Fenomenet att sälja en billig BMW 7-serie

Evildan
4 oktober 2012 ·

Som "hjälp" finns bilpriser, den värderas av dom till idiotpriset 38300-45600, som vanligt är dom inte pålitliga men alltför många tittar där och sen är det ett riktpris.

http://www.bilpriser.se/bilvardering/?s … bda4ac93e6

Ha is i magen och härda ut, ser fin ut och har bra utrustning, stora tunga bränsleslukande "äldre" bilar är inte lättsålda men det räcker med en vettig person och så är affären klar.
lycka till / D

Riccardo
4 oktober 2012 · 237 Inlägg

Sjukt mkt bil för pengarna och för det priset kan man shita i serviceboken. Hade exakt en lika dan för 2,5års sen i och för sig en 730d. Och jag fick helt sjuka mail tillslut insåg jag att det va bättre och byta.

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
SportPilot Ubåtsingenjör
4 oktober 2012 · 7 234 Inlägg

ge den till syrran smile skulle hon nog uppskatta !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
LordLife
4 oktober 2012 · 998 Inlägg

Hade man haft pengar så hade jag köpte den. På en 10år gammal bil som inte har servicebok är inte hela världen. Är ju inte alltid sant det som är skrivet i dom ändå.
Folk är så petiga. Av alla mina blocket annonser så är det nog bara 2 som läst hela annonsen innan dom ringt, medans dom andra frågar om saker, som man tagit sig tid till att skriva. Blir trött så sånt. Läs för fan innan ni ringer.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Germax
4 oktober 2012 · 12 086 Inlägg

Idioter finns det överallt så är det bara. Man kan välja att byta in bilen på firma om det är lägligt för att slippa allt bök med att sälja en bil.

Som jag sa till dig tidigare så tror jag inte du kommer bli av med din bil utan att i princip ge bort den.
735 med defekter, importerad, gått långt och utan servicebok ligger väldigt dåligt till på marknaden.

Det är fortf en dyr bil att äga så frågan är om det är någon bra ide att "ge" bort den till din unga syster.

Fenomenet att sälja en billig BMW 7-serie är inte unikt, utan rätt generellt för att sälja bilar.
Höjer du priset för att slippa de värsta idioterna kommer ingen höra av sig istället.

Unleash
4 oktober 2012 · 370 Inlägg

tsdi skrev:
Hej!

Måste bara skriva av mig för att jag bli så fruktansvärt irriterad på folk som hör av sig på min 7-serie.

Jag har en enligt mig väldigt ärlig annons på bilen och berättar gärna om de defekter / skönhetsfel som finns på en 10år gammal bil till de som är intresserade. Det står tex i annonsen att bilen saknar servicebok.

Tex fått ett mail där en kille frågade om det fanns servicebok samt om den hade några anmärkningar på carfax. Jag svarade att det ej finns någon bok (står i annonsen till och med) samt att han gärna fick ta ett Carfax själv (anser inte att det är min ensak att "kolla upp min egen bil")

Till svar fick jag:
"Som du säker förstår blir det ingen affär !!!
Ingen servicebok = ingen affär...
Hoppas du köpte den för en spottstyver, för bilar utan bok+importerade är svårsålda"

Jag svarade något i stil med "Det är klart att det är svårsålt till folk som inte kan läsa annonserna samt tror att man kan köpa en bil till 10% av dess nypris och fortfarande få en ny bil" Sedan avslutade jag på trevligt sätt och önskade han lycka till i letandet efter ny bil.

Nu har samma person 3 veckor senare skrivit ett till mail där han "suckar" och åmar sig över att jag inte fått bilen såld.

Är det BARA idioter som vill ha dessa om ni ursäktar mig "speciella" E65or.
Detta var ett exempel av alla mail och samtal jag får VARJE jävla dag. Blir så trött så jag funderar allvarligt på att GE bort bilen till min syster som precis har tagit körkort!

Sålt flera "svårsålda" bilar som RS6, M5, S-klass etc utan några som helst problem!
Ska jag höja priset för att undvika dessa människor? Jag har ALDRIG tidigare sålt en bil som "billigast på blocket"
(den är billigast på blocket pga att den saknar just servicebok!)

Hur svårt är det att spam markera hans mail och blocka dom?
räcker att läsa ett mail där ser man tydligt hur seriös en person är..annars spam blockar man adressen
Känns ju onödigt att lägga energi på såna saker menar jag.

E: lät jävligt drygt det jag skrev men var inte menat så ;-)

Senast redigerat av Unleash (4 oktober 2012)

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
Hool
4 oktober 2012 · 1 067 Inlägg

Inte för att vara tyken men.   Sugen på att sälja alpinafälgarna separat?  big_smile

Edit.

Finns det någon dokumentation om bilen överhuvudtaget?  Kvitton på oljeservice eller oljor och filter osv? 

Servicebok i all ära på en gammal bil utan några garantier kvar är ju en sak men dokumentation skadar ju aldrig så att säga.  Är det gjort inspektion I och 2 osv? 


När ska nästa service göras och vad kostar den?   

Är väl kamkedja i de där?

Senast redigerat av Hool (4 oktober 2012)

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
zoopåse
4 oktober 2012 · 1 171 Inlägg

Ingen idé att sälja en bil till någon som inte vill ha den, eller ens orkar läsa en annons. Om folk är negativa och ointresserade så är det bara att ha is i magen och vänta på att rätt köpare dyker upp. Räcker med en köpare. Har fått ganska lite respons ibland när jag sålt bil med mycket info i annonsen, men rätt var det är så träffar man rätt.

Hool
4 oktober 2012 · 1 067 Inlägg

Kompisen sålde en lite småledsen e32 740 bes och skattad.. Gick efter många om och men för 10' med nya bromsar och bytt avgas mm mmm mm..   

Stora bilar är svårsålda när soppan går kring 15kr/l tyvärr.

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang