Quattro har ju i de flesta fall och modeller torsen.. finns några undantag då de har haldex. Men frågar du mig så är torsen de roligaste systemet för att leka i snön. Haldex tar så lång tid på sig att skicka drivkraften bak, torsen har 5050 fördelning hela tiden
Quattro har ju i de flesta fall och modeller torsen.. finns några undantag då de har haldex. Men frågar du mig så är torsen de roligaste systemet för att leka i snön. Haldex tar så lång tid på sig att skicka drivkraften bak, torsen har 5050 fördelning hela tiden
Quattro är torsen i alla längsmonterade motorer. Alla audi med tvärmonterad motor och quattro, som a3, har haldex. Jag skulle gissa på att det är samma system i nämnda bilar, skillnaden är som tidigare nämnt troligtvis mjukvara.
Quattro har ju i de flesta fall och modeller torsen.. finns några undantag då de har haldex. Men frågar du mig så är torsen de roligaste systemet för att leka i snön. Haldex tar så lång tid på sig att skicka drivkraften bak, torsen har 5050 fördelning hela tiden
Quattro är torsen i alla längsmonterade motorer. Alla audi med tvärmonterad motor och quattro, som a3, har haldex. Jag skulle gissa på att det är samma system i nämnda bilar, skillnaden är som tidigare nämnt troligtvis mjukvara.
Quattro har ju i de flesta fall och modeller torsen.. finns några undantag då de har haldex. Men frågar du mig så är torsen de roligaste systemet för att leka i snön. Haldex tar så lång tid på sig att skicka drivkraften bak, torsen har 5050 fördelning hela tiden
Quattro är torsen i alla längsmonterade motorer. Alla audi med tvärmonterad motor och quattro, som a3, har haldex. Jag skulle gissa på att det är samma system i nämnda bilar, skillnaden är som tidigare nämnt troligtvis mjukvara.
Det gäller alla VW´s också.
Jo, jag trodde jag skrev det, men uppenbarligen gjorde jag inte det. Jag tänkte iallafall Det är ju anledningen till att passaten från början hade torsen och sen fick haldex, man vände motorn 90 grader
Quattro är torsen i alla längsmonterade motorer. Alla audi med tvärmonterad motor och quattro, som a3, har haldex. Jag skulle gissa på att det är samma system i nämnda bilar, skillnaden är som tidigare nämnt troligtvis mjukvara.
Det gäller alla VW´s också.
Jo, jag trodde jag skrev det, men uppenbarligen gjorde jag inte det. Jag tänkte iallafall Det är ju anledningen till att passaten från början hade torsen och sen fick haldex, man vände motorn 90 grader
Precis Hade torsen på min passat, jag kom ihåg att de flesta trodde att jag hade dekaltrimmat med 4Motion för de var en -00. Dom tyckte de skulle stå syncro.. hehe. Den hade sämre modellen av 4x4, visco. Kunde ju inte ens köra i bromstestaren på bes med det systemet. Brände ju kopplingen då
Inga större skillnader rent mekaniskt, nyare är anpassade för esp etc men det handlar mer om givare och programmering.
Audi A3/S3 delar garanterat hårdvaran bara mjukvaran som skiljer för att ge mer agressivt beteende.
Det är alltså skillnad på de olika bilarna, mjukvarumässigt. Har sett att det går att omprogrammera haldex så att det ska bli roligare att köra. Vilket man förmodligen skulle få göra på en vanlig A3 då.
Jo, jag trodde jag skrev det, men uppenbarligen gjorde jag inte det. Jag tänkte iallafall Det är ju anledningen till att passaten från början hade torsen och sen fick haldex, man vände motorn 90 grader
Precis Hade torsen på min passat, jag kom ihåg att de flesta trodde att jag hade dekaltrimmat med 4Motion för de var en -00. Dom tyckte de skulle stå syncro.. hehe. Den hade sämre modellen av 4x4, visco. Kunde ju inte ens köra i bromstestaren på bes med det systemet. Brände ju kopplingen då
Just det, så var det också ja. Syncro = visco, 4 motion = torsen, det gällde då längsmonterade motorer. Men nu har vi glidit av ämnet här tror jag.
Jo, jag trodde jag skrev det, men uppenbarligen gjorde jag inte det. Jag tänkte iallafall Det är ju anledningen till att passaten från början hade torsen och sen fick haldex, man vände motorn 90 grader
Precis Hade torsen på min passat, jag kom ihåg att de flesta trodde att jag hade dekaltrimmat med 4Motion för de var en -00. Dom tyckte de skulle stå syncro.. hehe. Den hade sämre modellen av 4x4, visco. Kunde ju inte ens köra i bromstestaren på bes med det systemet. Brände ju kopplingen då
Just det, så var det också ja. Syncro = visco, 4 motion = torsen, det gällde då längsmonterade motorer. Men nu har vi glidit av ämnet här tror jag.
Quattro har ju i de flesta fall och modeller torsen.. finns några undantag då de har haldex. Men frågar du mig så är torsen de roligaste systemet för att leka i snön. Haldex tar så lång tid på sig att skicka drivkraften bak, torsen har 5050 fördelning hela tiden
Ja, du får ju en Audi A4 3.0tdiQ -10 för samma pengar som en S3 -10. så det är klart att A4an blir ett klart smartare val då. Idag har ju torsen till och med 60/40 drivning, vilket gör att den upplevs ännu mer bakhjulsdriven.
Quattro har ju i de flesta fall och modeller torsen.. finns några undantag då de har haldex. Men frågar du mig så är torsen de roligaste systemet för att leka i snön. Haldex tar så lång tid på sig att skicka drivkraften bak, torsen har 5050 fördelning hela tiden
Ja, du får ju en Audi A4 3.0tdiQ -10 för samma pengar som en S3 -10. så det är klart att A4an blir ett klart smartare val då. Idag har ju torsen till och med 60/40 drivning, vilket gör att den upplevs ännu mer bakhjulsdriven.
Självklart är A4 an bättre valet om man e ute efter att kunna ställa lite. 60/40 är grymt roligt:D