Hur är polisen i eran stad?

eatorb
24 september 2012 · 204 Inlägg

Tjenare!


Kanske redan finns någon liknande tråd uppe här redan, men i vilket fall så undrar jag hur polisen beter sig i eran stad?
Går dom att komma överens med?
Stoppar dom bilar hej vilt som inte ser original ut och ger flygande eller tar dom enbart de som "beter" sig illa ute på gator och torg?

Iallafall i min stad har jag fått känslan av att det bara blir värre och värre, puttra runt med kapat och japs kommer man inte långt på även fast man sköter sig bra.


Mvh// Eatorb

joakim89
24 september 2012 · 1 265 Inlägg

Trimmade bilar stoppar dom inte så ofta om dom  nu inte vrålar mkt.
Polisen här är mer efter
Epor och mopeder. kryllar av epor här.
Halvljus och dimljus, även parkering i extraljus.
Tonade främre sidorutor.
Annars är dom ganska lugna

Senast redigerat av joakim89 (24 september 2012)

OpelP1
24 september 2012 · 1 412 Inlägg

I Karlstad och runtomkring är dom okej tycker jag, har mest blivit stoppad i kontroller med firmabilen dock sedan jag slutade åka A-traktor.
Men dom har varit trevliga och seriösa.

Närmar man sig Örebro så är det j-vligt mycket kontroller tycker jag och dom känns lite strängare men fortfarande trevliga.

Har aldrig blivit stoppad med en privat bil, men det är väl kanske för att dom brukar vara i hyffsat skick och ha lagliga lampor och däck.

Fast när jag hade min svarta BMW E39 så trodde grannarna att det var tjuvar som åkte runt innan dom förstod att det var jag, den bilen var nog bara en tidsfråga innan jag hade blivit stoppad i. big_smile

Senast redigerat av OpelP1 (24 september 2012)

JFfoto
24 september 2012 ·

Det är ju från person till person hur man är? bara för man åker över en gräns till ett annat län är ju inte människorna annorlunda?

Caffe
24 september 2012 · 1 436 Inlägg

Tycker polisen härikring är okej, förutom en gubbe. Han är helt rabiat och typ ökänd för att han hatar allt som har med bilar att göra (eller i alla fall allt på bilar som inte sitter där från fabrik). Han är en sån som skulle kunna ge en ombesiktning för att man bytt växelspaksknopp på en helbilsgodkänd bil.

Sedan är det klart, poliskultingarna kan vara lite träliga men de vill väl hävda sig.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
mb_pucken
24 september 2012 · 5 087 Inlägg

här i hedemora är dom oftast ganska trevliga:-) i alla fall mot mig:-) dom är helt ok att ha och göra med över lag. känns som dom är hård mot dom hårda så att säga..  ;-) sällan jag blir stoppad för annat än blås kontroller och då är jag trevlig vilket oftast gör att man bemöts på samma sätt. även om ja skulle gjort nått bus så försöker jag vara glad och trevlig och då bemöts man på samma sätt:-) har även hjälpt polisen några gånger med div saker bla 3 rattfyllor så det har man nog igen lite i slutändan:-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
eatorb
24 september 2012 · 204 Inlägg

OpelP1 skrev:
I Karlstad och runtomkring är dom okej tycker jag, har mest blivit stoppad i kontroller med firmabilen dock sedan jag slutade åka A-traktor.
Men dom har varit trevliga och seriösa.

Närmar man sig Örebro så är det j-vligt mycket kontroller tycker jag och dom känns lite strängare men fortfarande trevliga.

Har aldrig blivit stoppad med en privat bil, men det är väl kanske för att dom brukar vara i hyffsat skick och ha lagliga lampor och däck.

Fast när jag hade min svarta BMW E39 så trodde grannarna att det var tjuvar som åkte runt innan dom förstod att det var jag, den bilen var nog bara en tidsfråga innan jag hade blivit stoppad i. big_smile

Kristinehamnspolisen i sej är rätt bra tycker jag (vissa), dock så är det väl när trafikpolisen från Karlstad rullar över till Kristinehamn med aspiranterna för att träna på flygande som det gäller att hålla sig stilla smile

OpelP1
24 september 2012 · 1 412 Inlägg

eatorb skrev:

OpelP1 skrev:
I Karlstad och runtomkring är dom okej tycker jag, har mest blivit stoppad i kontroller med firmabilen dock sedan jag slutade åka A-traktor.
Men dom har varit trevliga och seriösa.

Närmar man sig Örebro så är det j-vligt mycket kontroller tycker jag och dom känns lite strängare men fortfarande trevliga.

Har aldrig blivit stoppad med en privat bil, men det är väl kanske för att dom brukar vara i hyffsat skick och ha lagliga lampor och däck.

Fast när jag hade min svarta BMW E39 så trodde grannarna att det var tjuvar som åkte runt innan dom förstod att det var jag, den bilen var nog bara en tidsfråga innan jag hade blivit stoppad i. big_smile

Kristinehamnspolisen i sej är rätt bra tycker jag (vissa), dock så är det väl när trafikpolisen från Karlstad rullar över till Kristinehamn med aspiranterna för att träna på flygande som det gäller att hålla sig stilla smile

Ja då får man ta det lugnt. big_smile

IceEyes Varningar: För många..
24 september 2012 · 2 552 Inlägg

I Timrå är polisen ett sällsynt inslag, men vanligtvis väldigt trevliga och enkla att kommunicera med. Det krävs rätt mycket för att bli stoppad, åtminstone enligt mina erfarenheter.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Isaksson5 Ungdoms Räser
24 september 2012 · 425 Inlägg

i Luleå tycker jag de är ganska så mycket av paragrafryttare.
Stod och väntade på en kompis utanför olearys. Stängde av bilen (Farsans) och då tänds parkeringsljusen ett tag. Då kommer farbror blå i arg ton och ska läxa upp mig att jag inte får köra sådär. Sa då att jag stängt av bilen precis. Då blev han tyst..

De ska som komma och peta lite på vad de nu kan peta på!

Nybergrobin
24 september 2012 · 2 378 Inlägg

IceEyes skrev:
I Timrå är polisen ett sällsynt inslag, men vanligtvis väldigt trevliga och enkla att kommunicera med. Det krävs rätt mycket för att bli stoppad, åtminstone enligt mina erfarenheter.

Ändå har jag blivit stoppad 5 ggr sedan förra sommaren xD

Edit: Tycker personligen att polisen är väldigt trevlig mot mig men folk med epor eller trimmade bilar brukar inte alls tycka om dem ;P

Senast redigerat av Nybergrobin (24 september 2012)

sleepyoh
25 september 2012 · 1 319 Inlägg

Jag antar att du syftar på trafikpoliserna, och här i västerort är dom helt ok. Blivit stoppad allt för många gånger för den korta tid jag haft mitt körkort, och även fast jag har gjort något fel och blivit stoppad för detta, så har det resulterat i pratstunder med polisen ifråga sen har jag alltid fått åka därifrån utan större problem. Hur jag kan ha haft sån flax vet jag dock inte, till och med försökt köra ifrån dom en gång, gav upp jäkligt fort då dom var efter på 2 röda, dom var riktigt trevliga faktiskt, jag var ju ärlig och sa att jag försökte dra för att jag inte orkade bli stoppad igen, slutade med att dom bad mig stanna direkt nästa gång så slipper det bli som det blev.

Bilar som ser lite halvsunkiga ut, gamla 240-740 och sådant, då kan du räkna med att bli stoppad konstant. Ligger jäkligt mycket i ens eget bemötande också, jag försöker alltid att vara trevlig och korrekt, så länge som polisen är trevlig tillbaka. Det vinner man mycket på. Men vissa rövhål har man ju stött på, arroganta jäklar som kommer och hånar en och skrattar när dom frågar om bilen är laglig. Blev stoppad i firma bilen en gång, vanlig ford transit, ser ut som en caddy typ, den polismannen var väldigt sur och uppjagad för att jag hade ju bara B kort och bilen var ju en lastbil. (lb reggad men det är ju alla dom där).

Narkotikapoliserna är däremot inte alls lika trevliga, make till drygare fanskap till polis får man leta efter. Notera att jag inte hade någonting olagligt på mig eller hade gjort något fel, men blev ändå misstänkt för lite små grejer, som jag inte blev tagen för. Reddes ut på plats, men deras attityd var så enormt dålig att man undrade om dom fått käka kaktus till lunch. Man blir ju långt ifrån lika samarbetsvillig då.

Satt parkerad i bilen en gång och väntade på en kund, då kom det 2 konstaplar och knackade på rutan och undrade vad jag gjorde där, misstänksamma som tusan var dom. Kollade upp mig noga, lös med ficklampan i ögonen och undrade om jag var påverkad av något osv. Inte heller särskilt trevliga, än en gång hade jag inte gjort något och kunde fortsätta mitt arbete därefter, men man blev ju inte direkt bra behandlad av dom.

Kom på en till när vi blev visiterade på stranden en gång, var med några kompisar och hade druckit kanske 2-3 öl, fick en polisbricka uppkörd i ansiktet sen började dom rota igenom våra fickor direkt, tog iväg oss separat från varandra, frågade en jäkla massa frågor, lös i ansiktet med lampan och undrade vad vi hade ''tagit'' för något, gick igenom våra sms och bilder på telefonerna osv. Vi kom tillslut därifrån utan problem men dessa herrar hade ju inte gått något charmkurs så att säga.

Kom även att tänka på första gången man blev stoppad nu när man sitter och skriver en WoT, hade sladdat runt lite i en rondell och polisen såg detta och stoppade, jäääklar vad nervös jag var. Fick en riktig utskällning där, nervositeten var väl för att kortet skulle ryka då man endast haft det några dagar. Men även det gick bra.

Träffat många många poliser genom åren i flera olika situationer och nästan alla är trevliga och medgörliga, det som är synd är ju att när man träffar ett riktigt rövhål så får man taggarna utåt ett tag.

Senast redigerat av sleepyoh (25 september 2012)

_----------'
Extrazz En 5a är Livet.
25 september 2012 · 2 005 Inlägg

Här vi så fort de ser en BMW eller 740 så tar de fram laserpistolen eller vinkar in bilarna för kontroll. Det känns lite så att de väljer bilar. eller så?  sen om en BMW eller volvo tex har mer/mindre fel än någon annat bilmärke vet jag inte så varför inte ta alla andra bilar med?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Zazze SRF Performance
25 september 2012 · 188 Inlägg

Inga kommentarer smile

Mitt projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264015
Road Force One Sweden
Toyota Supra MK3 MA70 "Grisen" (1989)
Toyota Supra MK3 MA70 "AE86 on steroids" (1992)
Mobeerg carzy
25 september 2012 · 461 Inlägg

Zazze skrev:
Inga kommentarer smile

Då var det mycket nödvändigt o skriva ? smile

I Linköping är dom jävligt bra så länge man är trevlig, Går att prata ur sig i dom flesta situationer och dom är för de mesta väldigt trevliga tillbaka,allt handlar om hur man bemöter dom.

Team BSG
Zazze SRF Performance
25 september 2012 · 188 Inlägg

Mobeerg skrev:

Zazze skrev:
Inga kommentarer smile

Då var det mycket nödvändigt o skriva ? smile

I Linköping är dom jävligt bra så länge man är trevlig, Går att prata ur sig i dom flesta situationer och dom är för de mesta väldigt trevliga tillbaka,allt handlar om hur man bemöter dom.

Nej, men sättet poliserna här i stan uppträder när de hälsar på oss när vi kör streetrace är för bra för att förstöra smile

Mitt projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=264015
Road Force One Sweden
Toyota Supra MK3 MA70 "AE86 on steroids" (1992)
Toyota Supra MK3 MA70 "Grisen" (1989)
Mobeerg carzy
25 september 2012 · 461 Inlägg

Zazze skrev:

Mobeerg skrev:

Zazze skrev:
Inga kommentarer smile

Då var det mycket nödvändigt o skriva ? smile

I Linköping är dom jävligt bra så länge man är trevlig, Går att prata ur sig i dom flesta situationer och dom är för de mesta väldigt trevliga tillbaka,allt handlar om hur man bemöter dom.

Nej, men sättet poliserna här i stan uppträder när de hälsar på oss när vi kör streetrace är för bra för att förstöra smile

Okej.smile)

Här är dom oftast rätt schyssta ang race,så länge de sköts snyggt.

Team BSG
dadooo
25 september 2012 · 841 Inlägg

i värnamo är de lite si och så, de är schyssta så länge du e schysst men minsta lilla du gör så e dem dubbelt så jävliga tbx va ja förstår smile

Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
VWSmurfen Smurfen
25 september 2012 · 103 Inlägg

Vissa bilar är ju mer omtyckta av den generation som nyss tagit körkort. Oftast de som kör lite värre. Vi äldre har insett var man bör och var man skall leka eller köra fort eller vad man nu ska göra.

Har under mina 12 körkortsår blivit stoppad många gånger. Men är man bara trevlig så är oftast de oxå det. Och då bor jag i omtalade  Nyköping där alla säger att polisen är grinig och tar alla för allt. Har inte fått böter för mycket ja inte. Det mesta utanför Nyköping tyvärr.

Vw Freak...
Längtar till BUG RUN
risodlarn
25 september 2012 · 577 Inlägg

Jag har iaf tappat all respekt för polisen. Jag är trött på att höra från folk att man ogillar bara polisen när man sysslar med olagligheter o sen är man jävligt glad att de finns när man behöver dem. Jag har då aldrig haft nytta av polisen. Samt jag har aldrig hamnat i trubbel och jag har fått en böter för p-ljus.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang