"Revo 303hk" Chipp på blocket

Audi_S-power Ingen riktig Audi utan quattro!
1 oktober 2012 · 203 Inlägg

Hej, är lite sugen på att köpa dessa http://www.blocket.se/vi/38985722.htm trots att det inte är helt rätt för min S4a egentligen. Trots allt verkar en hel del köra med Revo-Chippen med bra resultat. Tänkte höra om någon här handlat av killen och hur bra dem fungerar i våra bilar. Bilen är sånär som på original med 7A-avgaskam, 3" Avgas samt dubbla intercoolers.
Hoppas någon vet nått om dessa Chippen på blocket. Glömde att säga att Chippen är gjorda för 2,5bars mappsensor enligt säljaren.

Min bil är en S4a-93 AAN motorn, men det förstog ni säkert.

Ingen Riktig Audi Utan quattro
Audi S4 2.2TQ
Audi RS2 Porsche "Built by Porsche Zuffenhausen" (1994)
turbodeath
1 oktober 2012 · 2 452 Inlägg

har kört med revochip för längesen o har fortfarande kvar till s2a samnt till s4an...kan säga att det blir en rolig bil att köra....

döden kommer tillbaka
Audi_S-power Ingen riktig Audi utan quattro!
1 oktober 2012 · 203 Inlägg

turbodeath skrev:
har kört med revochip för längesen o har fortfarande kvar till s2a samnt till s4an...kan säga att det blir en rolig bil att köra....

Du vill inte sälja Chippen till S4an då? Vilken mappsensor är det mappat för 2,5bar eller 3 bar?

Ingen Riktig Audi Utan quattro
Audi S4 2.2TQ
Audi RS2 Porsche "Built by Porsche Zuffenhausen" (1994)
turbodeath
1 oktober 2012 · 2 452 Inlägg

ta det på pm

döden kommer tillbaka
Audi_S-power Ingen riktig Audi utan quattro!
1 oktober 2012 · 203 Inlägg

Någon som vet hur Chippen på blocket fungerar? Någon som köpt?

Ingen Riktig Audi Utan quattro
Audi S4 2.2TQ
Audi RS2 Porsche "Built by Porsche Zuffenhausen" (1994)
Thedriftking
1 oktober 2012 ·

Bara hört gott om det, tänkte köpa till min men sålde bilen istället smile

Glesmark
1 oktober 2012 · 1 938 Inlägg

Om det är RENA kopior på revo303 så fungerar dom hur bra som helst i 2.2t maskinerna så länge som du har rätt map-sensor, det är en programvara tagen ur ett revo303 originalchip och sen bränt in programvaran i nya tomma chip, en ren kopiering för att tjäna pengar.
Du som köpare märker ingen skillnad på hans chip och ett taget direkt ur en revo-bil om han har identisk programvara.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang