Vad har du haft för problem med din AUDI?

beppizh
2 maj 2017 · 328 Inlägg

Lesley_F skrev:
Hallå alla.
Såg den här tråden nu och kände att jag måste berätta om min A6 2005.
På 1 år har jag bytt; kamkedja med spännare, stabiliseringsstag fram, 3 bromsok och laddningsrelä. Har ett konstigt elfel någonstans. Ibland drar den ur batteriet. Måste då koppla loss en batteripol och sätta tillbaka den. Fjäderbenslager fram. Läcker servoolja. Inte åtgärdat än.
Rost på alla fyra dörrar. Rost på hela ytan på bagageluckan där man öppnar, vid regskylt belysningen. Rostfläck på taket. Rost i alla fyra hjulhus.
Har faktiskt aldrig haft så här mycket problem med en bil förut. Man får räkna med slitage på vissa grejor, visst, men tex kammen är känt, och dyrt och audi vägrar erkänna fel. Blev nekad rostlagning trots att man erkände att det var fel vid tillverkningen. Efter en massa bråk fixade de 2 av 4 dörrar. Inget annat. Rekommenderar inte denna bil. Bara lagningen av kamkedjan gick på 44000. Skulle gått på runt 90000 hos vag.
Det är mina erfarenheter.

Låter som det är någon väldigt okunnig självfixare som har ägt bilen innan dig?

caromania Forummoderator
2 maj 2017 · 9 296 Inlägg

Lesley_F skrev:
Hallå alla.
Såg den här tråden nu och kände att jag måste berätta om min A6 2005.
På 1 år har jag bytt; kamkedja med spännare, stabiliseringsstag fram, 3 bromsok och laddningsrelä. Har ett konstigt elfel någonstans. Ibland drar den ur batteriet. Måste då koppla loss en batteripol och sätta tillbaka den. Fjäderbenslager fram. Läcker servoolja. Inte åtgärdat än.
Rost på alla fyra dörrar. Rost på hela ytan på bagageluckan där man öppnar, vid regskylt belysningen. Rostfläck på taket. Rost i alla fyra hjulhus.
Har faktiskt aldrig haft så här mycket problem med en bil förut. Man får räkna med slitage på vissa grejor, visst, men tex kammen är känt, och dyrt och audi vägrar erkänna fel. Blev nekad rostlagning trots att man erkände att det var fel vid tillverkningen. Efter en massa bråk fixade de 2 av 4 dörrar. Inget annat. Rekommenderar inte denna bil. Bara lagningen av kamkedjan gick på 44000. Skulle gått på runt 90000 hos vag.
Det är mina erfarenheter.

Hur långt har den gått?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
CONCUSSUS
11 maj 2017 · 10 Inlägg

Fy fan. Tänkt köpa en A5 nästa år då det är en utav mina drömbilar. Denna tråd ger mig mardrömmar dock. Läst så mycket överallt om dyra problem med audis. Förstår inte hur så pass dyra bilar och nya kan krångla så mycket!?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 maj 2017 · 17 477 Inlägg

CONCUSSUS skrev:
Fy fan. Tänkt köpa en A5 nästa år då det är en utav mina drömbilar. Denna tråd ger mig mardrömmar dock. Läst så mycket överallt om dyra problem med audis. Förstår inte hur så pass dyra bilar och nya kan krångla så mycket!?

Har varit moderator på forumet rätt många år nu. Sett sjukt många trådar om strul med dessa premiumvagnar. Jag lär då inte köpa någon...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
amazinjoey
11 maj 2017 · 1 139 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

CONCUSSUS skrev:
Fy fan. Tänkt köpa en A5 nästa år då det är en utav mina drömbilar. Denna tråd ger mig mardrömmar dock. Läst så mycket överallt om dyra problem med audis. Förstår inte hur så pass dyra bilar och nya kan krångla så mycket!?

Har varit moderator på forumet rätt många år nu. Sett sjukt många trådar om strul med dessa premiumvagnar. Jag lär då inte köpa någon...

Vilka märken hade du köpt då ? smile Själv väljer jag svenskt och toyota...

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 maj 2017 · 17 477 Inlägg

amazinjoey skrev:

Hybridsmurfen skrev:

CONCUSSUS skrev:
Fy fan. Tänkt köpa en A5 nästa år då det är en utav mina drömbilar. Denna tråd ger mig mardrömmar dock. Läst så mycket överallt om dyra problem med audis. Förstår inte hur så pass dyra bilar och nya kan krångla så mycket!?

Har varit moderator på forumet rätt många år nu. Sett sjukt många trådar om strul med dessa premiumvagnar. Jag lär då inte köpa någon...

Vilka märken hade du köpt då ? smile Själv väljer jag svenskt och toyota...

Tjejen kör en Toyota Prius och den närmar sig 18000 mil. Bytt en fjäder och startbatteriet på den. Vi kör den så mycket som möjligt. Ska rulla tills hjulen ramlar av. På grund av bilbrist kör jag vår Chrysler 300C cirka 20 mil om dagen i nuläget. Köpte den ny 2009. Går som en klocka den med. Bytt en ljusmodul (någon datagrej men garantin tog den).

Vad du ska köpa vet ju inte jag? Men ska du ha en fet bil så undvik allt som tillverkats av VAG. Bjuder på en dagsfärsk bild på pendlarsläden:

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-1b3bd3b501beeae75f842ec19d5fb502.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
rcy
11 maj 2017 · 1 705 Inlägg

A6 Allroad -02, en bil jag verkligen hatar.
En lång lista med diverse skumma elfel, bromsok, galvsläpp, rutor som ramlar ner i dörren, krånglande xenon-helljus och massor med andra fel. Det enda alla felen har gemensamt är att så fort du behöver köpa nya delar för att åtgärda dom så blir det absurt dyrt.

Jag önskar verkligen att jag kunde ge bilen ett bättre omdöme för dom få gånger allt fungerar så är det verkligen en trevlig bil. Jag trivs verkligen i den, man sitter bra och fyrhjulsdriften, den starka motorn och dom lite större hjulen ger en känslan av att vara ostoppbar.
Men den absurt höga ägandekostnaden och tvivelaktiga kvalitén på i princip allting gör att jag måste avråda alla från att köpa en, såvida ni inte är multimiljardär med masochistiska dragningar.

Det fascinerande är att innan jag köpte en Audi så fick jag enbart höra hur bra dom var och hur nöjd alla ägare är, men nu när jag är "med i klubben" så får jag konstant höra saker i stil med att "men det där går jämt sönder" eller " det där händer på alla" och "det är sviiiiiiiindyrt att laga det där". Helt plötsligt har varenda Audi-ägare sin egen gigantiska lista med alla fel dom har haft på bilen, men om en "utomstående" frågar så är Audi fortfarande världens bästa bil och dom har aldrig haft några som helst problem. Fascinerande, minst sagt.
Dom säger att Saab-ägare är fanatiska, men den sekt-känsla som finns bland Audi-ägare är i en helt annan klass. big_smile

Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
Saab 9-3 "svarten" (2004)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 maj 2017 · 17 477 Inlägg

rcy skrev:
A6 Allroad -02, en bil jag verkligen hatar.
En lång lista med diverse skumma elfel, bromsok, galvsläpp, rutor som ramlar ner i dörren, krånglande xenon-helljus och massor med andra fel. Det enda alla felen har gemensamt är att så fort du behöver köpa nya delar för att åtgärda dom så blir det absurt dyrt.

Jag önskar verkligen att jag kunde ge bilen ett bättre omdöme för dom få gånger allt fungerar så är det verkligen en trevlig bil. Jag trivs verkligen i den, man sitter bra och fyrhjulsdriften, den starka motorn och dom lite större hjulen ger en känslan av att vara ostoppbar.
Men den absurt höga ägandekostnaden och tvivelaktiga kvalitén på i princip allting gör att jag måste avråda alla från att köpa en, såvida ni inte är multimiljardär med masochistiska dragningar.

Det fascinerande är att innan jag köpte en Audi så fick jag enbart höra hur bra dom var och hur nöjd alla ägare är, men nu när jag är "med i klubben" så får jag konstant höra saker i stil med att "men det där går jämt sönder" eller " det där händer på alla" och "det är sviiiiiiiindyrt att laga det där". Helt plötsligt har varenda Audi-ägare sin egen gigantiska lista med alla fel dom har haft på bilen, men om en "utomstående" frågar så är Audi fortfarande världens bästa bil och dom har aldrig haft några som helst problem. Fascinerande, minst sagt.
Dom säger att Saab-ägare är fanatiska, men den sekt-känsla som finns bland Audi-ägare är i en helt annan klass. big_smile

De som tycker att bilarna är "fin skit" brukar hojta handhavandefel när de går sönder. Men de blir en allt mindre skara... När man står hos bilhandlaren och ska byta in pisset och de vägrar brukar det gå upp ett ljus.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
maharadjan
11 maj 2017 · 15 Inlägg

rcy skrev:
A6 Allroad -02, en bil jag verkligen hatar.
En lång lista med diverse skumma elfel, bromsok, galvsläpp, rutor som ramlar ner i dörren, krånglande xenon-helljus och massor med andra fel. Det enda alla felen har gemensamt är att så fort du behöver köpa nya delar för att åtgärda dom så blir det absurt dyrt.

Jag önskar verkligen att jag kunde ge bilen ett bättre omdöme för dom få gånger allt fungerar så är det verkligen en trevlig bil. Jag trivs verkligen i den, man sitter bra och fyrhjulsdriften, den starka motorn och dom lite större hjulen ger en känslan av att vara ostoppbar.
Men den absurt höga ägandekostnaden och tvivelaktiga kvalitén på i princip allting gör att jag måste avråda alla från att köpa en, såvida ni inte är multimiljardär med masochistiska dragningar.

Det fascinerande är att innan jag köpte en Audi så fick jag enbart höra hur bra dom var och hur nöjd alla ägare är, men nu när jag är "med i klubben" så får jag konstant höra saker i stil med att "men det där går jämt sönder" eller " det där händer på alla" och "det är sviiiiiiiindyrt att laga det där". Helt plötsligt har varenda Audi-ägare sin egen gigantiska lista med alla fel dom har haft på bilen, men om en "utomstående" frågar så är Audi fortfarande världens bästa bil och dom har aldrig haft några som helst problem. Fascinerande, minst sagt.
Dom säger att Saab-ägare är fanatiska, men den sekt-känsla som finns bland Audi-ägare är i en helt annan klass. big_smile

Fast den där känslan finns väl inom alla bilmärken? Att när man ska köpa är det tjo och tjim och när man är "med i klubben" är det "men den där går jämt sönder"? Att säga att man ska undvika allt som är tillverkat av VAG är löjligt.

jaka54
11 maj 2017 · 5 729 Inlägg

Hej!
Det  är väl så att "hälsan tiger still".
Har man fel på bilen skriver man gärna och klagar ,ex på siten "Nodic Audi".
Har man inga fel så skriver man inte alls.
Eftersom det är så många som gillar Audi (det fins en jäkla massa av dem ute på vägarna) så måste det i rimlighetens namn också finnas de bilar som har en del fel.
Sen instämmer jag (trots att jag kör Audi och bara tittar efter nyare Audi på ex Blocket)) att det finns bilmärken som är bättre när det gäller "hållbarhet" som ex Toyota.

När det gäller min gamla Audi 100 Avant 2,0E från -89 så byter jag en del grejer nästan varje år, nu senast bränslepumpen (Bosch) då den jag satte dit i fjol (Biltema pump) började låta lite.
Senare i maj är det dags att ta bort styrväxeln då damasken har spruckit och byte av en P-ände då gummit spruckit. Ska också byta bromsregulator (inte nödvändigt men jag vill ha bilen i perfekt skick) plus lite blästring och bättringsmålning.


https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-cafc88a4df7ed693778435c853ae24d8.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/192/191993/191993-bbe0b25da74c97acfbe0f773b1e7c6a9.jpg

Senast redigerat av jaka54 (11 maj 2017)

rcy
11 maj 2017 · 1 705 Inlägg

maharadjan skrev:

rcy skrev:
A6 Allroad -02, en bil jag verkligen hatar.
En lång lista med diverse skumma elfel, bromsok, galvsläpp, rutor som ramlar ner i dörren, krånglande xenon-helljus och massor med andra fel. Det enda alla felen har gemensamt är att så fort du behöver köpa nya delar för att åtgärda dom så blir det absurt dyrt.

Jag önskar verkligen att jag kunde ge bilen ett bättre omdöme för dom få gånger allt fungerar så är det verkligen en trevlig bil. Jag trivs verkligen i den, man sitter bra och fyrhjulsdriften, den starka motorn och dom lite större hjulen ger en känslan av att vara ostoppbar.
Men den absurt höga ägandekostnaden och tvivelaktiga kvalitén på i princip allting gör att jag måste avråda alla från att köpa en, såvida ni inte är multimiljardär med masochistiska dragningar.

Det fascinerande är att innan jag köpte en Audi så fick jag enbart höra hur bra dom var och hur nöjd alla ägare är, men nu när jag är "med i klubben" så får jag konstant höra saker i stil med att "men det där går jämt sönder" eller " det där händer på alla" och "det är sviiiiiiiindyrt att laga det där". Helt plötsligt har varenda Audi-ägare sin egen gigantiska lista med alla fel dom har haft på bilen, men om en "utomstående" frågar så är Audi fortfarande världens bästa bil och dom har aldrig haft några som helst problem. Fascinerande, minst sagt.
Dom säger att Saab-ägare är fanatiska, men den sekt-känsla som finns bland Audi-ägare är i en helt annan klass. big_smile

Fast den där känslan finns väl inom alla bilmärken? Att när man ska köpa är det tjo och tjim och när man är "med i klubben" är det "men den där går jämt sönder"? Att säga att man ska undvika allt som är tillverkat av VAG är löjligt.

Nej, där håller jag inte alls med faktiskt. Fråga på ett Saab-forum om köpråd och du kommer att få en lista med precis varenda problem just den modellen lider av, och inte sällan till och med avrådas från att köpa en. BMW-fanatiker erkänner ofta dom svaga punkter som finns och att deras bilar är dyra att äga. Volvo-fanatiker hävdar alltid att Volvo är det bästa som någonsin tillverkats, men är sällan sena att erkänna vilka modeller som är mindre bra och vilka problem som finns.
Nej, det är faktiskt enbart hos Audi som jag upplevt den där "ofelbarheten", allt är precis perfekt och krånglar aldrig någonsin, och det finns ingenting i världen som är bättre än Audi. Trots att man haft en lista med fel som är längre än kinesiska muren och den lokala verkstaden tar din lön via autogiro, så är Audi ändå det bästa som finns.
Givetvis generaliserar jag grovt nu, men det tror jag alla förstår.

Att man ska undvika allt som är tillverkat av VAG får stå för dig, något sådant påstående har jag aldrig gjort. Dock finner jag det inte alls särskilt löjligt. VAG är en koncern som styrs uppifrån, finns det problem i koncernen så är risken stor att det drabbar samtliga märken inom koncernen.
Men som sagt, det var du som sa det, inte jag.

panda666
11 maj 2017 · 4 250 Inlägg

Vilken fin tråd! kanske ska öppna en likadan med problem hos Bmw och Merca nästa gång? vad tycks? Samt volvo osv, blir ju väldigt lärorikt,

På jobbet ser vi dessa problem med audi, och det är moderna audi nu 2012++modeller. Har fått gnäll från kunder där deras hjullager låter för jävligt redan vid 5000mil. Dåliga urtrampningslager på lågmilare, automat lådor som låter illa, nästan som Dsg kanske? sj har jag lagt märke till att nästan varenda audi ja suttit i har missljud i kupe fläkten. Men gillar skarpt a6 3.0tdi från 2013/2014++ fina bilar.

Evildan
11 maj 2017 ·

panda666 skrev:
Vilken fin tråd! kanske ska öppna en likadan med problem hos Bmw och Merca nästa gång? vad tycks? Samt volvo osv, blir ju väldigt lärorikt,

På jobbet ser vi dessa problem med audi, och det är moderna audi nu 2012++modeller. Har fått gnäll från kunder där deras hjullager låter för jävligt redan vid 5000mil. Dåliga urtrampningslager på lågmilare, automat lådor som låter illa, nästan som Dsg kanske? sj har jag lagt märke till att nästan varenda audi ja suttit i har missljud i kupe fläkten. Men gillar skarpt a6 3.0tdi från 2013/2014++ fina bilar.

Finns redan skapade trådar om BMW, MB och Volvo. Någon av dom vill jag minnas blev stängd pga ivrare av märket tråden handlade om blev ruskigt otrevliga, men Merca och Volvo-tråden går nog att hitta tillsammans med SAAB-tråden och Ford-tråden.

panda666
11 maj 2017 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:
Vilken fin tråd! kanske ska öppna en likadan med problem hos Bmw och Merca nästa gång? vad tycks? Samt volvo osv, blir ju väldigt lärorikt,

På jobbet ser vi dessa problem med audi, och det är moderna audi nu 2012++modeller. Har fått gnäll från kunder där deras hjullager låter för jävligt redan vid 5000mil. Dåliga urtrampningslager på lågmilare, automat lådor som låter illa, nästan som Dsg kanske? sj har jag lagt märke till att nästan varenda audi ja suttit i har missljud i kupe fläkten. Men gillar skarpt a6 3.0tdi från 2013/2014++ fina bilar.

Finns redan skapade trådar om BMW, MB och Volvo. Någon av dom vill jag minnas blev stängd pga ivrare av märket tråden handlade om blev ruskigt otrevliga, men Merca och Volvo-tråden går nog att hitta tillsammans med SAAB-tråden och Ford-tråden.

det var tråkigt, får skapa en ny då och då får vi lova att vara trevliga mot varandra. Tror att vi grejar det den här gången, är ganska nyfiken på o höra vad folk har för problem. Jag har sj ett par problem hit och dit en som var väldigt alvarlig och resten slitdelar/mindre fel. Men intressant endå.

Senast redigerat av panda666 (11 maj 2017)

trubbelturbo
11 maj 2017 · 1 460 Inlägg

Jag vill minnas att det finns en SAAB-tråd. Och om jag inte minns fel var en viss medlem väldigt "aktiv" där wink

Senast redigerat av trubbelturbo (11 maj 2017)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
panda666
11 maj 2017 · 4 250 Inlägg

trubbelturbo skrev:
Jag vill minnas att det finns en SAAB-tråd. Och om jag inte minns fel var en viss medlem väldigt "aktiv" där wink

nu måste vi se framåt och inte tänka på för mycket vad som hände för längesen eller hur;)? fula grejer har sagts och påpekats, nu ska vi alla vara gentlemen och diskutera som vuxna människor;)

ska strax öppna tråden och då vill jag helst att vi alla samsas och är goda vänner.

Jokabsson
11 maj 2017 · 1 176 Inlägg

Audi A3 -00 1.8T

En vecka efter inköp lossnade motorn från ett fäste (dåligt iskruvade bultar?) och pajade även kamremmen som fick bytas tillsammans med vattenpumpen. Detta kalaset gick på 5000kr (billigt!!)
I samma bil kärvade en fönsterhiss. Det var bara att plocka isär dörren och pilla lite med vajern så gick den igång igen.
Handbromsvajern måste smörjas då den börjar kärva en gång om året ungefär. Startmotorn har gått på den men annars rullar den än idag, även om den har varit i diket och vänt med tungt släp. Efter dikeskörningen gick två fjädrar (bak) av och då byttes även fjädrarna fram.

En riktig kämpe som har gått ca 5000 mil sedan jag ägde den. Idag är det min far som har den.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
Unleash
11 maj 2017 · 370 Inlägg

CONCUSSUS skrev:
Fy fan. Tänkt köpa en A5 nästa år då det är en utav mina drömbilar. Denna tråd ger mig mardrömmar dock. Läst så mycket överallt om dyra problem med audis. Förstår inte hur så pass dyra bilar och nya kan krångla så mycket!?

köp en A5a, VAG säljer mer bilar än någonsin så något gör dom bra.
Sen kan man undra om inte grabbarna som ägnar sig åt att klankar ner på Audi
är såna som inte har råd med dessa premium vagnar.

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
maharadjan
11 maj 2017 · 15 Inlägg

rcy skrev:

maharadjan skrev:

rcy skrev:
A6 Allroad -02, en bil jag verkligen hatar.
En lång lista med diverse skumma elfel, bromsok, galvsläpp, rutor som ramlar ner i dörren, krånglande xenon-helljus och massor med andra fel. Det enda alla felen har gemensamt är att så fort du behöver köpa nya delar för att åtgärda dom så blir det absurt dyrt.

Jag önskar verkligen att jag kunde ge bilen ett bättre omdöme för dom få gånger allt fungerar så är det verkligen en trevlig bil. Jag trivs verkligen i den, man sitter bra och fyrhjulsdriften, den starka motorn och dom lite större hjulen ger en känslan av att vara ostoppbar.
Men den absurt höga ägandekostnaden och tvivelaktiga kvalitén på i princip allting gör att jag måste avråda alla från att köpa en, såvida ni inte är multimiljardär med masochistiska dragningar.

Det fascinerande är att innan jag köpte en Audi så fick jag enbart höra hur bra dom var och hur nöjd alla ägare är, men nu när jag är "med i klubben" så får jag konstant höra saker i stil med att "men det där går jämt sönder" eller " det där händer på alla" och "det är sviiiiiiiindyrt att laga det där". Helt plötsligt har varenda Audi-ägare sin egen gigantiska lista med alla fel dom har haft på bilen, men om en "utomstående" frågar så är Audi fortfarande världens bästa bil och dom har aldrig haft några som helst problem. Fascinerande, minst sagt.
Dom säger att Saab-ägare är fanatiska, men den sekt-känsla som finns bland Audi-ägare är i en helt annan klass. big_smile

Fast den där känslan finns väl inom alla bilmärken? Att när man ska köpa är det tjo och tjim och när man är "med i klubben" är det "men den där går jämt sönder"? Att säga att man ska undvika allt som är tillverkat av VAG är löjligt.

Nej, där håller jag inte alls med faktiskt. Fråga på ett Saab-forum om köpråd och du kommer att få en lista med precis varenda problem just den modellen lider av, och inte sällan till och med avrådas från att köpa en. BMW-fanatiker erkänner ofta dom svaga punkter som finns och att deras bilar är dyra att äga. Volvo-fanatiker hävdar alltid att Volvo är det bästa som någonsin tillverkats, men är sällan sena att erkänna vilka modeller som är mindre bra och vilka problem som finns.
Nej, det är faktiskt enbart hos Audi som jag upplevt den där "ofelbarheten", allt är precis perfekt och krånglar aldrig någonsin, och det finns ingenting i världen som är bättre än Audi. Trots att man haft en lista med fel som är längre än kinesiska muren och den lokala verkstaden tar din lön via autogiro, så är Audi ändå det bästa som finns.
Givetvis generaliserar jag grovt nu, men det tror jag alla förstår.

Att man ska undvika allt som är tillverkat av VAG får stå för dig, något sådant påstående har jag aldrig gjort. Dock finner jag det inte alls särskilt löjligt. VAG är en koncern som styrs uppifrån, finns det problem i koncernen så är risken stor att det drabbar samtliga märken inom koncernen.
Men som sagt, det var du som sa det, inte jag.

Haha, det var rolig läsning faktiskt smile Jag har dock inte märkt av det så som du gjort, varför vet jag faktiskt inte, så jag håller inte alls med. Tycker att dom flesta är bra på att påpeka bristerna innan man köper. Sen syftade jag inte på dig när jag citerade att man ska undvika VAG. Intressant synpunkt dock, kul med hur folk uppfattar andra ägare. Ska jag bidra med något konkret till tråden så drog min bil olja (0,62l/100mil), var givetvis medveten om att problemen fanns hos vissa av dessa TFSI motorer men chansade och köpte ändå. Polarn köpte sin en månad efter och klarade sig undan. Kolvar och vevhus m.m är bytta nu och garantin tog allt, 3 dagar sen var problemet löst smile

CONCUSSUS
11 maj 2017 · 10 Inlägg

Unleash skrev:

CONCUSSUS skrev:
Fy fan. Tänkt köpa en A5 nästa år då det är en utav mina drömbilar. Denna tråd ger mig mardrömmar dock. Läst så mycket överallt om dyra problem med audis. Förstår inte hur så pass dyra bilar och nya kan krångla så mycket!?

köp en A5a, VAG säljer mer bilar än någonsin så något gör dom bra.
Sen kan man undra om inte grabbarna som ägnar sig åt att klankar ner på Audi
är såna som inte har råd med dessa premium vagnar.

Jo det du säger stämmer. Men samtidigt så kan man inte förneka att man läser betydligt mer om Audis än t.ex BMW och Mercedes som ändå räknas i samma klass? Jag vill ju egentligen ha en elbil, men tycker inte utbudet är så hett just nu. Har tänkt att jag köper en bil nästa år och har den iaf 5år och köper en elbil efter det. Såg audis sportback e tron koncept förut. Den bilen tog direkt platsen från rs7 som min absoluta drömbil. Perfektion är allt jag kan säga. Den kommer dock släppas 2019 och lär kosta över miljonen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang