6417
Sök

Konstigt motorstopp eller vad man ska kalla det?

Non stop driving
402 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
när jag är ute och kör så med min 850 t5. när jag gasa på för fullt så kan bilen bara precis som den stendör för en 10dels sekund och sen bara hoppa igång igen. väldigt konstigt. gjorde det idag när jag var ute och körde. kan inte fatta vad det är. sen svajar laddtrycket oxå men det är väl magnetventilen antar jag.

Non stop driving - kör tills bränslet är slut.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
24 september 2012
Laddtrycksvakten som går in och stryper ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Non stop driving
402 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Laddtrycksvakten som går in och stryper ??

är det magnetventilen? eller vilken är det laddtrycksvakten?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
24 september 2012
"Laddtrycksvakten" är en funktion som finns i dom flesta turbo-bilar och den kan vara antingen mekanisk eller elektronisk.

Den bryter antingen laddtrycket eller soppan när bilen riskerar att överladda.

Magnetventilen är en ventil som laddtrycksvakten kan använda för att dumpa laddtrycket och inte laddtrycksvakten i sig. Den funktionen är väl helt elektronisk på en såpass ny bil och bör därför bara vara en del av programvaran i styrboxen.

Kolla så att inga vakuumslangar är spruckna eller har hoppat av så att bilen drar tjuvluft.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Non stop driving
402 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
"Laddtrycksvakten" är en funktion som finns i dom flesta turbo-bilar och den kan vara antingen mekanisk eller elektronisk.

Den bryter antingen laddtrycket eller soppan när bilen riskerar att överladda.

Magnetventilen är en ventil som laddtrycksvakten kan använda för att dumpa laddtrycket och inte laddtrycksvakten i sig. Den funktionen är väl helt elektronisk på en såpass ny bil och bör därför bara vara en del av programvaran i styrboxen.

Kolla så att inga vakuumslangar är spruckna eller har hoppat av så att bilen drar tjuvluft.

okej. tack för ett bra svar. så då är laddtrycksvakten elektronisk på min bil är en 97. ja känns isf. som den styrper bensinen för den tvärdör. den är ju inte chippad eller något än. slangarna till och från magnetventilen är nya kan man säga och dom har jag tagit bort och satt dit igen ett par gånger.

Sök