2502
Sök

Polisen Höll på Köra över min 2åriga dotter i citygross garaget "Team tare lugnt" träffen ikväll den 13:e oktober!!

Better than God \o/
1 886 Inlägg
21 oktober 2012
Efter att ha läst det mesta kan man tycka att hela tråden är snéknu**ad från början. Sista inlägget på första sidan säger det mesta. roll

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Mr. AUDI !
642 Inlägg
24 oktober 2012
Trådstartare
IROC skrev:
Till TS SibbSon

Jag har hört rykte om att du inte har körkort, stämmer det?

Om ja, har du aldrig haft eller blivit av med det?

Tycker det är konstigt att man har 3 bilar om man aldrig har haft KK.

Om du blivit av med KK vad hände? Fortkörning, vårdslöshet i trafiken, fylla eller drogpåverkad?

Det är kanske här någonstans allt hat mot polisen ligger?

Huruvida jag har körkort eller inte har å göra med detta förstår ja inte MEN, nej de har ja inte.. o de står jag alltid för när ngn frågar, finns ingen mening med att ljuga..
Och Helan/ Evilaudio du ska själv inte snacka.. hur mkt har du själv inte kört utan körkort samt hållt på med bilar innan du tog körkort..
Anledning till att ja inte har det pratar ja inte högt om, men jag har dricker varken Alkohol, tar droger eller liknande.. o har aldrig gjort, de vet alla som känner mig privat.. o de kan nog helan/Evilaudio själv intyga då han själv åkt med mig o känner mig sen gammalt..
Konstigt med 3 bilar?? jag köpte Audin till lillebror för att han o våran far skulle kunna övningsköra samt att de skulle få bli hans bil när han tagit lappen.. Saaben köpte jag billigt som renoveringobjekt o ska sälja.. dem flesta av mina bilar jag haft under åren har jag Lagat o sen sålt vidare o tjänat en slant på.. Motorfordon e mitt intresse sen barnsben..

Och till alla som tror jag gör detta för att ja hatar polisen? Har absolut INGENTING emot polisen som grupp, det är bara patetiskt..
Senast redigerat av SibbSon (24 oktober 2012)

Four Rings To Rule Them All!

Mr. AUDI !
642 Inlägg
24 oktober 2012
Trådstartare
Om ngn admin läser detta så e ni välkomna att låsa tråden,
Syftet med tråden va varken pajkastning av Polis eller mig själv!!! älskar att de ska va så svårt att hålla sig till en tråd o vad den e menad för..

1 534 Inlägg
24 oktober 2012
SibbSon skrev:
IROC skrev:
Till TS SibbSon

Om du blivit av med KK vad hände? Fortkörning, vårdslöshet i trafiken, fylla eller drogpåverkad?

Huruvida jag har körkort eller inte har å göra med detta förstår ja inte MEN, nej de har ja inte.. o de står jag alltid för när ngn frågar, finns ingen mening med att ljuga..
Och Helan/ Evilaudio du ska själv inte snacka.. hur mkt har du själv inte kört utan körkort samt hållt på med bilar innan du tog körkort..
Anledning till att ja inte har det pratar ja inte högt om, men jag har dricker varken Alkohol, tar droger eller liknande.. o har aldrig gjort, de vet alla som känner mig privat.. o de kan nog helan/Evilaudio själv intyga då han själv åkt med mig o känner mig sen gammalt..
Konstigt med 3 bilar?? jag köpte Audin till lillebror för att han o våran far skulle kunna övningsköra samt att de skulle få bli hans bil när han tagit lappen.. Saaben köpte jag billigt som renoveringobjekt o ska sälja.. dem flesta av mina bilar jag haft under åren har jag Lagat o sen sålt vidare o tjänat en slant på.. Motorfordon e mitt intresse sen barnsben..

Och till alla som tror jag gör detta för att ja hatar polisen? Har absolut INGENTING emot polisen som grupp, det är bara patetiskt..

Inte för att vara sån, men du började redan i rubriken inbjuda till diverse pajkastning, sen håller jag med om att det inte hållt sig spikrakt på topic, men du måste förstå att en sån här grej väcker reaktioner, åt båda hållen..

Mr. AUDI !
642 Inlägg
24 oktober 2012
Trådstartare
jetta16v skrev:
SibbSon skrev:
IROC skrev:
Till TS SibbSon

Inte för att vara sån, men du började redan i rubriken inbjuda till diverse pajkastning, sen håller jag med om att det inte hållt sig spikrakt på topic, men du måste förstå att en sån här grej väcker reaktioner, åt båda hållen..

Har klargjort mitt syfte med denna tråd nu även om trådnamnet inte va de smartaste.. Och att ja inte hatar polisen som grupp, tack för alla lärorika inlägg!

Mvh Sibba

1 534 Inlägg
24 oktober 2012
SibbSon skrev:
Har klargjort mitt syfte med denna tråd nu även om trådnamnet inte va de smartaste.. Och att ja inte hatar polisen som grupp, tack för alla lärorika inlägg!

Mvh Sibba

Detta är ett tecken på att du är en mogen person som kan ta kritik, du får en eloge..

Mr. AUDI !
642 Inlägg
24 oktober 2012
Trådstartare
jetta16v skrev:
SibbSon skrev:

Mvh Sibba

Detta är ett tecken på att du är en mogen person som kan ta kritik, du får en eloge..

Uppskattar de, tack!

335 Inlägg
25 oktober 2012
jag ser bara en massa bräkande idioter som står runt och provocerar poliser, folk som skriker "ta upp mobilerna och filma" "snutjävlar" "ställ er för bilen osv.. "

En normal människa skulle gjort en anmälan, släppt iväg poliserna och gjort en anmälan till vakthavande eller liknande, med misstanke om vårdslöshet i trafik.

Sorry grabbar, i min värd är ni idioterna och polisen blir provocerade och hotade. Dom är bara människor,

Är det så att dom kör för fort/råkar köra för nära någoN/ska skrämmas
så ska dom ha skit för det, en amälan, på rätt sätt, inte att 50 dumma jävlar ska stå och skrika på dom, det innebär bara att polisen tillslut kommer flytta på dig med våld, för han har rätt till det.

Sen videor som postats i tråden.. "polisman blir ägd" t.ex..   Fattar ni inte hur jävla löjligt det låter? Verkar som om folk söker respekt konstant, men har inte vett att ha respekt för lagen, för staten, för den enskllde polismannen..  Ni som gnäller, kallar dom snutjävlar ect, ni har ju blivit utsatta på något sätt.. men tamefan om ni inte har varit skyldiga till det ni anklagades för också..  kanske körde för fort, börnade lite i ett industriområde, pissade utomhus i stan osv..  saker som ni ch jag inte tycker skulle vara olagligt, men som fakiskt är det!

Hela denna "hata polisen" attityd är så jävla tråkig..

Sen, till TS, - klart som fan din dotter ska vara med överallt, säger ju sig sjävt.. Men när du märke hur det började eskalera, när du märke vars allt var på väg, när folk började skrika och när polisen blev stresade och otrevliga ... DÅ skulle du tagit din dotter därifrån, bara vänt dig om och gått iväg, hur orättvist behandlad du än kände dig.. För TÄNK om det hänt något, en av nötterna som stod och skrek plötsligt slår till polismannen, som flippar och river ut tjänstevapnet, lyckas bränna av några skott varav ett träffar din dotter...

Fattar du? Du kan gnälla och gnälla, rätt har du till viss del, men man står tamefan inte mitt i ett bråk sådär med ett barn i famnen, hur rätt man än tycker man har..  Då är man tyvärr ingen bra föräldrer,

Nu verkar du vara ett jävligt vettig människa, som absolut handlade i vredesmod...  Men späd inte på polisfientligheten ännu mer, med ännu en artikel... 

MVH

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
25 oktober 2012
Många inlägg att läsa.
När en 18 åring ta körkort, han vill visa sig genom att inte köra som en ny börjare vilket han är, han ta ofta risker som han själv inte fatta men med tiden lär han sig av sina egna misstag, de ofta sakna psykologi pga att de inte fick lära sig det.
Poliser, det är likadant, när de blev ny utexaminerar, de bara vill glänsa och visa att det är det som dem säger som gäller, de sakna psykologin mellan öronen.
Förare skulle i äntligen direkt gå till din dotter och kolla att allting var ok med henne och be om ursäkt för händelsen då det inte hade vart så mycket tumult eller hur?
Han skulle också ha frågat dig om du ville göra en anmälan i rätt ordning för händelse, du hade säkert sagt nej om han hade bettet sig som en vettig maniska skulle göra, eller hur?
Hoppas att din dotter inte får nånt sekel för det och att polisen fick lära sig någonting från detta.
Läste någonstans att din dotter sa att polisen var dum, det är naturligt sagt men inte bra att hon har det uppfattning kvar i huvudet vilket skulle jag rekommendera att ta henne till en polis träff där de visar barn sina bilar och motorcyklar, alla barn tycker om det.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

2 174 Inlägg
25 oktober 2012
alla är väl olika men jag skulle aldrig få för mig ta med ett litet barn i såna miljöer, tycker det är opassande och oansvarigt.

alain skrev:
Många inlägg att läsa.
När en 18 åring ta körkort, han vill visa sig genom att inte köra som en ny börjare vilket han är, han ta ofta risker som han själv inte fatta men med tiden lär han sig av sina egna misstag, de ofta sakna psykologi pga att de inte fick lära sig det.
Poliser, det är likadant, när de blev ny utexaminerar, de bara vill glänsa och visa att det är det som dem säger som gäller, de sakna psykologin mellan öronen.

Psykologi är en lära, ett akademiskt ämne, och verkligen inget som behövs för att fungera i samhället som du beskriver det

Empati du menar? men får inte riktigt in det heller

Sen tycker jag att det är fel att dra alla nya poliser och 18åringar med körkort över en kam

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Driver kolfibervinyl.se
120 Inlägg
25 oktober 2012
Har man inget kort har man inget bakom ratten att göra, så enkelt är det, kvittar vem man är hur man kör, är det inte inhägnat låt en med kort köra....

En bil, två fil, tre mil

48 Inlägg
25 oktober 2012
Skummat igenom hela tråden och vilken nivå.
Det som gör mig smått irriterad är dem som säger man inte
Kan ha med sig barn på bilträffarna? Varför inte det? Hälften av er är ju barn själva!!
För att ni ska få köra som idioter och dricka sprit?
Väx upp och inse att även en förälder vill kunna åka på sånt här, sköter
Ni er så är d möjligt!!

Lås tråden!!!

Med vänlig hälsning, Patrick
Senast redigerat av patrick_sthlm (25 oktober 2012)

Better than God \o/
1 886 Inlägg
25 oktober 2012
patrick_sthlm skrev:
Kan ha med sig barn på bilträffarna? Varför inte det? Hälften av er är ju barn själva!!
Ni er så är d möjligt!!

Lås tråden!!!

Bilträff = Seriöst anordnad träff på inhägnat område under dagtid (oftast)
Det som beskrivs i tråden får jag till: En flock människor som kommit överens om att träffas på allmän plats en kväll.
Ser du någon skillnad?

Jag har med mina ungar på seriöst anordnade bilträffar det tycker de är jättekul. Men när det e race eller andra mer "inofficiella" träffar på kvällarna får de stanna hemma.

One Man Clan
4 287 Inlägg
25 oktober 2012
patrick_sthlm skrev:
Ni er så är d möjligt!!

Lås tråden!!!

en oseriös bilträff är väl ingen toppenplats för barn på 2 år?
brukar alltid förekomma fyllon och förare som ska leka....

själv hade jag inte tagit med en 2åring till oseriös bilträff,  inte ens en seriös sådan heller för den delen.

48 Inlägg
25 oktober 2012
Vet inte va det va för träff. Men man har ändå rätt att ha med sina barn på träffar varesig det är seriös eller icke.
Erat tänk är skrämmande vilket då betyder ni VET att d är skit på träffarna, med den inställningen så blir d skit också!!

16 197 Inlägg
25 oktober 2012
patrick_sthlm skrev:
Vet inte va det va för träff. Men man har ändå rätt att ha med sina barn på träffar varesig det är seriös eller icke.
Erat tänk är skrämmande vilket då betyder ni VET att d är skit på träffarna, med den inställningen så blir d skit också!!

det ÄR skit när de inte är seriöst..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Avstängd
10 388 Inlägg
25 oktober 2012
patrick_sthlm skrev:

Märkligt, du anser att "vi" som anser att ta med sitt barn till en "oseriös" (har samma definition som MrTurbo när det gäller "seriös" vs "oseriös") är oseriösa, har fel (har du inte sagt rakt ut, men innebörden), men, vi ska inte få tycka tvärt om?

Skulle säga att det är -mer- seriöst att -inte- ta med sig sitt barn till en oseriös träff (definition ovan) än att ta med det.

Ingen har sagt att föräldrarna inte får gå på bilträff? Och att jämställa "flertalet" med "att vara barn själva", är ju bara att spela ett av de största tramskorten som finns i leken.

Att veta att det -är- skit på en träff får mig att inte åka till just den, hur det nu skulle bidra till "skiten" begriper jag inte, men det kan du säkert utveckla. Hur min inställning "nej här är inte "skit" " skulle få en "skitträff" att bli bra, är också obegripligt.

Gillar speciellt "lås tråden!!! nu har jag fått säga mitt"
Senast redigerat av it_mutt (25 oktober 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Better than God \o/
1 886 Inlägg
25 oktober 2012
patrick_sthlm skrev:

haha, när en flock adrenalinstinna 18-22åringar träffas på ett och samma ställe. Vad TROR du händer? Inget logiskt tänkande bara ett extremt behov att hävda sig. Tror du inte jag också vart ung? Men man mognar och blir förståndig med åren. Vissa snabbare än andra. wink

One Man Clan
4 287 Inlägg
25 oktober 2012
patrick_sthlm skrev:

Man har rätt att göra de,men jag tror att 95% av sveriges befolkning inte åker på bilträff med sina 2åringar en fredagkväll kl 18 när de dessutom inte ens är någon riktig bilträff utan ett gäng står å trycker i garaget till en butik (  den moderna versionen av  "sladda runt korvkoisken")

de handlar väl om sunt förnuft helt enkelt.  jag hade inte gjort de. då jag vet att de ofta är lite skit på träffarna. å att de kan bli jävligt mycke mer skit om man har ett litet barn med sig.

Sök