Nu är bilen äntligen på hemmaplan, varför det tog så lång tid ska jag berätta.
Torsdag eftermiddag(27/6) lämnade jag iväg bilen till de som skulle byta bottendel med lovande ord om att jag skulle få tillbaka den på lördagen(29/6).
Jag hörde inget på lördag, söndag eller måndag. På tisdagen ringer jag upp killen och frågar hur det går, det visar sig att när de provstartade bilen efter första bytet så var det något som fortfarande knackade och skramlade, det blev till att skruva isär motorn igen(30/6).
Efter många om och men kom de fram till att det var ett knaster i toppen som lossnat och levt rövare bland tryckarna. Ventiler var stukad för att ha slagit i kolv och det var bara ett att göra.
På måndag(1/7) köper de en bättre begagnad topp och skruvar ihop motorn igen. Allt verkar vara frid och fröjd.
På tisdag(2/7) får jag veta att de ska varmköra bilen för att kolla så att allt är grett. Får information om att jag nog kan hämta bilen på kvällen. Inväntar svar men hör inget, väntar på onsdag men hör inget.
Pratar med killen på torsdag(4/7) och får veta att det var ett missljud i motorn så de skruvade isär motorn på onsdag(3/7) och bytte bottendel.
På torsdagen(4/7) fortsatte jobbet med den tredje ihopskruvningen. På fredag(5/7) får jag veta att bilen fungerar och är klar att hämtas.
Kommer dit på fredagkväll och får höra att turbon(18 000 mil) var ganska kass och ger bara grundladd, eftersom jag endast bett dem kolla skicket på turbon så är det inga konstigheter.
Börjar köra hem bilen och känner att turbon inte jobbar alls i princip, varvar upp i grundladd och bromsar nästan motorn när den stannar där. Efter en stund tänds motorlampan och jag kör hem och kollar felkoderna: p1105 och p0455. Gissar och hoppas att p1105 kan bero på en magnetventil som var tillfälligt lagad med lim som smält i värmen under körning.
p0455 har jag ingen aning varför den kom upp.
I väntan på att måndag ska komma så jag kan köpa en bättre begagnad magnetventil får jag felsöka lite och testa limma magnetventilen igen och se om laddtrycket kommer tillbaka något.
Även om bilen inte går som den ska så är jag glad att ha den på gården igen iallafall. Jag håller tummarna på att det löser sig med en ny magnetventil och jag ska se till att få den besiktad så fort som möjligt.
Det blev en hel del text så här kommer en nattbild på pärlan som kompensation.

![https://www1.garaget.org/gallery/images/185/184331/184331-a1923833c1e8723dc9935ad907dc2675.jpg]()