SibbSon skrev:
it_mutt skrev:
Dirtymike skrev:
Vad skulle han göra då han var där sj o kände ingen. Han ville ha en ursäkt för det inträffade inget bråk. Men det ville ju civilarn ha.
Vad han skulle göra? Här är en vild tanke; GÅ DÄR IFRÅN?!?
Dirtymike.. ge It_mutt inge mer, han får tycka som han vill.. och det menar jag faktiskt it_mutt! han skulle uppenbarligen låta en främmande människa vidröra sin dotter.. eller va kyligare än kyligast om hans barn nästan blir påkörd framför ögonen på honom.. eller hade de spelat ngn roll för dig om de va på det mest olagliga streetrace eller om du va o handla på lokala ica butiken?
Jag säger bara att -jag- inte skulle gjort som det förespråkas. Min spontana tanke är att ta hand om barnet är prio ett hos mig, inte få en ursäkt, inte käfta, inte...något alls, utan bara få "bort" barnet. Simple as that.
Har svårt att se samma situation uppstå "bara på parkeringen". Fine, det kan givetvis hända, jag säger inget om det. Att säga vad jag skulle göra, är bara rena spekulationer. Vilket också är anledningen till att det är lättare för mig/oss, som inte var i situationen, att säga hur kanske en mer rationell handling borde vara, inte vad som händer "i stunden".
Och det är denna "lugna, jag är inte i situationen"-tanke jag får gå efter, jag -kan- inte sätta mig in i situationen, det kan ingen, då det inte hände någon annan.
Men -i- situationen är det mycket möjligt att jag, eller vem som helst, hade agerat -precis- som dig. Men, inte i den överlagda stillhet som råder vid min skärm för tillfället och som jag kommenterar från.