Hur är polisen i eran stad?

Pim_Pim
25 september 2012 ·

MrTurbo skrev:
Vilken polis???

Haha håller med!

Blir aldrig stannad, oavsett vilken tid man är ute o åker!
smile

KolGruvan
25 september 2012 · 1 450 Inlägg

Ja är mycket medveten om de men har aldrig i hela mitt liv vart med om att någon i hela världen ryker på kortet i 12 månader,för fortkörning

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
MrTurbo Better than God \o/
25 september 2012 · 1 882 Inlägg

omegalover skrev:

xVolvo240x skrev:
De påstod ja inte, men va ju fan dom som tog det

Sant att poliserna tagit själva kortet ifrån dig men kör man fortare än gällande hastighet ska man räkna med konsekvenserna! Det gör jag varje gång jag kör över gällande hastighet, blivit av med kortet 2ggr och jag har tagit ordningsboten utan snack!! Ingen idé att tjafsa, man måste vara ärlig mot sig själv!

Här i stan är de ok,inget onödigt tjafs och hjälper en om man behöver det!

+1

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
patrikke
25 september 2012 · 1 749 Inlägg
Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
omegalover
25 september 2012 · 118 Inlägg

xVolvo240x skrev:
Ja är mycket medveten om de men har aldrig i hela mitt liv vart med om att någon i hela världen ryker på kortet i 12 månader,för fortkörning

Det är transportstyrelsen som beslutar om hur länge du blir utan kortet,INTE polisen!
Första gången jag blev utan kort blev det 2 månader och andra gången blev det 3 månader! Och en kompis till mig försökte köra ifrån och lyckades komma undan! Tills dagen efter, då kom polisen hem till honom. Han blev utan kortet i 9 månader! Transportstyrelsen väger in olika saker och beslutar om hur lång tid kortet ska dras! Så prata med de om varför det blev 12 månader!

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'
Skoda Yeti 1,4 tsi "Snyggo" (2015)
Volvo XC70 "Beast" (2011)
omegalover
25 september 2012 · 118 Inlägg

patrikke skrev:
De är som vanligt folk här.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15498943.ab

Det blev väl så pga av jobb de fått??

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'
Skoda Yeti 1,4 tsi "Snyggo" (2015)
Volvo XC70 "Beast" (2011)
KolGruvan
25 september 2012 · 1 450 Inlägg

Ja men polisen skriver ju till transportstyrelsen om vad ja har gjort så går dom efter de,

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
omegalover
25 september 2012 · 118 Inlägg

xVolvo240x skrev:
Ja men polisen skriver ju till transportstyrelsen om vad ja har gjort så går dom efter de,

Ja, precis, efter vad DU gjort. Inte vad polisen gjort! Släpp det och tänk positivt, nu kan du spara till något roligt till bilen under de 12 månader du är ledig även om det är väldigt låååång tid:)

När jag blev av med kortet första gången funderade jag på att ta mc-kort, men det hände aldrig. Kanske lika bra då jag var för ung för mc just då,hade säkert kört ihjäl mig!! Vem vet...

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'
Volvo XC70 "Beast" (2011)
Skoda Yeti 1,4 tsi "Snyggo" (2015)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 september 2012 · 14 056 Inlägg

Jag blir väl mest stoppad dagtid i firmabilen i kontroller där dom kollar nykterhet, däck och lysen och jag måste säga att alla har varit trevliga och lätta att skoja med så jag har inget ont mot dom. Har aldrig blivit stoppad i Vetten fast den låter ganska bra och ju är en sportbil. Jag tror oxå på tesen att har man rent mjöl i påsen behöver man inte vara rädd.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
werik
25 september 2012 · 144 Inlägg

Jag har då aldrig blivit stoppad här i Stockholm, trots mitt val av bil. Då har jag ändå avverkat drygt 2500 mil på 1 år. Sen lyckas jag alltid träffa på polisen när jag kör lagligt, med ett undantag då jag "blockerade" ytterfilen på e4 södergående med en hastighet på runt 110(90 som gäller), så kom det en målad bil utan blåljus och ljustutade - han skulle om helt enkelt smile

BMW 540i/5 E39 "OE plus" (1997)
BMW 528iAT (1998)
patrikke
25 september 2012 · 1 749 Inlägg

omegalover skrev:

patrikke skrev:
De är som vanligt folk här.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15498943.ab

Det blev väl så pga av jobb de fått??

Nej, men tror inte det var med flit, mer på fel vid pumpen eller något sånt.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
johan_dansk
25 september 2012 · 157 Inlägg

Här i krokarna är dom väldigt trevliga! Väldigt aktiva också, när det gäller laser och sånt.

Audi A4 1.8t Quattro
it_mutt Avstängd
25 september 2012 · 10 388 Inlägg

xVolvo240x skrev:
Ja men polisen skriver ju till transportstyrelsen om vad ja har gjort så går dom efter de,

Ja...dumma DUMMA polisen som sköter sitt jobb. Och duktiga du som kör för fort!

Eller hur det nu var...

- - - -

Träffat på poliser lite varstans i landet, och som de flesta säger så; bemöter man polisen vettigt, så är de vettiga tillbaka (oftast)

Gällande nyblivna, så tror jag det handlar om två saker; dels att de precis fått lära sig (lite som när man tar körkort "men så får man ju inte köra" typ) och då den nyligen infunna powerrushen. Men, även de trevligaste poliser har varit gröna och (säkerligen) jävliga en gång i tiden

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
sv3nss0n
25 september 2012 · 264 Inlägg

Tycker polisen är helt ok! låter dom en behålla lappen och skriva ner farten till 96 när man körde i 164 på 70 väg (som jag gjorde för 1,5år sedan, 4 månader med körkort) så har dom min respekt och tacksamhet iallafall! här omkring är dom trevliga oftast och bryr sig inte om små saker smile

Dodge B250 van "Nomad" (1989)
Pontiac Trans AM "471cui" (1975)
BMW 320D "Sportline" (2013)
KolGruvan
25 september 2012 · 1 450 Inlägg

A nått i den stilen...

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
risodlarn
26 september 2012 · 577 Inlägg

it_mutt skrev:

risodlarn skrev:
Jag har iaf tappat all respekt för polisen. Jag är trött på att höra från folk att man ogillar bara polisen när man sysslar med olagligheter o sen är man jävligt glad att de finns när man behöver dem. Jag har då aldrig haft nytta av polisen. Samt jag har aldrig hamnat i trubbel och jag har fått en böter för p-ljus.

Du har nytta av polisen varje dag, bara att du inte tänker på det då "nyttan" inte varit till dig "direkt".

Sen varför du tappat all respekt för polisen är ju, om än intressant, en annan femma

Jo för polisen är selektiva. Sen menar jag inte att vi borde avskaffa myndigheten men om de försvann i min stad så skulle de knappast märkas. Polisen i från grannstaden är vettiga o gör sitt jobb. Men i min stad som frågan var, slöserimed skattepengar. Finns massa exempel men då blire mycke text. De kortaste jag kan komma på är när jag var 15. Vi blev stannade 4 grabbar av 3 polisbilar o 6 man. Varför? Jo för en polis såg oss sparka på ogräs när vi gick över en grusplan. Sen har de egna tolkningar av skyltarmm Parkerar på övergångsställen med motiveringen " det är ok för om jag ser att det skulle köra ihop sig så är jag så flexibel så att jag kan flytta på mig"  o de låter småsint med när man ser polisen göra idiotgrejer varje dag så tröttnar man.
Sen är de allmänt otrevliga o tala med när man frågar saker. O jag är trevlig mot dem. SAMTLIGA är såhär.

Jag kan inte uttrycka i ord så att du eller någon annan ska förstå hur löjliga polisen är hHÄR utan att jag låter som en gnällig unge så du får helt enkelt tro mig.

Problemet är väll att polisen aldrig står för vad de säger eller gör. Det gör att jag tappar respekt. Sen att de inte ådstakommer något annat än o trakassera oss bilburna ungdommar som tillomed fått berömm i tidningen för att vi är skötsammast. Vi får ta all slit ändå. Detta är skrivet på min telefon o de ballar ur ibland. Hoppas jag gett dig en tydligare bild om.varför jag inte gillar våra poliser i min stad. Resten ärtrevliga o sen finns idioter inom alla kategorier förståss
Edit: jag är 19år gammal ftr

Senast redigerat av risodlarn (26 september 2012)

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
9Femma
26 september 2012 · 342 Inlägg

xVolvo240x skrev:
Jag själv hatar poliser och kommer alltid göra.. tog mitt kör kort på 12 månader när ja körde lite för fort...

xVolvo240x skrev:
Ja men polisen skriver ju till transportstyrelsen om vad ja har gjort så går dom efter de,

http://4.bp.blogspot.com/-L33K6qGOi04/T0-8hkJ8NMI/AAAAAAAAAqQ/eTOmZ8UAs-E/s1600/facepalm_implied.jpg

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
davel
26 september 2012 · 347 Inlägg

xVolvo240x skrev:
De påstod ja inte, men va ju fan dom som tog det

Haha det var nog det dummaste jag har hört på länge.
Allt var ju ditt fel och sen skyller du på polisen för att dom gör sitt jobb?

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Nybergrobin
26 september 2012 · 2 380 Inlägg

davel skrev:

xVolvo240x skrev:
De påstod ja inte, men va ju fan dom som tog det

Haha det var nog det dummaste jag har hört på länge.
Allt var ju ditt fel och sen skyller du på polisen för att dom gör sitt jobb?

Själv tycker jag polisen kan vara lite petig ibland men tex om man kör full eller åt helvete för fort så har man ändå förtjänat att åka dit enligt mig.

SletenmenGO Officiell Däcksparkare
26 september 2012 · 919 Inlägg

Polisen var riktigt otrevliga när man åkte epa, man körde olagligt(enligt dom) och det var flygande bess hela tiden. Nu när man åker personbil så bemöts man alltid nästan alltid av ett leende, sen om man får en böteslapp så är det på grund av att man gjort fel! Skulle jag få en böter för felaktigt ljus eller fortkörning hade jag blivit sur, på mig själv! För det är ju något man själv gör FEL! Sen att polisen här bara gett mig varningar och liknande är ju bara guld!

Sen kan man ju säga såhär, om man vet att man åker olagligt med något, så hatar man polisen om man fastnar. Men jag kör ju en bil som inte har något att anmärka på, så varför ska man vara rädd?

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang