Mercedes W202 Blue Beast

Mercedes projekt att fixa upp den till att bli på topp!
  • 46 Följare
  • 126 508 Visningar
  • Projektet avslutat 6 januari 2015
Triquetra
31 oktober 2012 · 322 Inlägg

Timpis skrev:
Ser fram mot nästa update och lycka till med projektet! smile

Tackar! smile

Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
BMW E46 (2004)
amoreex
2 november 2012 · 2 712 Inlägg

WarMachineZ skrev:
I morgon klockan 10 på morgonen åker bilen inför nylackering !!!
bilder kommer upp i morgon vid 6 tiden då jag kommit hem igen så får ni se processen smile, Mörkblå metalic blir det btw smile

Var e bilderna? wink
väntar ivrigt för att se resultatet smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Triquetra
2 november 2012 · 322 Inlägg

stött på lite problem omgående det

Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
BMW E46 (2004)
Timpis
7 november 2012 · 12 Inlägg

hur går det? yikes

Triquetra
8 november 2012 · 322 Inlägg

blev som sagt problem, våran tid med lackverkstaden blev uppskjuten tongue och nu går jag skola, och jag kan ju inte slipa ner all färg, laga all rost och lackera på bara 2 dagar O.o blir för stressigt, så lackerings arbetet blir lite uppskjutet nu tills jag får några fler lediga dagar, inte mycket som hänt med bilen just nu i dagsläget, har dock fått mina 2100kr nu, så blir fulltanka och sen hitta något roligt att köpa till bilen wink bilder kommer nog snart på det smile!

Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
BMW E46 (2004)
Triquetra
9 november 2012 · 322 Inlägg

Nu sitter allt på plats smile, eller ja, detta var enda bilden jag hann ta innan det blev mörkt ute tyvärr då min mobilkamera suger och inte kan fota i mörkret -.-, anyway, denna bilden var starten smile allt är klart så i mon kommer mer bilder, äntligen slipper man en del av den röda inredningen.... och i mon ska jag även Tona mina rutor smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185138/185138-5a71fbe705690e02e2b58ccaff94f87c.jpg

Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
BMW E46 (2004)
Triquetra
20 november 2012 · 322 Inlägg

Ja inte mycket som hänt nu under senaste tiden som innebär "styling" eller liknande, mest mekande och fixande.
har bla fixat den ryckiga kopplingen, visade sig vara slavcylinder som läckte olja som fan,
(den lämnades in på verkstad för detta så har tyvärr inga egna bilder på det)
http://img.skruvat.com/img/400%20751/400%20751.jpg

sen har jag bytt dåliga lampor och fixat så lampan släcks nu när den klagar på du har för lite vatten.. så mycket mekande har hänt men inte mycket på "utsidan".. Men men insidan måste ju också vara okej wink

Senast redigerat av WarMachineZ (20 november 2012)

Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
BMW E46 (2004)
Ej-son
20 november 2012 · 171 Inlägg

mattan  till höger i bagaget hur sitter den fast? Måste nämlingen ta ut den och köra med hetvattens tvätt så det blir fräscht

Triquetra
20 november 2012 · 322 Inlägg

Hmm, vet inte redigt vilken du menar, men kan förklara hur jag tog bort allt mitt, först måste du ju ta bort "mitten" mattan, den lyfter du ju bara rakt ur, sen den mattan till höger (eller vänster) sitter iklackat, men det är inte bara att dra, i min var det såna plast liknande "skruvar" du kunde dra bort, dom sitter ganska rejäjt så det gäller att ta i lite, efter du har tagit bort alla dessa "plast skruvar" så ska det bara vara att dra bort. Det sitter likadant på båda sidorna, sen tror jag inte det är flera mattor smile

Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
BMW E46 (2004)
J_J35
20 november 2012 · 45 Inlägg

Intressant projekt du har smile Hurudana planer har du angående fälgar och sänkning? Gå gärna och titta på min w202 ifall du skulle få några tips av den smile

Mercedes E230 w210 "avantgarde" (1996)
Mercedes C180 Elegance "The Flying Dutch" (1993)
Triquetra
20 november 2012 · 322 Inlägg

Tack smile, Sänkning vet jag inte redigt än, jag ska ju ha ditt ett kjolpaket och om jag sänker med så är det risk det går i, så får se hur det ser ut efter kjolpaketet smile, och fälgar har jag ju så klart tänkt mig Alu fälgar!, vet dock inte redigt vilka, jag photoshoppar mycket genom få fram vad jag vill och se hur det ser ut smile, onödigt köpa något som inte ser snyggt ut ju smile, men nu kommer vi till största problemet.. jag går fortfarande skola och pengarna rullar ju precis inte in, så fälgar, kjolpaket, lysen och de andra dyra kommer troligtvis inte förens sommaren hmm Ja jag följer gärna en annan W202, jag tar en titt smile

Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
BMW E46 (2004)
Ej-son
20 november 2012 · 171 Inlägg

WarMachineZ skrev:
Hmm, vet inte redigt vilken du menar, men kan förklara hur jag tog bort allt mitt, först måste du ju ta bort "mitten" mattan, den lyfter du ju bara rakt ur, sen den mattan till höger (eller vänster) sitter iklackat, men det är inte bara att dra, i min var det såna plast liknande "skruvar" du kunde dra bort, dom sitter ganska rejäjt så det gäller att ta i lite, efter du har tagit bort alla dessa "plast skruvar" så ska det bara vara att dra bort. Det sitter likadant på båda sidorna, sen tror jag inte det är flera mattor smile

okej då vet jag hur du menar på ett ungefär tack så mycket! smile

Triquetra
20 november 2012 · 322 Inlägg

förlåt för jag inte kan förklara så jätte bra, men när du väl ser dom så förstår du smile, de sitter bla ungefär vid lysena (alltså vid insidan, mot bagageluckan)

Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
BMW E46 (2004)
Triquetra
21 november 2012 · 322 Inlägg

Jaa då har man mätt i verkstaden efter mått och kollat lite efter hur sportluftfiltret ska sättas dit, även pillat med basarna en hel del (har bytt nu, har dubbla 12or) och ställt in lite ljudinställningar.. och på fredag sätts det nog dit en solfilm smile (Toning) och en liten bild på en skitig pärla smile

https://www1.garaget.org/archive/186/185138/307762/307762-2958287.jpg

Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
BMW E46 (2004)
Timpis
22 november 2012 · 12 Inlägg

Skulle kanske inte vara fel o sänka den wink?

Triquetra
22 november 2012 · 322 Inlägg

kjolpaket först och se hur mycket det kommer sticka ner wink

Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
BMW E46 (2004)
amoreex
22 november 2012 · 2 712 Inlägg

Nä sänkning vore rätt trevligt!

röstar starkt på coilovers isf!

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Triquetra
22 november 2012 · 322 Inlägg

kjolpaket först som sagt tongue

Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
BMW E46 (2004)
mb_pucken
22 november 2012 · 5 087 Inlägg

amoreex skrev:
Nä sänkning vore rätt trevligt!

röstar starkt på coilovers isf!

Coilovers lär han inte hitta;-) sitter separata fjädrar och dämpare på dessa:-P finns justerbara fjädrar därimot;-)

Trevligt att det finns flera som mekar mini mercor:-) du är välkommen in å kika på min gamla hög om du vill få lite insperation:-) står själv i valet om den ska rivas ner i vinter så man kan få lite puts på skrotet:-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Triquetra
22 november 2012 · 322 Inlägg

mb_pucken skrev:

amoreex skrev:
Nä sänkning vore rätt trevligt!

röstar starkt på coilovers isf!

Coilovers lär han inte hitta;-) sitter separata fjädrar och dämpare på dessa:-P finns justerbara fjädrar därimot;-)

Trevligt att det finns flera som mekar mini mercor:-) du är välkommen in å kika på min gamla hög om du vill få lite insperation:-) står själv i valet om den ska rivas ner i vinter så man kan få lite puts på skrotet:-)

Jaa jag följer gärna andra mercor smile!

Snygga som fan.
Kvalitet som fan.
Går bra som fan.
The German Star
BMW E46 (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang