1737
Sök

Polisen Höll på Köra över min 2åriga dotter i citygross garaget "Team tare lugnt" träffen ikväll den 13:e oktober!!

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
Rock-Star skrev:
evilaudio skrev:
FORTFARANDE så fanns det inte tillstånd för någon träff..    skulle någon få för sig att ha "fest" på min mark så skulle jag utan tvekan köra på folk som inte har nåt där att göra.

okej, så om någon har parkerat på DIN parkeringsplats så har du rätt att köra över honom med din bil när han kommer för att köra ut sin bil?

du menar vidare att polisen har rätt att köra över folk på en plats där det inte var upplopp eller annat kaos?
- din värdsbild är väldigt skev..

Var ingen som körde över någon så det kortet är ju bara jubelidiotiskt att spela

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 oktober 2012
evilaudio skrev:
turboforssen skrev:
evilaudio skrev:
nej, för att jag PARKERA och gå in och handlar ock inget annat.. de är just de p-hus är till för.

vad jag sätt så står det inga skyltar om att man måste handla för att få PARKERA i garaget .
allt va ju lugnt och sansat tills polisen körde som ett svin i garaget.

så det måste stå skyltar överallt om vad man får och inte får?

stämmer bra det ... hur ska folk annars veta ?????
dom kanske ska googla fram svaren

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
turboforssen skrev:
evilaudio skrev:
turboforssen skrev:

vad jag sätt så står det inga skyltar om att man måste handla för att få PARKERA i garaget .

Nu är det ju dock konstaterat, redan i rubriken, att det var en träff, inte lite random parkeringar. Och nu kan jag inte uttala mig om parkeringen ifråga, men att det står "endast för "Butiksnamn"s kunder" är inte direkt ovanligt.

16 197 Inlägg
15 oktober 2012
turboforssen skrev:
evilaudio skrev:
turboforssen skrev:

som med allt annat så är det ens skyldighet att ta reda på sånt.

annars kan man ju svara:jag visste inte att det var olagligt när "man" begår ett brott.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Team dBakuten
3 453 Inlägg
15 oktober 2012
Inte så heller att alla parkerade snyggt och prydligt i varsin parkeringsruta heller.. wink

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 524 Inlägg
15 oktober 2012
Flyttar man inte på sig när en polisman ber dig så får man helt enkelt skylla sig själv...

Och varför skulle polismannen inte få putta undan någon som inte gör som han säger? Om man visar sådan respektlöshet så får man räkna med att han kommer att använda våld. Jag anser att det var pappan själv som försatte sin dotter i denna situationen. Om han hade flyttat på sig ifrån början så hade situationen aldrig uppstått! mad

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
15 oktober 2012
trubbelturbo skrev:
Flyttar man inte på sig när en polisman ber dig så får man helt enkelt skylla sig själv...

Och varför skulle polismannen inte få putta undan någon som inte gör som han säger? Om man visar sådan respektlöshet så får man räkna med att han kommer att använda våld. Jag anser att det var pappan själv som försatte sin dotter i denna situationen. Om han hade flyttat på sig ifrån början så hade situationen aldrig uppstått! mad

För så länge en polis inte visar leg och anger tjänste nr så är han endast en civil individ och har INGeN som helst rätt att bruka våld. Som sagt tvinga de alltid att legitimera sig innan ni äns tittar på luffarna!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

441 Inlägg
15 oktober 2012
Finns alltid två sidor av ett mynt. Ska jag vara helt ärlig så kom nog inte polisen åkande helt random och tänke, "fan bengan ikväll händer det inte mycket. Vi ser till att köra över en grupp människor som står vid de parkerade bilarna så det händer något".

441 Inlägg
15 oktober 2012
PITSTOP skrev:
trubbelturbo skrev:

För så länge en polis inte visar leg och anger tjänste nr så är han endast en civil individ och har INGeN som helst rätt att bruka våld. Som sagt tvinga de alltid att legitimera sig innan ni äns tittar på luffarna!

Med den attityden så kommer man extra långt om man handlar med polisen, för de älskar precis som alla andra människor extremt dryga personer.....

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
15 oktober 2012
dasboot skrev:
PITSTOP skrev:
trubbelturbo skrev:

Med den attityden så kommer man extra långt om man handlar med polisen, för de älskar precis som alla andra människor extremt dryga personer.....

Är de snälla och trevliga så inga problem att vara detsamma.
Men de ska veta att de är en vanlig mäniska bakom brickan de bär på.
Hade jag varit farsan på filmen hade jag krossat käket på horungen för att sätta handen på mitt barn oavsett visad bricka eller ej! Vissa saker gör man bara inte.....

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
PITSTOP skrev:
dasboot skrev:
PITSTOP skrev:

Hade jag varit farsan på filmen hade jag krossat käket på horungen för att sätta handen på mitt barn oavsett visad bricka eller ej! Vissa saker gör man bara inte.....

Men för faen skärp dig

82 Inlägg
15 oktober 2012
PITSTOP skrev:
trubbelturbo skrev:

Hur gör en sivilare som jobbar på span då ?? Ursäkta mr drugdealer ja e polis åke knutson leg nr 626362 kan du va vänlig stanna snälla du...
Hade ja varit polis å mött nån som du hade ja skutit "horungen" som stod i vägen
Snacka om polis hat du bär på grabben ..
Senast redigerat av Longben (15 oktober 2012)

Designer.
1 260 Inlägg
15 oktober 2012
PITSTOP skrev:
dasboot skrev:
PITSTOP skrev:

Äntligen en människa som man kan se upp till! Om man är ute på kvällen, helst på en olaglig bilträff så ska man vid första möjliga tillfälle ställa ifrån sig sitt tvååriga barn och börja slåss! Det kallar jag ansvarstagande.
Senast redigerat av MIKK0 (15 oktober 2012)

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

82 Inlägg
15 oktober 2012
MIKK0 skrev:
PITSTOP skrev:
dasboot skrev:

Äntligen en människa som man kan se upp till! Om man är ute på kvällen, helst på en olaglig bilträff så ska man vid första möjliga tillfälle ställa ifrån sig sitt tvååriga barn och börja slåss! Det kallar jag ansvarstagande.

Skönt att veta att de är nog flera som vi som finner att folk som pratar som han inte tillför nått vettigt.
Känns som att han kommer bli en riktigt bra far med riktiga värderingar..

Mr. AUDI !
642 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
robzter skrev:
jetta16v skrev:
robzter skrev:
Jo tyvär så är det så det blivit. Men tror att det skulle få ett bättre förhållande om dom mjuknade upp lite.

Kanske, men för det första tycker jag poliserna i detta fall är rätt så snälla, civilsnuten var bara nervig och osäker och ej rationell, men de övriga poliserna var ju rätt lugna..
Hade de velat ställa till med en större scen, hade det inte varit några problem, tror de ville undvika att det hela skulle eskalera..

För det andra så kanske det kan leda till ett "bättre förhållande" om de mjuknade upp.
MEN, det finns alltid rötägg som inte gillar polisen och därför spelar det mindre roll hur mjuka/hårda polisen är.
Är de för mjuka lär detta utnyttjas till att undergräva polisens auktoritet, blir de för hårda är inte det heller bra..

har svårt att se poliserna som snälla i denna situation. fanns ju videos där man se den tjocka skalliga polisen nästan gäspar och skrattar åt folk. isf kan man lika gärna se folk som snälla också då ingen av folket började spöa på polisen. allt handlade bara om att rätt ska vara rätt och att bara för att man är polis så ska man inte klara sig undan från att begå brott. speciellt inte trafikrelaterade brott på en träff med bilfolk då många av oss blir trackaserade stort sett dagligen av polisen för att man är yngre, kör en sportbil, kör lite för fort, kör en gammal risig caddy eller halvsliten e30. då ska man verkligen tänka efter och sköta sina kort snyggt vilket polisen inte gjorde från första början.

DEN TJOCKA SKALLIGA polisen är han som hånflina mig i ansiktet när ja fråga om han såg min dotter som var några hundradelar från att bli påkörd.. och sen nekade mig OCH sitt översta befäl bricknr när befälet bad mig ta hans bricknr över telefon.. är det verkligen så svårt att förstå en förälder i hans agerande därefter... jag blir fan mörkrädd.. har haft kontakt med sociala idag som fick in en anmälan: Sociala sa SOM SA FÖLJANDE: Vi har mottagit en anmälan från en man som var upprörd över att du va på bilträff sent på kvällen med din 2-3åriga dotter Jenna.. MEN vi kan INTE se Några konstigheter med detta o kommer INTE processera detta mer än att du får ett brev på posten om att en anmälan inkommit!

Och jag kan säga det, att hade de samtalet inte kommit hade jag fortfarande suttit gråtandes på personalrummet på jobbet o mått skit över att allt fokus hamnat på mig o hur dålig förälder jag är... kunde inte avsluta min jobbdag idag och ska prata med en kurator/psykolog imorgon för att jag inte ens känner att jag klarar av vardagen i dagsläget..

Four Rings To Rule Them All!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 oktober 2012
Longben skrev:
PITSTOP skrev:
trubbelturbo skrev:

Hur gör en sivilare som jobbar på span då ?? Ursäkta mr drugdealer ja e polis åke knutson leg nr 626362 kan du va vänlig stanna snälla du...
Hade ja varit polis å mött nån som du hade ja skutit "horungen" som stod i vägen
Snacka om polis hat du bär på grabben ..

du tror inte polisen visar sin bricka eller uppger att han är från polisen vid tillslag ?????

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
15 oktober 2012
Klart som fan jag bär på hat mot grisar som brukar våld mot BARN!!!?

Vad var det för jämförelse med spanings historien? Klart de ska vara civila när de spanar men sen ska de legitimera sig vid gripande...

Står fast vid min åsikt! Är de snälla och trevliga så blir de bemötta på samma sätt, är de inte det så får de bli behandlade som den skit de är.

Ex i detta fall: polisen kliver ut ber om ursäkt för att ha kört lite för fort och kollat hur ungen mår, klappat hennes huvud och bytt ett par ord ned farsan. TROR ni då det skulle sluta som det gjorde? NEJ då skulle folket där bara dra vidare med sitt liv och lagt allt bakom sig.

82 Inlägg
15 oktober 2012
SibbSon skrev:
robzter skrev:
jetta16v skrev:

Kanske, men för det första tycker jag poliserna i detta fall är rätt så snälla, civilsnuten var bara nervig och osäker och ej rationell, men de övriga poliserna var ju rätt lugna..
Hade de velat ställa till med en större scen, hade det inte varit några problem, tror de ville undvika att det hela skulle eskalera..

För det andra så kanske det kan leda till ett "bättre förhållande" om de mjuknade upp.
MEN, det finns alltid rötägg som inte gillar polisen och därför spelar det mindre roll hur mjuka/hårda polisen är.
Är de för mjuka lär detta utnyttjas till att undergräva polisens auktoritet, blir de för hårda är inte det heller bra..

har svårt att se poliserna som snälla i denna situation. fanns ju videos där man se den tjocka skalliga polisen nästan gäspar och skrattar åt folk. isf kan man lika gärna se folk som snälla också då ingen av folket började spöa på polisen. allt handlade bara om att rätt ska vara rätt och att bara för att man är polis så ska man inte klara sig undan från att begå brott. speciellt inte trafikrelaterade brott på en träff med bilfolk då många av oss blir trackaserade stort sett dagligen av polisen för att man är yngre, kör en sportbil, kör lite för fort, kör en gammal risig caddy eller halvsliten e30. då ska man verkligen tänka efter och sköta sina kort snyggt vilket polisen inte gjorde från första början.

DEN TJOCKA SKALLIGA polisen är han som hånflina mig i ansiktet när ja fråga om han såg min dotter som var några hundradelar från att bli påkörd.. och sen nekade mig OCH sitt översta befäl bricknr när befälet bad mig ta hans bricknr över telefon.. är det verkligen så svårt att förstå en förälder i hans agerande därefter... jag blir fan mörkrädd.. har haft kontakt med sociala idag som fick in en anmälan: Sociala sa SOM SA FÖLJANDE: Vi har mottagit en anmälan från en man som var upprörd över att du va på bilträff sent på kvällen med din 2-3åriga dotter Jenna.. MEN vi kan INTE se Några konstigheter med detta o kommer INTE processera detta mer än att du får ett brev på posten om att en anmälan inkommit!

Och jag kan säga det, att hade de samtalet inte kommit hade jag fortfarande suttit gråtandes på personalrummet på jobbet o mått skit över att allt fokus hamnat på mig o hur dålig förälder jag är... kunde inte avsluta min jobbdag idag och ska prata med en kurator/psykolog imorgon för att jag inte ens känner att jag klarar av vardagen i dagsläget..

Tråkigt att du känner så men fokus tycker ja inte legat på dig. Visst ett par inlägg. Men snarare har de handlat om ett beteende som inte e ok. Ja förstår dig å din ilska fullt ut . Men ja förstår inte hur folk resonerar i övrigt.
De vore kul om du själv sa va du tyckte för att tysta alla som säger att polisen e horor osv. Saker händer å man går vidare du e inte sämre pappa än någon annan likväl som polisen.
Men läser du igenom tråden får du ändå hålla med om att vara polis kan inte vara roligt. Hur tror du han mår?
Vi går vidare, tar lärdom å försöker tänka på de som inte gick bra den här gången.
Å gör de bästa av nästa bil träff..

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
PITSTOP skrev:
Klart som fan jag bär på hat mot grisar som brukar våld mot BARN!!!?

Vad var det för jämförelse med spanings historien? Klart de ska vara civila när de spanar men sen ska de legitimera sig vid gripande...

Står fast vid min åsikt! Är de snälla och trevliga så blir de bemötta på samma sätt, är de inte det så får de bli behandlade som den skit de är.

Ex i detta fall: polisen kliver ut ber om ursäkt för att ha kört lite för fort och kollat hur ungen mår, klappat hennes huvud och bytt ett par ord ned farsan. TROR ni då det skulle sluta som det gjorde? NEJ då skulle folket där bara dra vidare med sitt liv och lagt allt bakom sig.

Det där med att vi hade en moderator som bad oss skippa uttryck som "snutsvin" osv, var lite mer än vad du förstod?

Mr. AUDI !
642 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
Longben skrev:
MIKK0 skrev:
PITSTOP skrev:

Skönt att veta att de är nog flera som vi som finner att folk som pratar som han inte tillför nått vettigt.
Känns som att han kommer bli en riktigt bra far med riktiga värderingar..

DU har ingen som hellt aning om vad jag är för slags far till mina barn!! du vet inte vad jag o mina 2 barn går igenom nu, och när slogs jag!? när agerade jag hotfullt? jaha menar ni när polisen puttar på mig hårdare o hårdare jue längre bort jag kommer från bilen/klungan.. ok ja förstår, helt befogat! i slutet på filmen är jag drygt 10-15 meter ifrån klungan/bilen! anledningen till att ja inte ville flytta mig var för att polisen VÄGRADE sitt eget överbefäl bricknr.. kombinerat med upprördhet, fadersinstinkt/rädsla.. jag skulle aldrig pajkasta polisen allmänt, dem e till för att ordningsställa, men när ens dotter hade blivit påkörd om inte man hunnit dra undan henne så slinter de i huvudet när polisen i fråga hånler en rakt upp i ansiktet..

Four Rings To Rule Them All!

Sök