att få i. Standardfel på 9-5 före 2004. Motorn rasade efter 15000 mil. Trots 1200 mil mellan oljebytena. Sönderkörd? Knappast, frugan använde den som pendlarbil till jobbet. Hon kör lugnt och fint.  BMW:n hon har idag har gått 19000 mil problemfritt.

Visst kan det hända.  men kollar du merparten av dom så är det bra trimmat o körts därefter. Har haft en del 9-5 o aldrig haft nåt med motor o låda på dom. Har många i kompiskretsen oxå o där har varit en där backen klydda vid tidiga mil.
Den siste hade gått 35000 mil med samma motor o låda.
Måste vara höjden av otur om både låda o motor rasa på dom miltalen.
O snack om dåliga låder har hängt med sen 99ans tid,
Hade alla saabar haft dåliga motorer o låder skulle det knappast rulla några. Hur många 9-5 innan 04 ser man inte dagligen.

Det är väl som vanligt bara de som har problem med bilen som hörs. Ingen skapar ju trådar om sina fungerande bilar för att berätta att de funkar.

4% av 9-5 98-03 drabbades av motorproblemen. Nu börjar de årgångarna bli så pass slitna att de säljs som 5-15k bilar, och så gamla bilar är alltid ett lotteri att köpa oavsett märke.

Växellådan hade ett konstruktionsproblem med backväxeln t o m -02. Att få en bil där lådan rasar och som dessutom är en på 25 där motorn rasar pga oisludge måste vara maximal otur. Notera att det finns en hel del bilar från de årsmodellerna som aldrig drabbades av växellådsproblemet.

Motorproblemen åtgärdade ju Saab, man kom ju både med en lösning som fungerade i o m nya vevhusventen, och man kompenserade de som drabbats.

Då är det i så fall värre att man använde "pappersturbon" GT17 på B205E och B205L i över 10 år. Den som kan rasa på 10-15k mil med helt original effekt. Den ingick INTE i den förlängda motorgarantin fastän turbon naturligtvis drabbas om bilen får oljebrist pga oilsludge. Saab hävdade att en rasad turbo i samband med oilsludge inte beror på oilsludge, vilket är riktigt ruttet även om vissa andra märken inte hade ersatt motorn heller. Det ter sig ju trots allt väldigt märkligt att byta ut en motor som rasat pga oilsludge-relaterad oljebrist med dålig smörjning och sedan i samma andetag häva ur sig att turboraset inte beror på låg oljenivå som härrör till samma ursprungsfel.

Senast redigerat av Andromeda (5 januari 2014)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
CABBE86
3 april 2022 · 2 Inlägg

Jag livar upp en gammal tråd😁
Saab ng9-3 2009
I min ägo sen augusti 2021
- byte slitage delar ok, skivor och belägg
- rost massa rost, lagad två gånger alla skärmar och lite på dörrar

Annars en riktit skön bil att köra startar i alla väder och går och låter som ett skött  kommer att modifiera och göras mycket med innan sommaren
- avställd just nu pga kärvt bromssystem och personliga skäl så orkar jag inte ta tag i detta just nu 😉
Men peppar peppar hoppas det fortsätter att gå bra, dyra reparationer är inget någon vill veta av 😁

Hamilton
3 april 2022 · 8 864 Inlägg

CABBE86 skrev:
Jag livar upp en gammal tråd😁
Saab ng9-3 2009
I min ägo sen augusti 2021
- byte slitage delar ok, skivor och belägg
- rost massa rost, lagad två gånger alla skärmar och lite på dörrar

Annars en riktit skön bil att köra startar i alla väder och går och låter som ett skött  kommer att modifiera och göras mycket med innan sommaren
- avställd just nu pga kärvt bromssystem och personliga skäl så orkar jag inte ta tag i detta just nu 😉
Men peppar peppar hoppas det fortsätter att gå bra, dyra reparationer är inget någon vill veta av 😁

Lagat rost 2 gånger sedan 2021, måste vara den sämsta lagningen om det inte håller längre.

Fotograf på tierpidag.se
CABBE86
3 april 2022 · 2 Inlägg

Hamilton skrev:

CABBE86 skrev:
Jag livar upp en gammal tråd😁
Saab ng9-3 2009
I min ägo sen augusti 2021
- byte slitage delar ok, skivor och belägg
- rost massa rost, lagad två gånger alla skärmar och lite på dörrar

Annars en riktit skön bil att köra startar i alla väder och går och låter som ett skött  kommer att modifiera och göras mycket med innan sommaren
- avställd just nu pga kärvt bromssystem och personliga skäl så orkar jag inte ta tag i detta just nu 😉
Men peppar peppar hoppas det fortsätter att gå bra, dyra reparationer är inget någon vill veta av 😁

Lagat rost 2 gånger sedan 2021, måste vara den sämsta lagningen om det inte håller längre.

Ja absolut det var innan vi visste hur man gjorde, men innan var det inte lagat och det var ett jävla dåligt rostskydd😥

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang