Köpråd Subaru Legacy -94

twin_cam Smålänning
25 september 2012 · 7 877 Inlägg

Någon som har erfarenheter av den gamla modellen?

Det jag vet om dom är att dom rostar utan nåd och har dåliga växellådor, sen är det väl inte den vackraste bilen heller. smile

Men vart ska man kolla rost, som alla japanpeser, DVS överallt eller finns speciella ställen?

På vilket sätt är växellådorna dåliga Den jag kollar på är en 2,0 116 hk, säkert skitslö, men i alla fall, vad är dåligt i växellådan?

Dritsäkerheten bör vara på topp som alla japaneser, därför jag vill ha en sån som vinteråk.
Men finns det något speciellt med motor/drivlina man ska se upp med, förutom att kamremmen ska bytas då och då?

Har ni bättre tips? Fyrhjulsdrift krav, och hög dragvikt är mycket bra om det är.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Dawnofhonda
25 september 2012 · 587 Inlägg

twin_cam skrev:
Någon som har erfarenheter av den gamla modellen?

Det jag vet om dom är att dom rostar utan nåd och har dåliga växellådor, sen är det väl inte den vackraste bilen heller. smile

Men vart ska man kolla rost, som alla japanpeser, DVS överallt eller finns speciella ställen?

På vilket sätt är växellådorna dåliga Den jag kollar på är en 2,0 116 hk, säkert skitslö, men i alla fall, vad är dåligt i växellådan?

Dritsäkerheten bör vara på topp som alla japaneser, därför jag vill ha en sån som vinteråk.
Men finns det något speciellt med motor/drivlina man ska se upp med, förutom att kamremmen ska bytas då och då?

Har ni bättre tips? Fyrhjulsdrift krav, och hög dragvikt är mycket bra om det är.

du ska åxo va noga med elen kolla allt el å gärna prova flera gg. Kolla såna grejor som bromsar,ABS,kolla skivor runt om. Men dåliga V-låder det kan jag inte svara på men jag har kört ett par japanare å oftas har synk ringarna på 2-växel slutat fungera när lådan är kall.

CalibraNr1
25 september 2012 · 26 Inlägg

En Opel Frontera skulle du ha wink

Dawnofhonda
25 september 2012 · 587 Inlägg

CalibraNr1 skrev:
En Opel Frontera skulle du ha wink

nej han ska köpa bil inte dynga big_smile

CalibraNr1
25 september 2012 · 26 Inlägg

Är iaf inte upprostade.. Men kanske lite större bil än va du tänkt dig..

twin_cam Smålänning
26 september 2012 · 7 877 Inlägg

CalibraNr1 skrev:
Är iaf inte upprostade.. Men kanske lite större bil än va du tänkt dig..

Nej, men frontera är verkligen inte mindre rostbenägen än subaru. Dock byggdes dom i Thailand i sammarbete med Isuzu så dom håller ju rätt så bra smile

Däremot har jag funderat ett tag på vad som skulle hända om man stoppat en Saab 2,3 turbo i en frontera... Blivande projekt kanske... nästa vinter?? hmm

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Dawnofhonda
26 september 2012 · 587 Inlägg

twin_cam skrev:

CalibraNr1 skrev:
Är iaf inte upprostade.. Men kanske lite större bil än va du tänkt dig..

Nej, men frontera är verkligen inte mindre rostbenägen än subaru. Dock byggdes dom i Thailand i sammarbete med Isuzu så dom håller ju rätt så bra smile

Däremot har jag funderat ett tag på vad som skulle hända om man stoppat en Saab 2,3 turbo i en frontera... Blivande projekt kanske... nästa vinter?? hmm

nja dem är inte bättre än en subaru. nä satsa på en subaru du.

Bmw_Bertil Ljud freak !
27 september 2012 · 928 Inlägg

Chevrolet smile

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
RD_87 Skrotsamlare
27 september 2012 · 4 031 Inlägg

Jag tittade lite på dessa förut, tändkabelsats 1000:- till en fyra! I helvete heller tänkte jag & köpte en Cherokee. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
twin_cam Smålänning
27 september 2012 · 7 877 Inlägg

RD_87 skrev:
Jag tittade lite på dessa förut, tändkabelsats 1000:- till en fyra! I helvete heller tänkte jag & köpte en Cherokee. smile

Jag hade en sån.
Aldrig amerikanske nyare än 70 igen.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Bmw_Bertil Ljud freak !
28 september 2012 · 928 Inlägg

twin_cam skrev:

RD_87 skrev:
Jag tittade lite på dessa förut, tändkabelsats 1000:- till en fyra! I helvete heller tänkte jag & köpte en Cherokee. smile

Jag hade en sån.
Aldrig amerikanske nyare än 70 igen.

Min chevrolet går som ett klockspel smile

BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
RD_87 Skrotsamlare
29 september 2012 · 4 031 Inlägg

Bmw_Bertil skrev:

twin_cam skrev:

RD_87 skrev:
Jag tittade lite på dessa förut, tändkabelsats 1000:- till en fyra! I helvete heller tänkte jag & köpte en Cherokee. smile

Jag hade en sån.
Aldrig amerikanske nyare än 70 igen.

Min chevrolet går som ett klockspel smile

Amerikanst nyare än -70 är ju lite plastigt. Har en Ranger nu och jag förstår precis varför de kostar hälften mot en Commanche...
Men Chrokeen gjorde ett bra jobb, Rangern är inte heller någon dålig bil & jag var nöjd med min Dodge B250 också. Som sagt, detaljkvaliten är ju bedrövlig & det mesta är stenålder i dem men nåt egentligt fel är det väl inte. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang