1621
Sök

Polisen Höll på Köra över min 2åriga dotter i citygross garaget "Team tare lugnt" träffen ikväll den 13:e oktober!!

1 532 Inlägg
15 oktober 2012
BlauMes skrev:
Dirtymike skrev:
jetta16v skrev:

Han skulle inte tagit med sig sitt barn till en "olaglig" bilträff i ett p-hus in first place..
Well, han gjorde det och då kan det gå såhär som det gjorde nu.
Hade det varit en träff med tillstånd eller ett event så skulle denna historia med polisen aldrig inträffa.

INSE att dom(polisen) kom dit och gjorde sitt jobb.
Bara att erkänna att ni som var där störde folk i omgivningen och vissa kanske tom. upplevde obehag.

Man kan inte bara ta ett barn i famnen och gå in i frontlinjen och säga, skjut mig inte, jag har ett barn i famnen..

Till TS, ingen har påstått att du är en dålig far, jag känner inte dig så du är säkert en bra far, men i detta fall gjorde du FEL genom att ta med din alldeles för unga dotter, var glad att det inte vart värre än vad det blev..

Det blir skitnice 2013 när du åker runt på alla Sveriges olagliga utomhus träffar o agerar vakt och inte tillåter barn mellan o-18 år att komma in med sina föräldrar.

Men snälla? Är det ingen som kan hålla en vettig diskution här ? Alla ska bete sig som bebisar!
Skärp er för fan!

Har du barn pappskalle?

1 801 Inlägg
15 oktober 2012
Dirtymike skrev:
BlauMes skrev:
Dirtymike skrev:

Det blir skitnice 2013 när du åker runt på alla Sveriges olagliga utomhus träffar o agerar vakt och inte tillåter barn mellan o-18 år att komma in med sina föräldrar.

Men snälla? Är det ingen som kan hålla en vettig diskution här ? Alla ska bete sig som bebisar!
Skärp er för fan!

Har du barn pappskalle?

Det är inte det minsta relevant till varken vad du eller jag skrev!

1 532 Inlägg
15 oktober 2012
BlauMes skrev:
Dirtymike skrev:
jetta16v skrev:
Dirtymike skrev:
Människan är som vilket djur som helst som skyddar sin unge vid fara.
Dom som inte håller med mig nu tycker jag ska tänka efter om dom ska skaffa barn eller dom som redan har barn ska nog tänka efter om det kanske var ett misstag att skaffa barn.
TS gjorde det alla föräldrar ska göra FÖRSVARA SITT BARN ända in i döden om det så skulle krävas.

Han skulle inte tagit med sig sitt barn till en "olaglig" bilträff i ett p-hus in first place..
Well, han gjorde det och då kan det gå såhär som det gjorde nu.
Hade det varit en träff med tillstånd eller ett event så skulle denna historia med polisen aldrig inträffa.

INSE att dom(polisen) kom dit och gjorde sitt jobb.
Bara att erkänna att ni som var där störde folk i omgivningen och vissa kanske tom. upplevde obehag.

Man kan inte bara ta ett barn i famnen och gå in i frontlinjen och säga, skjut mig inte, jag har ett barn i famnen..

Till TS, ingen har påstått att du är en dålig far, jag känner inte dig så du är säkert en bra far, men i detta fall gjorde du FEL genom att ta med din alldeles för unga dotter, var glad att det inte vart värre än vad det blev..

Skärp er för fan!

Dirtymike skrev:
Xuri skrev:

när faran väl var över var de ju fadern  som fortsatte eller hur ?

Han ville ha en ursäkt av faktiskt väldigt korkade poliser. Och enligt filmer är det ju en civilklädd polis som började mucka o knuffas. Så som han gjorde gör man inte.

Polisen började inte "mucka". Om du hade läst några inlägg innan där någon redogorde EXAKT hur poliser får agera så skulle du förstått att han inte har agerat fel. Det civilpolisen gjorde fel var att faktiskt inte visa bricka när han vart ombedd.

Det han gjorde fel var att börja knuffa en människa med ett barn i famnen...... är vi i Afrika eller är vi i Sverige.

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
Dirtymike skrev:
Xuri skrev:
Dirtymike skrev:
Dom som inte håller med mig nu tycker jag ska tänka efter om dom ska skaffa barn eller dom som redan har barn ska nog tänka efter om det kanske var ett misstag att skaffa barn.
TS gjorde det alla föräldrar ska göra FÖRSVARA SITT BARN ända in i döden om det så skulle krävas.

Han ville ha en ursäkt av faktiskt väldigt korkade poliser. Och enligt filmer är det ju en civilklädd polis som började mucka o knuffas. Så som han gjorde gör man inte.

Du förespråkar barnets säkerhet, men tycker på fullaste allvar att det är -vettigt- att ta upp sitt barn i famnen och börja käfta och bete sig mot en polis. Du anser alltså att det är att "värna om sitt barn"?! SERIÖST?!

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Mr. AUDI !
642 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
Dirtymike skrev:

Fortsatte hurdå menar du? Om ngn skjuter mot dig men missar, o sen försöker dra... låter du honom komma iväg då?? hade ja velat kaxa eller jävlas på ngt sätt hade kunnat sparka in dörrn eller repa bilen eller ngt annat omoget fjortisinspirerat..
vet att de inte är världens bästa liknelse men i mitt tillstånd jag e i nu efter 2 helt sömnlösa nätter kommer ja inte på ngt bättre neutral

Four Rings To Rule Them All!

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
PITSTOP skrev:
it_mutt skrev:
PITSTOP skrev:

Det skulle jag göra varje dag på den som rör mitt barn på det sättet och sedan "hotar" mig och knuffar mig som på filmen osv. Tro mig jag står på mig och ger blankaste fan i vem det är!
Blir så less att alla ska vara så "lagliga" och rädda för att bli anmäld. Det är för fan ett barn som är med i bilden.
Polisen i Sverige allmänt har börjat bete sig som skit och det läser/ser vi nog alla dagligen på nyheterna.
Det finns en anledning att folk börjar hata de istället för att visa de respekt.

Återigen MAN rör inte ett barn och speciellt inte en farsa som håller i ett barn.
Skulle polisen uppskatta ifall man sökte upp honom efter jobbet när han hämtar sitt barn och börjar mucka med honom? Hur kaxig är han då tror du? NEJ ge fan i att kritisera folk som stödjer TS och som står på sig.

Oh det här var unikt. Du får säga åt folk att "såhär ska ni tycka", men andra får inte yttra sin åsikt. Bra där! Igen!

Har inte bett någon tycka något speciellt utan förklarar vrf jag skulle göra som jag skulle göra wink
Rätt ska vara rätt! Men här på gorg så är det alltid så att "alla" tycker likadan bara för att ingen står för sina åsikter.

Nej, du har bett folk att -inte- tycka en viss sak, eller åtminstone anser att folk inte borde tycka.

1 532 Inlägg
15 oktober 2012
BlauMes skrev:
Dirtymike skrev:
BlauMes skrev:

Skärp er för fan!

Har du barn pappskalle?

Har du det?
Jag har inte det ledsamt nog.
Polis eller ej i Sverige man knuffar ingen med ett barn

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
SibbSon skrev:
Xuri skrev:
Dirtymike skrev:

Fortsatte hurdå menar du? Om ngn skjuter mot dig men missar, o sen försöker dra... låter du honom komma iväg då?? hade ja velat kaxa eller jävlas på ngt sätt hade kunnat sparka in dörrn eller repa bilen eller ngt annat omoget fjortisinspirerat..
vet att de inte är världens bästa liknelse men i mitt tillstånd jag e i nu efter 2 helt sömnlösa nätter kommer ja inte på ngt bättre neutral

Nej, då tar vi alla vårt barn i famnen och börjar käfta, för det är prio ett i "skydda mitt barn"-responsen, även om man skulle kunna tänka sig "ta upp sitt barn i famnen och gå där ifrån för barnets skull" -skulle- kunna vara prio ett

1 532 Inlägg
15 oktober 2012
it_mutt skrev:
Dirtymike skrev:
Xuri skrev:

Du förespråkar barnets säkerhet, men tycker på fullaste allvar att det är -vettigt- att ta upp sitt barn i famnen och börja käfta och bete sig mot en polis. Du anser alltså att det är att "värna om sitt barn"?! SERIÖST?!

Vad skulle han göra då han var där sj o kände ingen. Han ville ha en ursäkt för det inträffade inget bråk. Men det ville ju civilarn ha.

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
Dirtymike skrev:
it_mutt skrev:
Dirtymike skrev:

Vad skulle han göra då han var där sj o kände ingen. Han ville ha en ursäkt för det inträffade inget bråk. Men det ville ju civilarn ha.

Vad han skulle göra? Här är en vild tanke; GÅ DÄR IFRÅN?!?

1 801 Inlägg
15 oktober 2012
Dirtymike skrev:
BlauMes skrev:
Dirtymike skrev:

Har du barn pappskalle?

Har du det?

Det är fortfarande varken något du behöver veta eller är relevant.
Nej okej då kanske bilen skulle backat på honom då? i och med att han faktiskt inte flyttade på sig! Det kanske hade sett bättre ut om polisen hade omhändertagit dvs arresterad fadern och få tagit med flickan? Hade det varit bättre tycker du? Nej nu gav man en lätt knuff för ingen kan påstå att polisen direkt gjorde någon rugbytackling.

1 532 Inlägg
15 oktober 2012
it_mutt skrev:
Dirtymike skrev:
it_mutt skrev:

Jag sj hade tagit upp mitt barn i famnen och bett om en ursäkt.
Hade jag inte fått det hade jag bett om att få prata med överordnad eller att dom tillkallat en sådan till platsen.

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
Dirtymike skrev:
it_mutt skrev:
Dirtymike skrev:

Jag sj hade tagit upp mitt barn i famnen och bett om en ursäkt.
Hade jag inte fått det hade jag bett om att få prata med överordnad eller att dom tillkallat en sådan till platsen.

Ja, det låter -verkligen- som att tänka på barnets bästa som säkerligen är skärrat. Verkligen.

2 656 Inlägg
15 oktober 2012
MIKK0 skrev:
ekelund88 skrev:
MIKK0 skrev:

Det här var alltså absolut inte riktat till  dig, utan till herr PITSTOP som skulle "krossat käket på horungen".

vem skulle itne det om nån stog och utgjorde ett hot mot sitt eget barn??? herregud

Förhoppningsvis ingen?
Men låt oss nu säga att du, eller nån annan person skulle ställt ifrån sig sin 2åring och börjat slåss. Vem tar hand om ditt barn ifall du blir nedslagen och lämnad medvetslös?

herregud jag tror vem som i världen och förstår att man itne hoppar på folk med barn i famnen och vem som helst med lite vett hade antagligen gärna ställt upp och tagit hand om barnet medans man går en kamp för att sitt barn inte ska fara illa ut .. det har alltid varit så det ligger i människans natur... alla "djur" gör lika dant med

1 532 Inlägg
15 oktober 2012
BlauMes skrev:
Dirtymike skrev:
BlauMes skrev:

Har du det?

Det är fortfarande varken något du behöver veta eller är relevant.
Nej okej då kanske bilen skulle backat på honom då? i och med att han faktiskt inte flyttade på sig! Det kanske hade sett bättre ut om polisen hade omhändertagit dvs arresterad fadern och få tagit med flickan? Hade det varit bättre tycker du? Nej nu gav man en lätt knuff för ingen kan påstå att polisen direkt gjorde någon rugbytackling.

Tar det som att du inte har barn.
Nae bara bett om ursäkt.
Man ser på film att han tar steg bakåt efter knuffen.

Nae makt missbrukande människor som varit mobbade som små i sandlådan består tyvärr 60% av den svenska poliskåren.

Mr. AUDI !
642 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:
Dirtymike skrev:
it_mutt skrev:

Dirtymike.. ge It_mutt inge mer, han får tycka som han vill.. och det menar jag faktiskt it_mutt! han skulle uppenbarligen låta en främmande människa vidröra sin dotter.. eller va kyligare än kyligast om hans barn nästan blir påkörd framför ögonen på honom.. eller hade de spelat ngn roll för dig om de va på det mest olagliga streetrace eller om du va o handla på lokala ica butiken?

Driver kolfibervinyl.se
120 Inlägg
15 oktober 2012
Känns som detta ballat ut ganska mycket. Sidde så länge du vet att du är en bra farsa och älska dina barn ska ingen komma och säga något om det. Att ta med sitt barn till bilträffar är inget fel, har själv en treåring som jag tar med mig för att hon älskar bilar. Angående att nita polisen hit och dit, varsegod gör det och ni får skylla er själva, ganska korkat dock. Tycker personligen att folk i denna tråd borde tagga ner rejält för nu är det på så låg nivå att man kan tro ni inte ens har körkort hälften av er.
Nu är det två av jag vet inte hur många poliser som bete sig klantigt, och mig veterligen ska man inte dra alla över en och samma kam eller????
Senast redigerat av Kungkim (15 oktober 2012)

En bil, två fil, tre mil

1 532 Inlägg
15 oktober 2012
SibbSon skrev:
it_mutt skrev:
Dirtymike skrev:

Dirtymike.. ge It_mutt inge mer, han får tycka som han vill.. och det menar jag faktiskt it_mutt! han skulle uppenbarligen låta en främmande människa vidröra sin dotter.. eller va kyligare än kyligast om hans barn nästan blir påkörd framför ögonen på honom.. eller hade de spelat ngn roll för dig om de va på det mest olagliga streetrace eller om du va o handla på lokala ica butiken?

Yes lägger ner.
Du gjorde rätt som du gjorde och jag hoppas dessa poliser blir straffade för detta dom gjorde mot dig och din dotter.

Avstängd
10 388 Inlägg
15 oktober 2012
SibbSon skrev:
it_mutt skrev:
Dirtymike skrev:

Jag säger bara att -jag- inte skulle gjort som det förespråkas. Min spontana tanke är att ta hand om barnet är prio ett hos mig, inte få en ursäkt, inte käfta, inte...något alls, utan bara få "bort" barnet. Simple as that.

Har svårt att se samma situation uppstå "bara på parkeringen". Fine, det kan givetvis hända, jag säger inget om det. Att säga vad jag skulle göra, är bara rena spekulationer. Vilket också är anledningen till att det är lättare för mig/oss, som inte var i situationen, att säga hur kanske en mer rationell handling borde vara, inte vad som händer "i stunden".

Och det är denna "lugna, jag är inte i situationen"-tanke jag får gå efter, jag -kan- inte sätta mig in i situationen, det kan ingen, då det inte hände någon annan.

Men -i- situationen är det mycket möjligt att jag, eller vem som helst, hade agerat -precis- som dig. Men, inte i den överlagda stillhet som råder vid min skärm för tillfället och som jag kommenterar från.

Mr. AUDI !
642 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:
SibbSon skrev:
it_mutt skrev:

Jag säger bara att -jag- inte skulle gjort som det förespråkas. Min spontana tanke är att ta hand om barnet är prio ett hos mig, inte få en ursäkt, inte käfta, inte...något alls, utan bara få "bort" barnet. Simple as that.

Har svårt att se samma situation uppstå "bara på parkeringen". Fine, det kan givetvis hända, jag säger inget om det. Att säga vad jag skulle göra, är bara rena spekulationer. Vilket också är anledningen till att det är lättare för mig/oss, som inte var i situationen, att säga hur kanske en mer rationell handling borde vara, inte vad som händer "i stunden".

Och det är denna "lugna, jag är inte i situationen"-tanke jag får gå efter, jag -kan- inte sätta mig in i situationen, det kan ingen, då det inte hände någon annan.

Men -i- situationen är det mycket möjligt att jag, eller vem som helst, hade agerat -precis- som dig. Men, inte i den överlagda stillhet som råder vid min skärm för tillfället och som jag kommenterar från.

Tack då finns de hopp, du fick mig faktiskt att må mkt bättre nu.. tack

Sök